Gå til innhold

Vaksiner som voksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fulgte barnevaksinasjonsprogrammet, er født i 1982. Men har dere tatt oppfriskningsdoser eller nye vaksiner som voksen? Jeg mener her alle typer vaksiner som er anbefalt. Tror jeg fikk en ny stivkrampe sprøyte som 26 åring pga en hamster som bet meg. Men det er jo 13 år siden.. 

Anonymkode: 49e70...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å legge til, har tatt covid vaksine, men ikke influensa vaksine. Er også snart 40 år. 

Anonymkode: 49e70...a26

Skrevet

Jeg tar den kombinasjonsvaksina (stivkrampe, røde hunder, kikhoste og en til jeg ikke husker) hvert 10 år. 

Anonymkode: 00212...23b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tatt noe oppfriskninsdoser etter barnevaksinasjonsprogrammet, nei. Tanken har streifet, men har ikke satt meg inn i hva som evt trengs.

Har tatt vaksine mot svineinfluensa og covidx3, men det blir jo noe annet.

Skrevet

Nei har ikke gjort det. Tok ingen vaksiner fra jeg var 17 år til jeg var 37, da tok jeg koronavaksinen x 2. Håper det blir 20 år til nest gang og! 😄

Anonymkode: 2cf80...5ac

Skrevet

Det har jeg gjort ja! Alle som en :) 

Anonymkode: b2b77...3d5

Skrevet

Har tatt boostrix (stivkrampe++) to ganger (12 år i mellom) og hepatitt-vaksinen (pga utenlandsreise). Denne varer livet ut.

Ble mega-dårlig av boostrixen andre gang jeg tok den.. påkjørt-av-lastebil-følelse😅

Anonymkode: 27428...724

Skrevet

Jeg har tatt oppfrisking av barnevaksinene, har også tatt hepatitt-vaksine som voksen. Reiser mye og har hund, så greit å ha sånne ting i orden. Du kan sikkert bare ringe fastlegen og si at du vill friske opp det som trengs av vaksiner.

Anonymkode: 57464...928

Skrevet

Ja, har tatt DPT vaksinen (difteri, stivkrampe, kikhoste, polio) som skal tas hvert  10 år

Jeg tar også influensavaksine hvert år

Anonymkode: cb2eb...e48

Skrevet

Tar influensavaksine hvert år. Har tatt pneumokokkvaksine for 2 år siden og den varer vel livet ut. HPV-vaksinene tok jeg da jeg var i begynnelsen av 20-åra. Ellers tar jeg firekomponentsvaksinen hvert 10.år. 

Anonymkode: 99040...0ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...