AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 ... Etter jeg tok 3.dose med korona vaksine (moderna).. Første dag var jeg svært hoven og øm. Andre dag gjorde det vondt å ta på deodorant. Tredje dag var hovenheten borte og jeg kjente da en kul der..! Fikk panikk, Googlet, og så at hovne lymfeknuter kunne være bivirkning ved phiser.. Men det sto ingenting om moderna.. Har vært hos legen, og hun kjente også kulen. Selv om der er blitt mindre siden da jeg oppdaget den. Og legen har sendt henvisning til mammografi. Jeg prøver ikke tenke så mye på dette, men når tankene kommer så blir jeg veldig bekymret...! Livredd for å få kreft!! Tanten min hadde brystkreft (og overlevde). Og både mamma og pappa har hatt antydning til kreft i underlivet, og hatt kreft i prostata.. Men begge lever og er friske nå heldigvis.. Likevel er jeg bekymret.. Jeg er 39år. Enslig tobarnsmor. Vil ikke bli syk, og vil ikke dø!! Får helt vondt i meg når jeg skriver dette...!!! Noen som har erfaringer å dele? Uansett..! Hilsen redd...! Anonymkode: 5c5dd...5bd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Flere som får kuler og hevelser både i pupper og armhuler etter vaksinene. Alle typene virker det som. At en lymfeknute hovner opp er fordi immunforsvaret ditt jobber. Jeg tror ikke det er kreft ut fra det du beskriver. Bare kroppens reaksjon. Jeg har fått kuler der etter sykdom tidligere. At den er vond, er faktisk et godt tegn og. Men om den ikke går ned litt på et par uker, så kan det være verd å sjekke den ut. For sikkerhets skyld. Anonymkode: 4f8a6...d86 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Jeg hadde skikkelige plager med hovne lymfeknuter i armhulen etter dose 2. Pfizer. Anonymkode: 8e708...ea9
Jadzia Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Jeg sier som den over meg. At den er vond er et godt tegn. Jeg fikk fullt av hovne og vonde lymfeknuter i puppene og under armene av korona. Ble syk i midten av desember, og ved nyttår var det helt bulkete der. I dag er alle borte, men det tok noen uker før alle forsvant. Jeg googlet lymfeknuter og korona og fikk opp masse artikler om både menn og kvinner som får svære kuler i bryst og armhule av vaksinene. Også moderna. Så jeg tror det er vaksinen som gjør det hos deg.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Det er garantert 100% en reaksjon etter vaksina! Flere jeg kjenner som tok både moderna og phizer fikk så hovne lymfeknuter at de nesten ikke kunne løfte armen opp. Anonymkode: 56dce...86f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 ❤️ Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg står nær noen som var i samme situasjon flere ganger. Ventetiden er grusom. Håper du har folk som du kan snakke med og støtte deg til. Anonymkode: f72bb...5b9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Men kuleb gjør ikke vondt nå... Det var kun i 2 dager etter vaksinen.. Ts Anonymkode: 5c5dd...5bd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Skal i mammografi neste fredag. Anonymkode: 5c5dd...5bd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kuleb gjør ikke vondt nå... Det var kun i 2 dager etter vaksinen.. Ts Anonymkode: 5c5dd...5bd De kan sitte i LENGE uten å gjøre vondt, det er helt normalt. Kjære deg, skjønner du er redd, men dette er så utrolig sannsynlig fra vaksina at jeg tror du kan slappe helt av Anonymkode: 56dce...86f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ... Etter jeg tok 3.dose med korona vaksine (moderna).. Første dag var jeg svært hoven og øm. Andre dag gjorde det vondt å ta på deodorant. Tredje dag var hovenheten borte og jeg kjente da en kul der..! Fikk panikk, Googlet, og så at hovne lymfeknuter kunne være bivirkning ved phiser.. Men det sto ingenting om moderna.. Har vært hos legen, og hun kjente