AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg har aldri hatt problemer med avføringen, kom ut av seg selv straks jeg satte meg ned. I fjor hadde jeg en runde med uforklarlig diare jeg ikke kunne finne ut av, og da jeg omsider fant ut at jeg måtte ta prøver og sende til legen, så stoppet det og vært borte siden. Nå har jeg motsatt problem; steinhardt og får det ikke ut tross diverse triks som å sette beina på en krakk på do for å øke trykket i buken. Observerer også litt rødt friskt blod på papiret. Samme kosthold(rikelig med fiber), drikker nok vann, trimmer kanskje litt mer enn før. Begynt å hive i meg en håndfull svisker hver dag, men har omtrent ikke noe effekt. Vil helst ikke ta noen avføringsmidler jeg kan gjøre meg avhengig av. Jeg er 34. Anonymkode: d7e7a...d51
Rosatoast Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Her hadde jeg oppsøkt lege og spurt om å få en resept på Movicol, det er pulver du blander i et glass vann. Det øker volum med vann/væske i tarmen så avføring skal bli myk, dette er ikke lakserende så du føler ikke det presset. Steinhard og stor avføring kan gjøre noe med tarmen, mørkt friskt blod indikerer på at noe er veldig feil oppi tarmen. Imens lyst nesten ikke eksisterende blod, er mer normalt rundt analåpningen ifh rifter.. Har slitt med dette selv en stund, har aldri hatt problemer før, men startet på en type medisin hvor dette er en vanlig bivirkning. Eneste anbefaling er å gå til lege og forhøre deg, samt spørre om Movicol (fungerer veldig bra på meg og tar det en-to ganger i uka hvis ikke sjeldnere.). Du må uansett få tarmene til å tømme seg igjen, dette kan være farlig ref, mørkt blod.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Nei, det er ikke mørkt blod, da hadde jeg dratt til legen asap:P Er bare pittelitt og lyst, så er nok bare fordi det er hardt at jeg får rifter som du sier. Jeg tar en medisin som har forstoppelse som bivirkning, men jeg har jo stått på denne i 2 år uten problemer med dette, + at jeg nylig har begynt å trappe NED. Hadde jeg trappet opp kunne jeg skjønt det. Enn så lenge har jeg avføring så godt som daglig, men det kan kreve noen toalettbesøk for å få tømt meg skikkelig. Før kunne jeg drikke en cappuchino eller tilsvarende og måtte storme på do etter å såvid hat fått i meg siste slurken, men det skjer heller ikke lengre. Kan gi meg trang men får ikke ut noe:( Kom til å tenke på at jeg drikker mindre brus nå, før kunne jeg godt ta ett glass hver dag, det gjør jeg ikke lengre. Kan det spille inn? Anonymkode: d7e7a...d51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå