Gå til innhold

Utslitt mor (og far)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jadzia skrev (5 timer siden):

Så man har ikke lov til å bli sliten når det er mye? Hvorfor legge ut på en lang joggetur for å klage på slitenhet? Hvorfor hoppe over lunsj for å klage på sult ved middagstid? Hvorfor kjøre til jobb i rushen for å klage på trafikken. Helt idiotisk kommentar!

Hallooo du kan ikke sammenligne det å ha barn med enkelte situasjoner i hverdagen som kan gjøre deg sliten.. 🤦‍♀️ Dummeste jeg har lest..

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Eldste har diagnose ja, vi er ferdige med utredning og får kun sporadisk oppfølging siden han ikke er «veldig preget» av diagnosen (men nok til at det kan slite oss ut til tider). Samarbeid mellom oss voksne er bra, men den siste tiden med mye sykdom har gjort oss begge helt utslitte. Det er nok ikke aktuelt å be om sykemelding, jeg er litt for «flink pike» til det. Neste uke har jeg og eldste ferie, vi skulle egentlig av gårde på vinterferie sammen med andre. Men pga sykdom er dette blitt avlyst. Så nå vet jeg ikke helt hva vi gjør. Takk for alle svar. Jeg vet at ingen kan komme opp med en magisk løsning, men takker for gode råd.

Anonymkode: f0601...8a4

Du er helt utslitt etter covid, og har barn med spesielle behov - men uten avlastning.

Hallo?!!

Så hva gjør dere om du/dere knekker helt sammen?

Hva om du blir en av de uheldige som utvikler long covid eller ME etter infeksjonen?

Ingen takker deg for å kjøre helse og mulighet til noenlunde normalt familieliv på dunken. Ingen.

Det viktigste du gjør etter infeksjon, når kroppen ikke helt fungerer ennå, er å skru ned tempoet. Gi kroppen tid til å leges. Da har du best vilkår for å unngå at det blir kronisk tilstand.

Og i ditt tilfelle, der barn med spesielle behov må ha unormalt mye innsats fra dere foreldre, så er det få andre steder enn jobb å kutte i.

Hilsen en som skulle ønske noen banka dette inn i hodet mitt da jeg selv stod i en tilsvarende situasjon. Da hadde kanskje livet mitt sett helt annerledes ut nå.

Anonymkode: 04dbe...5d1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. Eldste har diagnose ja, vi er ferdige med utredning og får kun sporadisk oppfølging siden han ikke er «veldig preget» av diagnosen (men nok til at det kan slite oss ut til tider). Samarbeid mellom oss voksne er bra, men den siste tiden med mye sykdom har gjort oss begge helt utslitte. Det er nok ikke aktuelt å be om sykemelding, jeg er litt for «flink pike» til det. Neste uke har jeg og eldste ferie, vi skulle egentlig av gårde på vinterferie sammen med andre. Men pga sykdom er dette blitt avlyst. Så nå vet jeg ikke helt hva vi gjør. Takk for alle svar. Jeg vet at ingen kan komme opp med en magisk løsning, men takker for gode råd.

Ok, så du vil ikkje be om sjukmelding, så då får du håpe at det ikkje endar med ein smell som gjer at du uansett går ut i sjukmelding. FLINK PIKE, my ass. Du er ikkje uunnværlig på jobb. Det er ingen. Men du er uunnværlig heime. 

Gå for redusert stillingsprosent då, f.eks 80%, så har du litt meir å gå på med alt du skal handtere i kvardagen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Se den setningen jeg har uthevet, TS. Les den igjen. Det er der problemet ligger. Du vil møte veggen som ''flink pike'' og vil bruke veldig lang tid på å komme deg igjen. Flinke piker er sitt ansvar bevisst. Barna vil trenge deg også når du ligger i sengen og orker ikke annet enn bare å ligge der. Hvis du fortsetter i samme spor, går du på et smell. Lær av andres feil og ikke gjenta dem. Du er ikke flink pike hvis du kjører deg selv i grøfta og nekter hjelp.

• Liker 4
Skrevet

Fikk faktisk beskjed fra fastlegen at eneste som kunne jelpe meg var å slutte med flink pike vrøvlet det er det som gjør en syk på sikt. Sykt at du tror flink pike betyr å ofre barn og familie

nei reduser arbeidet og prioriter det som er viktig

ender i samlivsbrudd å

Anonymkode: 3767e...395

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er jaggu ikke rart nordmenn har skyhøyt sykefravær når man anbefaler mødre å sykemelde seg fordi de ikke håndterer egne unger! Alvorlig talt! Ts det går over, og i mellomtiden må du ta ansvar for de ungene du har satt til verden, så får du og mannen heller dele på å ta der en frikveld hver så det blir litt avslapping innimellom. 

Anonymkode: 4ee99...289

Hun har fått dårlig energi etter omikron. Og derfor bør hun ha gradert sykmelding så hun ikke ender opp kronisk syk. 

Anonymkode: 63862...d90

• Liker 2
Skrevet

Føler veldig med deg. Jeg har det akkurat sånn.

4 åringen tar smitter fra barnehagen hver mnd, og smitter 9. mnd gutten. 

Hatt Rs i en mnd med innlevelse, forkjølelse, Norovirus med innlevelse, nå korona, og 9. mnd sønnen min er fortsatt dårlig, og tror viruset har utviklet infeksjon. Jeg er så trøtt at jeg hallusinerte tidlig i dag av så lite søvn.

Anonymkode: 55e03...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...