Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #1 Skrevet 14. oktober 2002 Noen som vet om et lite, koselig selskapslokale i Oslo-området? Gjerne med peis. Med plass til ca 20-30 personer. Skal ha et lite og intimt vinterbryllup. Fint hvis dere også vet pris for å leie lokalet!
Tusenfryd Skrevet 14. oktober 2002 #2 Skrevet 14. oktober 2002 Velhuset på Rodekløkka har peis - det er ganske koselig der, eller var i hvert da jeg var der for flere år siden. Da kostet det 1500,- eller noe - men ring dem og sjekk. Kanskje det ikke er så flott som dere ønsker heller...? Vent - jeg har en venninne som snakket om et lokal på St.hanshaugen - la meg sjekke...
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #3 Skrevet 14. oktober 2002 Tusenfryd, vet du hvem jeg kan kontakte ang. Rodeløkka velhus?? Finner det nemlig ikke i telefonkatalogen. Det er vel ikke lov å oppgi telefonnummer her, men kanskje et navn?
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #4 Skrevet 14. oktober 2002 Solstua tror jeg det er noe som heter. Det ligger i Holmenkollen. Risvollen på Ris.
Tusenfryd Skrevet 14. oktober 2002 #5 Skrevet 14. oktober 2002 Neeii... sto ikke Rodeløkka Vel heller? Det er mye trafikk der nå - kommer ikke til jeg nå - men søk på Rodeløkka Vel - det ligger i Tromsøgata - det er et av de gamle tømmerbygningene. Men noe navn har jeg dessverre ikke til deg.
Tvilling76 Skrevet 15. oktober 2002 #6 Skrevet 15. oktober 2002 Østmarkseteren Restaurant. www.ostmarkseteren.no Her må dere kjøpe mat og drikke via de. Pris ca 1300,- pr pers inkl 3 retters middag, aperitif, drikke til maten, avec, bryllupskake samt borddekorasjoner (som matcher brudebuketten)
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2002 #7 Skrevet 15. oktober 2002 Tusenfryd' date=' vet du hvem jeg kan kontakte ang. Rodeløkka velhus?? Finner det nemlig ikke i telefonkatalogen. Det er vel ikke lov å oppgi telefonnummer her, men kanskje et navn?[/quote'] Vet du hva - gå inn her http://www.birkelunden.no/ - dette er for bydelen. Sjekk på historie, evt. send en mail til redaksjonen - jeg er sikker på at de vet hvor man får tak i Rodeløkka vel. Det burde de, om de går via historielaget eller hva - det er et ganske aktivt Vel på Rodeløkka - eller ta deg en tur bort dit - ganske langt nede i Tromsøgata - var det i hvert fall før en oppslagstavle hvor vellet hadde opplysninger om møter etc. Der kan man finne ut av noe. Ellers så ligger Velhuset i Tromsøgata som sagt, nesten i krysset med Solhauggata - på en gårdsplass - kommer du nedenfra, krysser Solhauggata ligger det på venstre side, det sto et skilt tidligere. Lykke til - beklager jeg ikke kunne hjelpe mer.
Tusenfryd Skrevet 15. oktober 2002 #8 Skrevet 15. oktober 2002 Vent - jeg har en venninne som snakket om et lokal på St.hanshaugen - la meg sjekke... Det er en hytte som heter Bjørnehuset nordligst i St. Hanshaugen parken. Den leies ut av Oslo kommune parkvesen. Det er dessverre ikke peis der. Men etter hva jeg hørte var det visst kjempekoselig, kan være verdt en titt. Ellers har jeg hørt folk snakke her om Schafteløkken på Frogner...
09.08.2002 Skrevet 15. oktober 2002 #9 Skrevet 15. oktober 2002 Vi feiret vår store dag på Bjørnsgard i Sørkedalen. Se her: http://www.bjornsgard.no/ (Klikk på "Husene" og "Kapasitet" så får du se hvordan det ser ut inni stuen der man spiser!) Her er det en absolutt fantastisk flott atmosfære!! (gjestene snakker fortsatt om hvor en flott ramme det satte rundt det hele!!!) I tillegg er servicen og maten helt ypperlig! Vi hadde vielse ute, middag i Østerdalsstuen (den på bildet) og kaffe avec i stuen nede ved vannet. Etter det hadde vi polonese opp til Østedalsstuen hvor vi hadde brudevals, kake og dans utover kvelden! Stedet ligger helt ufrostyrret nede ved Bogstadvannet med utsikt mot Bogstad gård. Stedet har en kapasitet på max 40 personer. Anbefales! Vi er i alle fall kjempefornøyde! :D :D
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #10 Skrevet 15. oktober 2002 09.08.2002, hvor mye betalte dere for å leie? Måtte mat og drikke kjøpes der?
09.08.2002 Skrevet 16. oktober 2002 #11 Skrevet 16. oktober 2002 Ja mat og drikke må kjøpes gjennom dem. Kake var valgfritt, men vi valgte likevell å la dem stå for det også. Og det angret vi ikke på! Den var helt fantastisk! Vi var ca. 40 gjester. På prislisten jeg fikk fra dem står det følgende leiepris: Ettermiddag og kveld kr. 6500,- for de første 3 timer. Deretter kr. 1800,- pr. time. Maks leiepris kr. 14.000,-. I tillegg kommer meny og vin. Kaffe avec er inkl. i meny. Alt i alt kom regningen på 47.000,-. Men det var vel verdt det! Vi hadde alt på ett sted - fotografering ute, vielse ute og vi fikk to stuer til disposisjon. De har et veldig bra stereoanlegg der også, så du må ikke la deg narre av de gamle omgivelsene. Servicen er upåklagelig. Det var fantastisk deilig å la andre som kan gjøre jobben ta seg av forberedelsene på stedet. Dermed kunne jeg bruke energien på andre viktige "småting".
Snuppelure Skrevet 16. oktober 2002 #12 Skrevet 16. oktober 2002 Klostret resturant. VELDIG imtimit og romantisk.
Tyren Skrevet 17. oktober 2002 #13 Skrevet 17. oktober 2002 Disen gård eller Nydalen samfunnshus (dampen) skal være veldig koselige. Jeg kan være behjelpelig med tlfnr hvis du er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå