Gå til innhold

Vekt til en på 160cm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lenge vært i behandling for undervekt og har nå kommet opp til en vekt på 48kg. Er dette normalt for en på 160cm? 

Skjønner at det er store variasjoner, men tenker dere det er en ok vekt? 

- Synne 

Anonymkode: 1609d...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar du med behandleren og ikke kg for det har ikke randoms på kg kvalifikasjoner til å uttale seg om. ❤️

Anonymkode: 65ad4...bef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg har lenge vært i behandling for undervekt og har nå kommet opp til en vekt på 48kg. Er dette normalt for en på 160cm? 

Skjønner at det er store variasjoner, men tenker dere det er en ok vekt? 

- Synne 

Anonymkode: 1609d...46c

Det vil en BMI kalkulator kunne fortelle deg. Men for å svare på spørsmålet ditt så er 48 litt i underkant for din høyde. Sett deg 50 som mål. Lykke til :)

Anonymkode: 928b9...1ce

Skrevet

Er man over 18år så er det alt for lite. Du må være veldig tynn. Legg på deg litt så får du litt kvinnelige former også det er mye finere 🥰

Anonymkode: 61e5b...696

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er man over 18år så er det alt for lite. Du må være veldig tynn. Legg på deg litt så får du litt kvinnelige former også det er mye finere 🥰

TS; er 26 år

Skrevet

Jeg veier 48 og er 157, ser helt vanlig/normalt tynn ut. Du er innenfor normalen så helt perfekt :)

-og du som sier kvinner over 18 må være over en viss vekt, hva i all verden?!?! Jeg er snart 43 år, og har veid 48 siden puberteten (kun unntatt under graviditeter) -jeg er helt normal! Kvinner som ikke er så høyr, blir nødvendigvis ikke så tunge heller. Makan! 

Anonymkode: ca63e...1bc

• Hjerte 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Frekk kommentar! Hadde du skrevet det til en som veide et par kg for mye? At hun burde legge av seg litt for å få finere former. 

Anonymkode: ede7f...65b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du har en normal BMI, i nedre skala.
Fungerer du som kvinne med den vekten og trives med den, så er det fint.
Om du har ustabil menstruasjon, tørre slimhinner i underlivet, hårtp, lav sexlyst f.eks, så bør du gå opp noen kg. 

Det skal også sies at kvinner som vil bli gravide bør ikke ligge på grensen til undrvektig, da fruktbarheten er større ved tilstrekkelig vekt + et par kg til.

Anonymkode: ede7f...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...