Gå til innhold

Hvordan er Kroatia i mai?

Anbefalte innlegg

Jeg og en vennegjeng reiser til Kroatia i slutten av mai. Er det noen som har erfaring fra Kroatia på denne tiden av året? er det varmt, sterk sol og varmt nok til å bade? Er det sterk nok sol til at man blir brun og kan gå med "sommerklær"?  eller er det som mai i Norge? har søkt opp på ulike sider, men alle sidene kommer med forskjellig informasjon.. Setter pris på svar :-)

Anonymkode: 79695...71c

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1558864-hvordan-er-kroatia-i-mai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, det er som en god norsk sommer da. 

Du skal vel ikke pakke ennå?

Anonymkode: 5df1d...7a6

Nei, men vurderer å avbestille og heller bestille til et varmere strøk dersom det ikke er "sydentemperatur". Er litt ute etter "strandferie!" :D 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada, det er som en god norsk sommer da. 

Du skal vel ikke pakke ennå?

Norsk sommer er relativ, norsk vestlandsommer kan være både sur og kald, mens øst- og sørlandsommer kan vere nesten syden 🙂

Anonymkode: b57e6...407

Just now, AnonymBruker said:

Norsk sommer er relativ, norsk vestlandsommer kan være både sur og kald, mens øst- og sørlandsommer kan vere nesten syden 🙂

Anonymkode: b57e6...407

Men så skrev jeg god norsk sommer da..

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du tenker å bade i havet så er det litt kaldt i mai. 

Anonymkode: fd3bc...aeb

Det er det faktisk mange steder i Hellas og Spania også på den tiden. 

Anonymkode: b0999...485

• Liker 1
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sant nok, men nå var det Kroatia som TS spurte om.

Anonymkode: fd3bc...aeb

Kroatia ligger mer nord enn nevnte steder så hvorfor skulle det være varmere i havet der?

Anonymkode: b0999...485

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg og en vennegjeng reiser til Kroatia i slutten av mai. Er det noen som har erfaring fra Kroatia på denne tiden av året? er det varmt, sterk sol og varmt nok til å bade? Er det sterk nok sol til at man blir brun og kan gå med "sommerklær"?  eller er det som mai i Norge? har søkt opp på ulike sider, men alle sidene kommer med forskjellig informasjon.. Setter pris på svar 🙂

August er fineste måneden i kroatia. Mai er litt variabel.

Anonymkode: 8827d...a9b

Gjest Skogen4

Jeg ville ikke gamblet på særlig varme i mai dessverre.. Var selv i Split første uken i juli for noen år siden og jeg syns egentlig det var ganske kaldt da mtp at Kroatia regnes som "Syden" 😅 nydelig land, men etter min smak ikke særlig badevennlig 😊

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg og en vennegjeng reiser til Kroatia i slutten av mai. Er det noen som har erfaring fra Kroatia på denne tiden av året? er det varmt, sterk sol og varmt nok til å bade? Er det sterk nok sol til at man blir brun og kan gå med "sommerklær"?  eller er det som mai i Norge? har søkt opp på ulike sider, men alle sidene kommer med forskjellig informasjon.. Setter pris på svar 🙂

Hvor i kroatia tenkte dere dere? En av øyene eller i byene?

Annonse

Skogen4 skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke gamblet på særlig varme i mai dessverre.. Var selv i Split første uken i juli for noen år siden og jeg syns egentlig det var ganske kaldt da mtp at Kroatia regnes som "Syden" 😅 nydelig land, men etter min smak ikke særlig badevennlig 😊

Veldig badevennlig land etter mitt syn og jeg har kuldeurticaria. Dvs at jeg får elveblest over hele kroppen om det er litt for kjølig og kan ikke bade i norge pga det kommer med det samme. 

• Liker 1

Mai i Kroatia forbinder ikke jeg med badeferie. En kan være heldig og ha god temperatur på dagen, men kvelder og morgen er nok kalde og havet er altfor kaldt å bade i. Slutten av juni begynner det å bli badetemperatur. Du kan nok bli brun dersom være er fint, men det kan du bli i Norge også i mai.

Anonymkode: 6d13e...221

• Liker 1
11 hours ago, AnonymBruker said:

Mai i Kroatia forbinder ikke jeg med badeferie. En kan være heldig og ha god temperatur på dagen, men kvelder og morgen er nok kalde og havet er altfor kaldt å bade i. Slutten av juni begynner det å bli badetemperatur. Du kan nok bli brun dersom være er fint, men det kan du bli i Norge også i mai.

Anonymkode: 6d13e...221

Enig. Det kan nok være god temp på dagtid, dersom man er heldig, men det blir nok mer kjølig på kvelden, og ville nok ikke badet i alle fall. Du kan sikkert finne steder der du kan sole deg, dersom dere f.eks ligger i le slik at det ikke er noen vind, og dere kan sikkert fint gå i shorts eller kjoler osv, men vi pleier i alle fall selv ikke å satse på å reise så tidlig, da det fort kan variere en del. Juni begynner det å bli god temperatur, og havet varmes opp.

Anonymkode: 3b7d3...5ee

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...