coralgol Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Hei dere😊 Jeg sliter ekstremt med selvdisiplin, men nå må jeg virkelig endre livsstil. Nærmer meg 50, har alltid vært veldig tynn, dvs rundt 160 cm, under 50 kg. Nå er jeg nærmere 65, og føler meg kanskje ikke for stor, men har fått så mye løs hud på steder jeg ikke ønsker. Ved armhulen, hals, på ryggen. Må jeg leve på lavkarbo for å endre dette? Hvordan få en kropp selvtilliten min takler? Dvs få bort det løse, komme meg ned ca 10 kg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Blir veldig vanskelig å komme med råd når man ikke vet noe mer om deg! Hvor aktiv er du i hverdagen, hva spiser du til vanlig? Har du endret livsstilen noe siste årene siden du har gått opp i vekt? Anonymkode: 68427...d9d
anonymLala Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Hvis du går ned 10 vil den løse huden bare bli enda løsere da….kan du spesifisere hva du mener her? Styrketrening er vel noe som kan gi kroppen et mer fastere utseende. Endret 19. februar 2022 av anonymLala
coralgol Skrevet 19. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2022 Veldig lite aktiv pga sykdom, mye stillesittende, men trener litt styrke 1-2 ganger i uka. Kostholdet har alltid vært likt, og der vet jeg det står dårlig til. Det gjorde det de første 40 årene også, så tror ikke endringene er så store. 2-3 måltider. Brød, knekkebrød, middag, men overspiser nok søtsaker. Mye kaffe og farris. All overflødig hus kom nesten over natten.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 coralgol skrev (14 minutter siden): Veldig lite aktiv pga sykdom, mye stillesittende, men trener litt styrke 1-2 ganger i uka. Kostholdet har alltid vært likt, og der vet jeg det står dårlig til. Det gjorde det de første 40 årene også, så tror ikke endringene er så store. 2-3 måltider. Brød, knekkebrød, middag, men overspiser nok søtsaker. Mye kaffe og farris. All overflødig hus kom nesten over natten. Det er nok lurt å gjøre endringer du faktisk kan klare å holde. De overflødige huden du snakker om, er det faktisk hud, eller underhudsfett du mener? Virker rart å plutselig få ekstra hud. Jeg ville prøve å øke aktiviteten litt. Prøve å være trene styrke 3 ganger i uka, og for eksempel gå tur flere dager i uka dersom du klarer det mtp sykdommen din. Så kan du nok gjøre mye med kostholdet før du må ty til feks lavkarbo, som jo ikke er en langvarig løsning. Og her er det jo ikke snakk om å gå ned mye i vekt heller. 2 måltider per dag er jo ikke optimalt. Øk til 4 måltider, frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Og ellers må du jo prøve å kutte ned på søtsakene. Lykke til Anonymkode: 68427...d9d
coralgol Skrevet 19. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er nok lurt å gjøre endringer du faktisk kan klare å holde. De overflødige huden du snakker om, er det faktisk hud, eller underhudsfett du mener? Virker rart å plutselig få ekstra hud. Jeg ville prøve å øke aktiviteten litt. Prøve å være trene styrke 3 ganger i uka, og for eksempel gå tur flere dager i uka dersom du klarer det mtp sykdommen din. Så kan du nok gjøre mye med kostholdet før du må ty til feks lavkarbo, som jo ikke er en langvarig løsning. Og her er det jo ikke snakk om å gå ned mye i vekt heller. 2 måltider per dag er jo ikke optimalt. Øk til 4 måltider, frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Og ellers må du jo prøve å kutte ned på søtsakene. Lykke til Anonymkode: 68427...d9d Takk. Mulig fett🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå