Gå til innhold

salt vin


Vampie

Anbefalte innlegg

har noen av dere noengang vært så nødige at dere har drukket den vinen de har på smart club og diverse større supermarkeder, som inneholder mye salt og pepper og som er beregnet til matlaging? på smart club koster den hmmm 55 kr? for en liter og på meny koster det knapt 30 kr for en halvliter. dette er da slett ikke ille priser. 13 prosent alkohol har de og. men smaken kan gjøre en kvalm. den hvite smaker tårer, sjøvann eller linsevæske.... den røde fra smartclub hadde stor peppersmak mens den røde fra meny var mer salt.

de passer nok bra i sausen, så slipper man søle bort dyr fin vin. god vin skal drikkes, ikke spises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om dette engang, så nei..har ikke drukket dette.

(Hvordan kan de selge alkoholholdig drikke på Meny og SmartClub..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri prøvd matlagingsvin fra supermarkedet. Tviler sterkt på at det er kvaltitetsvin som blir tilsatt krydder på denne måten og har som prinsipp at vin som er så dårlig at jeg ikke ville drukket den, heller ikke skal brukes i mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
(Hvordan kan de selge alkoholholdig drikke på Meny og SmartClub..?)

De selger jo øl i matbutikk. Og denne vinnen er ikke noe annerledes, for den har en alkoholprosent som går inn under det som er lov å selge i matbutikk. Er ikke sikker på hvor mye det er, men trodde ikke det var så mye som 13%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvitvinen er ikke sååå ille, men jeg tror egentlig ikke at jeg ville ha drukket den. Det måtte i tilfelle ha vært hvis jeg var 20 år igjen og ikke hadde noe annet å drikke på nachspiel.

Rødvinen er så fæl at jeg ikke liker den i maten engang så den ville jeg definitivt ikke ha drukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kaller ikke slikt skvip for "vin" altså. Det fpr være grenser for harry tull.

Hvis jeg absolutt skal slå til med vin i matlagingen bruker jeg av det enorme vin-lageret som vi kjøper i Sverige på Systembolaget der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg  foretrekker heller en god fransk vin av gammel årgang! Skal vi kanskje dele en, Vampie?  :perebrus:

Get a life, man!

Finn deg noen å dele vin med i virkeligheten fremfor i nettverdenen der ingen kontakt finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinen er helt kurrant i mat, men har INGENTING i et glass å gjøre.

(Den kan selges i butikk fordi den er tilsatt salt og pepper, og regnes derfor ikke som drikkevin. Det har ikke noe med alkoholinnhold ågjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get a life, man!

Finn deg noen å dele vin med i virkeligheten fremfor i nettverdenen der ingen kontakt finnes.

Vent på tur, Skauta har nok av tid til alle deilige damer :kyss:

Eller er du kanskje en mann som vil erobre Vampie selv?

Nei, la meg gjøre mitt du lille :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det er nok en annen vin jeg tenkte på. For den jeg har sett er til å drikke, og inneholder 4,5 % alkohol (har sjekket), derfor det er lov å selge den i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Fant en billigvin på polet til 60 kr som hadde helt ok smak (verken bra eller dårlig). Drikker heller billigvin fra polet enn salt og pepper-vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

PS: Billigvinen på polet(i allefall den jeg har prøvd til kr 60.-) heter Promenade!! Må faktisk si at jeg har smakt viner som har "smakt billigere" gjerne til det dobbelte av prisen!!

Fungerer veldig bra som reserve/ nachspiel vin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...