Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vernepleie er en helse OG sosialfaglig utdanning. Det er vel den største forskjellen? Har vært på mange jobbintervju der sykepleiere tror spl og vpl omtrent er helt like utdannelser og at vi lærer akkurat det samme. Dette er FEIL. 

Anonymkode: 61b36...99d

Vernepleier utdannelsen er likestilt med sykepleier utdannelsen i grad og lønn.

Vernepleieren derimot arbeider med spesielle behov og funksjonsnedsettelser innen barneboliger, institusjoner for barn og unge med spesielle behov, skole og STA avdelinger i barnehage.

Sykepleieren arbeider innen instituasjoner, hjemmesykepleie, sykehus og poliklinikker.

Anonymkode: 876dc...a6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er selv sykepleier. Slik jeg ser det, har vernepleiere større mulighet til å få en dag jobb. Dette er noe jeg savner veldig, med små barn. Vernepleiere kan jobbe der hvor sosionomer jobber, på skole, barnehage, i boliger osv. Selv elsker jeg jobben min med pasienter, men hater turnus når man har små barn. Uten barn hadde det gått helt fint med turnus. 

Anonymkode: e750b...e16

Endelig en som vet hva det handler om.

Anonymkode: 876dc...a6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men da må man ha mer enn c i snitt, og det er mange søkere. Er vel bare jordmor I kommunen og helsesykepleier som har dagjobb. Til og med poliklinikkene på sykehuset her har nå hver 3 helg på sengepost. 

Anonymkode: e750b...e16

Både operasjonssykepleie og anestesisykepleie gir dagjobb. På sykehuset jeg jobber på er det valgfritt å jobbe helg for de som er på poliklinkken, noen gjør det for å vedlikeholde kompetanse og holde kontakt med gammel arbeidsplass, andre gjør det ikke. Alle som ønsker dagjobb på operasjonsavdelingen får det.

Anonymkode: 83ee9...218

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 12.01):

Både operasjonssykepleie og anestesisykepleie gir dagjobb. På sykehuset jeg jobber på er det valgfritt å jobbe helg for de som er på poliklinkken, noen gjør det for å vedlikeholde kompetanse og holde kontakt med gammel arbeidsplass, andre gjør det ikke. Alle som ønsker dagjobb på operasjonsavdelingen får det.

Anonymkode: 83ee9...218

Det stemmer. Et raskt søk på Finn viser mange ledige  dagjobber som spesialsykepleier. Kjenner flere som hadde betalt utdanningsstilling i operasjonssykepleie og gikk rett ut i jobb på dagkirurgiske avdelinger. 

Anonymkode: a97c9...432

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 12.18):

Ville helt klart blitt sykepleier. En sykepleier kan gjøre alt en vernepleier gjør, men ikke omvendt. Sånn sett er spl en bredere utdanning, med flere muligheter

Anonymkode: 0928a...3aa

Nei, men Sykepleiere på jobben min i alle fall, får arbeidsoppgaver de Ikke har kunnskapen til å gjøre. Jeg som vernepleier har den kunnskapen. 

Anonymkode: 97c8c...849

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...