Gå til innhold

Omgangssyke og medisiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Prøver å lese meg opp på det store internettet om hva jeg gjør. Jeg går på faste medisiner og skal ta kveldsdose nå. Vært kvalm i hele kveld så ventet med å ta de i tilfelle jeg måtte spy, og det gjorde jeg. Føler meg egentlig ikke no mindre kvalm nå men tok nå disse medisinene. Min bror har visst fått omgangssyke så regner med at han smittet meg da vi var sammen på tur tor-fre.

Lurer på om noen vet hva jeg gjør hvis jeg kaster opp igjen nå? Er det no tidspunkt hvor jeg må ta ny dose eller skal jeg bare la de komme opp og eventuelt gå uten medisiner i kveld? Tror det er like ille om jeg tar dobbel dose eller går glipp av en dose...

Anonymkode: fe3cd...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva slags medisiner det er.

Skrevet
pia mater skrev (1 minutt siden):

Kommer helt an på hva slags medisiner det er.

medisiner for bipolar lidelse. Kjenner det på kroppen når jeg mister en dose og kan bli skikkelig deprimert

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

medisiner for bipolar lidelse. Kjenner det på kroppen når jeg mister en dose og kan bli skikkelig deprimert

Da ville jeg ringt legevakt og konferert hvis du kaster den opp. Sjekk klokken så du vet hvor lenge det er gått mellom du har tatt tabletten og eventuelt oppkast, det vil hjelpe de å vurdere. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Prøver å lese meg opp på det store internettet om hva jeg gjør. Jeg går på faste medisiner og skal ta kveldsdose nå. Vært kvalm i hele kveld så ventet med å ta de i tilfelle jeg måtte spy, og det gjorde jeg. Føler meg egentlig ikke no mindre kvalm nå men tok nå disse medisinene. Min bror har visst fått omgangssyke så regner med at han smittet meg da vi var sammen på tur tor-fre.

Lurer på om noen vet hva jeg gjør hvis jeg kaster opp igjen nå? Er det no tidspunkt hvor jeg må ta ny dose eller skal jeg bare la de komme opp og eventuelt gå uten medisiner i kveld? Tror det er like ille om jeg tar dobbel dose eller går glipp av en dose...

Nei du skal ikke ta en ekstra dose just in case! 

Anonymkode: 918c4...e5e

• Liker 2
Skrevet

Dersom det nå er 1 time siden du tok medisinene, og du fortsatt ikke har kastet opp, må du ikke ta nye om du kaster opp senere. 
Men ellers dersom man kaster opp kort tid etter man har tatt tabletter kan man forsøke å se om de har kommet opp igjen, feks dersom man kaster opp i en bøtte. Ser man ikke tablettene skal man aldri ta nye. Eneste er vel p-piller hvor man anbefales å ta en ekstra dose ved oppkast eller diaré. 

Anonymkode: 42ab1...80c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...