Gå til innhold

Covid smittet med småbarn


Blingblingtahei

Anbefalte innlegg

Vi har 2 småbarn på 3,5 år og 10 mnd og jeg har nå blitt smittet med corona.. Jeg har knapt sett ungene på en uke og de savner meg veldig, og jeg de.. De klatret på meg i hele går før jeg ble syk. Min mann ønsker ikke at jeg isolerer meg på et rom, men er usikker på hva som er rett å gjøre.. Hittil har jeg prøvd å holde avstand idag men det er vanskelig og far er heller ikke helt i form men med negativ test. 

Hva ville dere gjort? Omgås som vanlig med tanke på at de uansett mest sannsynlig er smittet, eller isolert deg i håp om at de ikke får det? De vil jo få det uansett en dag vil jeg tro.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isolerer meg ALDRI fra barna mine. Får de covid får jeg covid. Får jeg covid får de covid. 
Hadde uansett ikke hatt mulighet til det,er alenemamma. Hva skulle jeg gjort? Sendt de bort? Latt 2åringen klare seg selv? 

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (13 minutter siden):

Isolerer meg ALDRI fra barna mine. Får de covid får jeg covid. Får jeg covid får de covid. 
Hadde uansett ikke hatt mulighet til det,er alenemamma. Hva skulle jeg gjort? Sendt de bort? Latt 2åringen klare seg selv? 

Takk BethD, var omtrent det jeg hadde lyst til å høre.. Da får det bare briste eller bære, vi hand oppå hverandre i hele går uansett, så sjansen for at de er smittet er allerede svært tilstedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingblingtahei skrev (3 minutter siden):

Takk BethD, var omtrent det jeg hadde lyst til å høre.. Da får det bare briste eller bære, vi hand oppå hverandre i hele går uansett, så sjansen for at de er smittet er allerede svært tilstedet. 

Nytter ikke å isolere seg idag om dere var sammen igår :) 

Man må tenke på det beste for barna. Barn klarer covid veldig greit, og blir sjelden veldig syke. Barn kan gå i barnehagen med covid for goodness sake. 
Det finnes ikke isolasjonsregler igjen. Så at man skal isoleres i eget hjem fra sine egne barn er hinsides all fornuft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn blir jo generelt mindre syke av Covid-19 enn oss voksne. Toåringen vår fikk ei urolig natt med feber hvor hun fikk febernedsettende og var litt varm et par kvelder til uten at hun trengte febernedsettende.

Ellers hostet hun litt, men mye mindre enn i noen forkjølelsesrunder hun hadde i høst.

Vi er 5 i familien og gjorde unna Covid-19 på en uke alle sammen.

Barna skal jo også gå som vanlig i barnehagen og skolen selv om de er smittet nå, så lenge de ikke har feber og ellers i grei form, så å isolere seg har jo ingen hensikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nattopp hatt covid, og er alene med med 2-åring. Vi var like close som til vanlig, koste og sov inntil hverandre. Han ble ikke syk. Han ble heller ikke syk da samtlige voksne og mange av barna  i barnehagen var syke for tre uker siden. 
Så ikke sikkert dine blir smittet heller ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...