AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Nei, men så et program engang hvor noen brukte klikker med target for å trene høns. Funker det på høns, så funker det på hunder. Anonymkode: 3a59a...7c5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Ja, har litt erfaring med klikkertrening og target. Jeg har lært min hund et par forskjellige versjoner av target, og har hatt mye nytte av det i andre øvelser senere. Er det noe spesielt du lurer på angående det, så kan jeg prøve å svare? 😊 Anonymkode: b75bf...cdc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 23.07): Ja, har litt erfaring med klikkertrening og target. Jeg har lært min hund et par forskjellige versjoner av target, og har hatt mye nytte av det i andre øvelser senere. Er det noe spesielt du lurer på angående det, så kan jeg prøve å svare? 😊 Anonymkode: b75bf...cdc Jeg kan tenke meg å forsøke når det gjelder kontakt og passering. Merker hunden mister fokus lett, og har tenkt at det kanskje er lettere for han å følge target? Jeg har også litt problemer med synet og blir raskt blendet, så jeg må ofte bruke solbriller. Da er det ikke så lett for hunden å få direkte øyekontakt. Anonymkode: ae071...ed6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 23.41): Jeg kan tenke meg å forsøke når det gjelder kontakt og passering. Merker hunden mister fokus lett, og har tenkt at det kanskje er lettere for han å følge target? Jeg har også litt problemer med synet og blir raskt blendet, så jeg må ofte bruke solbriller. Da er det ikke så lett for hunden å få direkte øyekontakt. Anonymkode: ae071...ed6 Jeg har ikke brukt target i forbindelse med passering, men syns det høres ut som en god ide! Det skader hvertfall ikke å prøve 😊 Jeg ville nok lært inn håndtarget til det, da slipper du å måtte passe på at du har med deg f.eks en target-stick. Fant en grei video hvor det vises innlæring av håndtarget. Anonymkode: b75bf...cdc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har håndtarget som innkalling på min. Det er definitivt den sterkeste innkallingen, da den er trent inn ved at han må tenke selv og så få belønning for det, noe min setter veldig stor pris på. Jeg merker at alt jeg har trent inn ved shaping, der han må finne ut hva han skal gjøre selv, sitter bedre enn øvelser der jeg har brukt lokking eller lignende. Jeg har også en noe svakere target, mest fordi jeg har brukt den lite, der han skal følge fingeren min med snuten. Noe slikt vil jeg tro er fint å bruke i passering Anonymkode: 9b9bd...e5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå