Gå til innhold

Nappe øyenbryn


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Noen tips, evt link til side som viser hvordan man selv napper bryn perfekt?

Ønsker gjerne sånne 'dråpe'-formede om dere skjønner hva jeg mener...

Synes ikke det er så enkelt å få dem skikkelig proffe/fine :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe annet tips enn å se i et blad med masse damer i (ikke pronoblad jeg mener ;)) og finne noen du liker der, og så er det egentlig bare å nappe i vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe annet tips enn å se i et blad med masse damer i (ikke pronoblad jeg mener ;)) og finne noen du liker der, og så er det egentlig bare å nappe i vei...

Tja, men er så vanskelig! Har forsøkt å se litt i blader og funnet noen jeg liker, men får jeg det til selv? NOT...

Man bør kanskje ha visse 'nappe-regler' for at det skal være enklere. Vet jo at man alltid skal nappe nedenfra f.eks. Men flere tips?

Tror det er dyrt (?) å gå til hudpleiesalong og få det gjort, dessuten må vel hårene ha vokst ut stygt før de kan 'rette opp'....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel ca 150 å gjøre det hos frisør, uten at jeg har gjort dette selv...

Finn frem en svart kajal og farg øyevippene knallsvarte når du skal nappe. Lettere å forme de da :) (pass på å ikke bli sett mens du gjør det ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel ca 150 å gjøre det hos frisør, uten at jeg har gjort dette selv...

Finn frem en svart kajal og farg øyevippene knallsvarte når du skal nappe. Lettere å forme de da :)  (pass på å ikke bli sett mens du gjør det ;))

HEHE, god idè ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

150 kr høres veldig dyrt ut, jeg betaler 50 kr for å få nappet dem og 120 for å fjerne dem med voks.

Hvis jeg klipper meg nappper de dem gratis. Anbefales å få det gjort i salong, dessuten er det mye lettere å holde det vedlike selv etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en hvit kajal til å tegne over de hårene du vil nappe (lettere å se tydelig hvordan brynet vil se ut enn hvis du bruker svart). Ikke begynn å nappe før du er fornøyd med formen. Når du synes fasongen er fin, napper du bort alle hårene som er tegnet over med hvitt.

Evt. kan du gå til en salong og få formet brynene, og bare ta vedlikeholdet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Du skal aldri nappe i overkant, kun på undersiden.

Og hvis du legger feks. en eyeliner-blyant langs neseroten skal du nappe vekk de hårene som er på yttersiden av blyanten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokser og farger brynene i salong 1 gang i måneden (evt. 1 ganghver 3. uke om jeg skal noe spesielt.) Det koster 230.- , blir perfekt...syns det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg napper kjempemasse rett ved innerst ved nesa hvis du skjønner. Da får jeg fin bue istedenfor slike sinnabryn som går bort og så opp! De syntes ikke jeg passet på meg, men nå ser det mer åpent og glad ut ;D

Har ikke verdens tjukkeste bryn heller så jeg har lov å ha tynne regnbuebryn :P

det er eneste tipset mitt, få de åpne ved innerst-siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri nappe i overkant, kun på undersiden.

Og hvis du legger feks. en eyeliner-blyant langs neseroten skal du nappe vekk de hårene som er på yttersiden av blyanten,

hvorfor skal man ikke det egentlig??? nappe på oversiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man napper i overkant, så ser man godt hvor brynet egentlig skulle vært. Prøv å heve brynene, så ser du at hårene følger en bue i musklene eller huden eller hva jeg nå skal si. Klarer ikke å forklare det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cuba_*

Vil virkelig anbefale deg å gjøre det i salong!

Jeg vokser de en gang i mnd. og det koster rett rundt 100 kroner..

du trenger jo bare gjøre det en gang, så kan du holde det ved like selv som flere har sagt her..

De er mye flinkere til å se hva som passer på deg!

Jeg er i allefall super-fornøyd!

Grunnen til at jeg går dit uten å ordne på de selv er for at jeg har så mye lyse hår under så det er nesten umulig å få bort selv med pinsett..

Ikke gå til frisør! de er vel ikke utdannet innen det!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at alle de pent nappede øyenbryn-damene har sånne korte små hår som sitter tett sammen.. Enklet!

Jeg har få laaaange hår.. Hver hår er ca 1,5 cm...! Da er det vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min frisør erflink...

Råder deg til å se an brynene på den som evt skal nappe deg. Ser hennes helt ville ut, så går du et annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil virkelig anbefale deg å gjøre det i salong!

Jeg vokser de en gang i mnd. og det koster rett rundt 100 kroner..

du trenger jo bare gjøre det en gang, så kan du holde det ved like selv som flere har sagt her..

De er mye flinkere til å se hva som passer på deg!

Jeg er i allefall super-fornøyd!

Grunnen til at jeg går dit uten å ordne på de selv er for at jeg har så mye lyse hår under så det er nesten umulig å få bort selv med pinsett..

Ikke gå til frisør! de er vel ikke utdannet innen det!?!?

De lærer å nappe når de utdanner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at alle de pent nappede øyenbryn-damene har sånne korte små hår som sitter tett sammen.. Enklet!

Jeg har få laaaange hår.. Hver hår er ca 1,5 cm...! Da er det vanskelig!

Desto større grunn til å få det gjort i salong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...