førdis Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Hei! Jeg fikk klamydia i julen og fikk veldig sterke symptomer i form av svie/kløe. Jeg testet positivt i mens jeg gikk på en annen antibiotikakur - både Flagyl og Rifaksimin(Xifaxan) i to uker mot mageproblemer. Etter noen dager i mellom startet jeg rett på klamydiakur i én uke. Det svir fremdeles noe i underlivet når det tas på, men mye mindre enn tidligere. Kan det hende at den første antibiotikakuren gjorde kroppen mer "resistent" mot antibiotika der og da, og at kuren min ble ødelagt av dette? Skulle gjerne testet meg igjen asap, men det står at man må vente i typ 5-6 uker... Noen som har peiling? Endret 5. november 2022 av førdis
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Hva mener du med en annen klamydiakur mot mageproblemer? Tidligere behandlet vi klamydia med 1 g. azitromycin (Zitromax) i engangsdose. Standard nå er Doksysyklin (Doxylin) 200mg x 2 i 7 dager. Klamydia er også sensitiv for metronidazol (Flagyl) som du har fått. Du skriver ikke dose, så det er vanskelig å si noe helt sikkert, men det er sannsynlig at denne behandlingen vil ha tatt knekken på også den infeksjonen. Et helt sikkert svar får du bare ved å konsultere lege. Kroppen blir ikke resistent. Det er eventuelt den patogene organismen som blir det. Jeg tviler på noen resistensutvikling av dette, men det er jo ikke umuiig med en co-infeksjon med en annen organisme som ikke er følsom for metronidalzol/rifaksimin. Det du beskriver høres egentlig ikke ut som klamydia. Anbefaler legekonsultasjon. Anonymkode: 447bc...75b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 3 hours ago, førdis said: Etter noen dager i mellom startet jeg rett på klamydiakur i én uke. Var dette Doksysyklin-kur? Anonymkode: 447bc...75b
førdis Skrevet 19. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Jeg mente antibiotikakur for magen, ikke klamydiakur selvsagt! Rettet opp i det. Første antibiotikakur for magen(14 dager) var: Rifaksimin(Xifaxan) 1 tablett 3 ganger daglig(usikker på mengde i tablett, men virker som 550mg på nett) + 400mg Flagyl 1 tablett 2 ganger daglig For klamydiaen gikk jeg på Doksysyklin-kur ja! 7 dager, 1 tablett 2 ganger daglig. Takk for svar! Endret 19. februar 2022 av førdis
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 1 hour ago, førdis said: Første antibiotikakur for magen(14 dager) var: Rifaksimin(Xifaxan) 1 tablett 3 ganger daglig(usikker på mengde i tablett, men virker som 550mg på nett) + 400mg Flagyl 1 tablett 2 ganger daglig Dette burde ha kverket klamydiaen, og det burde den påfølgende doksycyklinkuren også. Jeg antar at plagene du nå opplever er noe annet. Du trenger ikke å vente 5-6 uker for å gå til legen og presentere at du har plagsomme symptomer. Dette skal og bør utredes. Jeg kan tenke meg hva dette er, men vil ikke spekulere over nettet. Bestill konsultasjon hos fastlegen din, så finner du ut av det. Du skal ikke ha det sånn. Anonymkode: 447bc...75b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå