Gå til innhold

Erfaring med å bo i Godvik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen fra Godvik her? Vi er på utkikk etter hus og har alltid bodd i Bergen, ytrebygda. Ser nå at det ofte er store eneboliger til fin pris til salg i Godvik. Er det mye rushtrafikk ut hit? Vet at det er mye til Sotra, men er særs lite kjent i disse trakter og hvor Godvik er ift. Sotra osv. lurer på om boligene kanskje er billig pga det er så mye kø? 

ev gode/dårlige erfaringer? 
Kommer nok til å jobbe i sentrum, fana eller lignende. 

barnevennlig? 

Anonymkode: bff94...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har postadresse Godvik, bor i Drotningsvik. 
Det er jo den berømte Sotrakøen på ettermiddagen, men var andre ting som kompenserte for den. Jeg slipper jo å stå i den like lenge som de som bor på Sotra :) 

Hadde ikke fått tilsvarende leilighet for samme pris andre steder. Har egen hage. 

Anonymkode: adb75...240

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har postadresse Godvik, bor i Drotningsvik. 
Det er jo den berømte Sotrakøen på ettermiddagen, men var andre ting som kompenserte for den. Jeg slipper jo å stå i den like lenge som de som bor på Sotra :) 

Hadde ikke fått tilsvarende leilighet for samme pris andre steder. Har egen hage. 

Takk for svar. :) 

Hvor lenge må man stå i kø fra sentrum til Godvik feks i ettermiddagsrushen? Snakker vi en time liksom? 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar. :) 

Hvor lenge må man stå i kø fra sentrum til Godvik feks i ettermiddagsrushen? Snakker vi en time liksom? 😬

20 minutter.

Anonymkode: 8a703...026

Skrevet

Man kan jo også kjøre delvis utenom køen hvis man holder askøyfeltet og kjører gamleveien i Godvik. Bor man underveis Godvik, er det da omtrent ikke kø, bare bittelitt saktegående. Bor man i Drotningsvik, kjører man opp igjen ved Breivikskrysset. Har man da EL-bil er det jo bare å kjøre høyre felt til man tar av fra hovedveien. 

Anonymkode: e56ce...eb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan jo også kjøre delvis utenom køen hvis man holder askøyfeltet og kjører gamleveien i Godvik. Bor man underveis Godvik, er det da omtrent ikke kø, bare bittelitt saktegående. Bor man i Drotningsvik, kjører man opp igjen ved Breivikskrysset. Har man da EL-bil er det jo bare å kjøre høyre felt til man tar av fra hovedveien. 

Skjønner! Klarer liksom ikke se for meg veien ut dit da jeg virkelig ikke er stedskjent(?) i denne delen av Bergen. Også bor vi i en annen by nå så kan ikke ta «prøvetur» og føle litt på avstanden og dette. 

Vet du hvordan Godvik er generelt, sånn ift å vokse opp der som barn? Bra miljø og slikt. Er der liksom landlig der eller mye støy/trafikk? Har sikkert mye med hvor man bosetter seg. Jeg er virkelig ikke kjent der 🙈

Skrevet

Du får se på et kart? RV 555 bråker. Selv hører jeg klakk i broskjøten til Sotrabroen som ligger to hundre meter i luftlinje fra terrassen min. Det plager ikke meg :) Jeg bor rett bak Drotningsvik senter. 

Oppvekst etc vet jeg ingenting om, da jeg ikke har barn. Det ble bygget ny skole (Alvøen?) i Drotningsvik for et par år siden og jeg ser mye ryggsekker.  Henger noen rånere på YX i helgene, ellers er det stille og rolig. Det er vanlig boligbebyggelse, villaer og rekkehus, ingen blokker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 12.49):

Skjønner! Klarer liksom ikke se for meg veien ut dit da jeg virkelig ikke er stedskjent(?) i denne delen av Bergen. Også bor vi i en annen by nå så kan ikke ta «prøvetur» og føle litt på avstanden og dette. 

Vet du hvordan Godvik er generelt, sånn ift å vokse opp der som barn? Bra miljø og slikt. Er der liksom landlig der eller mye støy/trafikk? Har sikkert mye med hvor man bosetter seg. Jeg er virkelig ikke kjent der 🙈

Jeg vet dessverre ikke så mye om å bo der lenger, da jeg nå bor på Sotra, men er veldig godt kjent i området generelt med hvor ting er osv. Det er mange fine eneboliger som ligger fint til, men hadde nok ikke villet kjøpt noe i rekkehusene/leilighetene rundt det lille butikksenteret i Drotningsvik. Liker spesielt området Leirvikåsen mot og med Breivik. Mange fine boliger med sjøutsikt og mye sol. 

Skrevet

Sjekk støykartet før du kjøper hvis du bryr deg om flystøy. Midt i innflyginga til Flesland. Og så køen utover da. (Nei, jeg bor ikke der) 

Anonymkode: 5f27a...29c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 21.10):

Jeg vet dessverre ikke så mye om å bo der lenger, da jeg nå bor på Sotra, men er veldig godt kjent i området generelt med hvor ting er osv. Det er mange fine eneboliger som ligger fint til, men hadde nok ikke villet kjøpt noe i rekkehusene/leilighetene rundt det lille butikksenteret i Drotningsvik. Liker spesielt området Leirvikåsen mot og med Breivik. Mange fine boliger med sjøutsikt og mye sol. 

Der bor jeg, er borettslag og sameie. Fredelig og greit, bortsett fra noen gneldrebikkjer. Egen hageflekk får man omtrent ingen steder for under to mill, men det har jeg. 

• 2 år senere...
Skrevet

Litt sent nå kanskje, men jeg har veldig gode erfaringer med Godvik:) Ikke så veldig mange ungdommer her om du har litt eldre barn, men Olsvik som er rett i nærheten har mye for ungdommer og barn å tilby. Det er en del flystøy, men det blir du vandt til. Jeg synes ikke at køen er voldsom, men pga veiarbeidet er busstilbudet ofte forsen tidlig på dagen og i 16 tiden. Jeg tror du hadde kost deg her:)

Anonymkode: b3bac...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...