Gå til innhold

Engangstønad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har søkt engangstønad i uke 22, lurer på om flere har det og hvor lang tid det har tatt til dere fikk svar og om det ble innvilget, gikk det lang tid til pengene var på konto?

Anonymkode: 478e4...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har søkt engangstønad i uke 22, lurer på om flere har det og hvor lang tid det har tatt til dere fikk svar og om det ble innvilget, gikk det lang tid til pengene var på konto?

Det står vel behandlingstid på nav sine sider.

Anonymkode: b4eaa...b1d

Skrevet

Det varierer, men jeg fikk det samme dag. Godkjent og overført. 

Anonymkode: a6817...8e5

Skrevet

Søkte en mandag, på konto onsdag.

Anonymkode: 561af...be4

Skrevet

Gikk veldig raskt toppen 14 dager fra søknad var sendt, til pengene var på konto 

Skrevet

Hvilke uke var dere i da dere søkte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan man søke så tidlig? Noen år siden jeg fikk, men trodde man måtte være lengre på vei?

Anonymkode: 4f4a6...bb9

Skrevet

Noen her som søkte i sandnes?? Jeg tipper det er stor forskjell på behandlingstid i sandnes som er en mindre by enn stavanger.

Anonymkode: ba275...713

Skrevet

I agder står det 4 uker, på tirsdag er det 3 uker siden jeg har søkt, søkte i uke 22.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen her som søkte i sandnes?? Jeg tipper det er stor forskjell på behandlingstid i sandnes som er en mindre by enn stavanger.

Anonymkode: ba275...713

Står 6 uker i rogaland

Skrevet
Myml1 skrev (På 19.2.2022 den 13.27):

Gikk veldig raskt toppen 14 dager fra søknad var sendt, til pengene var på konto 

Hvilke uke var du i da du søkte?

Skrevet

Nå er det noen år siden jeg fikk men husker at jeg søkte i uke 23 og fikk beskjed om at jeg fikk men da først i uke 34 eller 35. Da jeg spurte hvorfor var svaret at man fikk ikke før det var levedyktig. 

Skrevet
sucasamicasa skrev (1 time siden):

Nå er det noen år siden jeg fikk men husker at jeg søkte i uke 23 og fikk beskjed om at jeg fikk men da først i uke 34 eller 35. Da jeg spurte hvorfor var svaret at man fikk ikke før det var levedyktig. 

Øøøø… barnet er levedyktig utenfor magen fra uke 23 (noen land også tidligere, men i Norge er det fra uke 23 man aktivt prøver å redde barnet med tanke på senvansker). Når var dette?

Anonymkode: 3996a...127

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Øøøø… barnet er levedyktig utenfor magen fra uke 23 (noen land også tidligere, men i Norge er det fra uke 23 man aktivt prøver å redde barnet med tanke på senvansker). Når var dette?

Anonymkode: 3996a...127

Ja det var levedyktig den gangen også men nav har sine egne regler .

Skrevet
Myml1 skrev (På 19.2.2022 den 13.27):
sucasamicasa skrev (16 minutter siden):

Ja det var levedyktig den gangen også men nav har sine egne regler .

Nå er det sånn at du kan søke i uke 22 og få det behandlet innen 4 uker i Ager og utbetaling innen 1 uke etter at den er godkjent. Men noen sier de får det innvilget innen 1 uke og utbetaling med en gang, mens andre venter lengre .. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilke uke var du i da du søkte?

Husker ikke uke, men søkte om sommeren, termin i desember

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...