også kulen. Selv om der er blitt mindre siden da jeg oppdaget den. Og legen har sendt henvisning til mammografi. Jeg prøver ikke tenke så mye på dette, men når tankene kommer så blir jeg veldig bekymret...! Livredd for å få kreft!! Tanten min hadde brystkreft (og overlevde). Og både mamma og pappa har hatt antydning til kreft i underlivet, og hatt kreft i prostata.. Men begge lever og er friske nå heldigvis.. Likevel er jeg bekymret.. Jeg er 39år. Enslig tobarnsmor. Vil ikke bli syk, og vil ikke dø!! Får helt vondt i meg når jeg skriver dette...!!! Noen som har erfaringer å dele? Uansett..! Hilsen redd...! Anonymkode: 5c5dd...5bd Du kan ta det helt med ro. Jeg har nettopp vært på min årlige mammografi kontroll, og det første de spurte om, var om jeg hadde tatt vaksinen . Det var pga de så på mange som hadde tatt vaksinen hadde kul under armen. Så det er helt normalt. Kulen kommer pga vaksinen setter i gang «forsvaret» i kroppen , altså lymfesystemet. Det er derfor man får smerter i armen også, pga vevet angriper det som blir sprøytet inn. Bare slapp av, kjære deg. Og en siste ting, om det var kreft hadde aldri kulen blitt mindre av seg selv, men større. Anonymkode: fa16a...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Jeg kjenner mange som har fått dette etter både moderna og phizer. Lymfeknuten får en reaksjon og blir øm, men går ikke helt vekk. Jeg er en superengstelig type, men her hadde jeg ikke blitt så bekymret. Siden du er det så er det bra du får sjekket den ut. Anonymkode: ed649...a46
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du kan ta det helt med ro. Jeg har nettopp vært på min årlige mammografi kontroll, og det første de spurte om, var om jeg hadde tatt vaksinen . Det var pga de så på mange som hadde tatt vaksinen hadde kul under armen. Så det er helt normalt. Kulen kommer pga vaksinen setter i gang «forsvaret» i kroppen , altså lymfesystemet. Det er derfor man får smerter i armen også, pga vevet angriper det som blir sprøytet inn. Bare slapp av, kjære deg. Og en siste ting, om det var kreft hadde aldri kulen blitt mindre av seg selv, men større. Anonymkode: fa16a...8ee Tusen takk ❤️ Anonymkode: 5c5dd...5bd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kuleb gjør ikke vondt nå... Det var kun i 2 dager etter vaksinen.. Ts Anonymkode: 5c5dd...5bd Det er vanlig at en lymfeknute forblir hoven i alle fall i 6 uker selv om den slutter å være øm. Anonymkode: 4021a...9d0
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 Jeg fikk i den ene armhulen etter tredje vaksinedose Moderna, var stor som et egg. Forsvant etter noen dager. Anonymkode: a8752...55f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 Godt du er henvist til mammografi ❤️ Bedre å være på den sikre siden enn ikke. Jeg også hadde en kul i armhulen en gang, dog min var ganske ekkel. Trudde det kunne være tegn på brystkreft, så fikk bestilt meg en time hos legen for sjekk. Stod foran speilet og la merke til at det var kommet en "sårdannelse" oppå. Kom også ut væske. Så jeg tenkte; kan det være.... en kvise? Overproduksjon av talg? Såååå.... jeg pressa i all min makt på denne kulen og whops så hadde jeg kviseguffe utover hele speilet (Sorry for nasty detaljer), endte med å avbestille timen. Anonymkode: 64cec...277
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 Sannsynligvis er det helt ufarlig, og bare en reaksjon på vaksinen. Likevel er det bra at du får undersøkt videre, med din familiehistorie. Det kan være at du har noe økt risiko for å utvikle kreft, og da er det viktig å ta tidlige tegn på alvor. Det betyr ikke at du skal engste deg for hver minste klump, men at du skal gå til legen dersom du merker at noe har endret seg. Anonymkode: 8452c...43b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå