AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Hei, Stefaren min har bedt meg om filmtips, han og mamma har lyst til å se mer film. Jeg er dessverre ikke så veldig opptatt av film og er ikke oppdatert på filmfronten. Vet han er opptatt av skog og mark, natur, folk som bor i villmarka, men også generelt gode filmer som passer for voksne folk. Ingen romantiske komedier eller noe "fjollete". De er begge i 70-åra. Noen som har noen tips jeg kan viderebringe? Anonymkode: 293ec...6df
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, Stefaren min har bedt meg om filmtips, han og mamma har lyst til å se mer film. Jeg er dessverre ikke så veldig opptatt av film og er ikke oppdatert på filmfronten. Vet han er opptatt av skog og mark, natur, folk som bor i villmarka, men også generelt gode filmer som passer for voksne folk. Ingen romantiske komedier eller noe "fjollete". De er begge i 70-åra. Noen som har noen tips jeg kan viderebringe? Anonymkode: 293ec...6df Gode serier funker også! Og et stort pluss om det ligger på Netflix eller HBO Max 🤞 Anonymkode: 293ec...6df
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 De har vel sett alle krigsfilmene som Max Manus, Kongens nei vil jeg tro. Men om ikke så er de å anbefale. Ellers så er disse ekspedisjonene til Lars Monsen og hans likemenn sikkert interessante. Hva med å bla gjennom Netflix og HBO og så spesifikt etter skuespillere? Feks. Så er det aldri feil å se en film med Dustin Hoffman Anonymkode: 028d3...a73 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Into the wild Anonymkode: 07fa2...18e 2
Melpomene Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 Bor i utlandet, så jeg aner dessverre ikke hva som er tilgjengelig på norske strømmetjenester, men det meste som ikke går på kino akkurat nå burde vel være mulig å finne på strømmetjenester som tilbyr utleie om de ikke allerede er inkludert Legger ved et kort handlingsreferat til hver film som du kan videreformidle, så slipper du å lete opp den infoen selv. Har tatt utgangspunkt i interessen for natur og villmark og folk som bor utendørs, og filmer med en ganske "nedpå" og rolig tone og fortellerstil. (Altså ikke type Hollywood høyoktan-action) Først og fremst: Leave No Trace (2018) handler om en alenefar som bor ute i et naturreservat med tenåringsdatteren sin, hvor han lærer henne både skolepensum, overlevelsesevner og naturkyndighet. De blir etterhvert funnet av myndighetene og plassert i et lite hus tilknyttet et småbruk, hvor han kan jobbe og hun kan få normal skolegang. Trangen til å flykte ut i villmarken melder seg imidlertid snart igjen. En annen severdig film som ligger tematisk litt i samme gate er Captain Fantastic (2016), hvor en hel familie bor i villmarken av politiske årsaker (anti-kapitalisme), men etterhvert blir nødt til å finne en måte å tilpasse seg en mer urban tilværelse når moren blir alvorlig syk. Om han liker "western-villmark" kan kanskje også News of the World (2020) med Tom Hanks være aktuell? Den handler om en borgerkrigsveteran på 1870-tallet som livnærer seg ved å reise fra bygd til bygd og lese aviser for innbyggerne. Han snubler over en ung jente som tilsynelatende har blitt kidnappet av Kiowa-folket, og får ansvar for å få henne hjem til foreldrene igjen. Og selvsagt må jeg nevne Kelly Reichards nydelige First Cow (2020). Handlingen er lagt til Oregon på 1820-tallet, og et møte mellom to opportunistiske omreisende, som sammen finner en gyllen forretningsmulighet i å tjuvmelke den dyrebare kua til førstekommisjonæren...for så å bruke melka i kaker som de selger til kommisjonæren og hans velstående venner. En vár og varm film om vennskap og loyalitet - og medaljens bakside i "mulighetenes land". Håper noe av dette kan falle i smak 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Broene i Madison County. Anonymkode: c8d85...0cd 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 Secondhand Lions ville jeg anbefalt på det sterkeste🤩 kjempe fin film.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 "Step-daddy teaches step-daughter a lesson" Anonymkode: 252eb...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Dances with wolves Anonymkode: da24a...4d6
Lillpia Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 Faren min på 80 er veldig glad i Tom Hanks og har vel Forrest Gump, Cast Away og Sully som sine favorittfilmer 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 Deliverance (Picnic med døden)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Tom Hanks og "Davincikoden" og flere i den sjangeren med ham? Anonymkode: ba3b0...c96
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei, Stefaren min har bedt meg om filmtips, han og mamma har lyst til å se mer film. Jeg er dessverre ikke så veldig opptatt av film og er ikke oppdatert på filmfronten. Vet han er opptatt av skog og mark, natur, folk som bor i villmarka, men også generelt gode filmer som passer for voksne folk. Ingen romantiske komedier eller noe "fjollete". De er begge i 70-åra. Noen som har noen tips jeg kan viderebringe? Anonymkode: 293ec...6df Ville gitt ham et par måneder med Paramount+ og anbefalt 1883 og Yellowstone. TV-serier er blitt et bedre medium enn film etter min mening. Joda, Taylor Sheridan skriver litt cringy til tider, men det er flott natur, og skuespiller som Kevin Costner og Sam Elliot kompenserer for noe dårlig handling. Anonymkode: a57fa...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Into the wild Anonymkode: 07fa2...18e Skulle også si den! Pappa elsket den filmen. Anonymkode: fcfcf...a94
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 Mordene i kongo Law abiding citizen (gerard butler) Revolutionary road (diCaprio og Winslet) Training day (Denzel Washington) Kautokeino oppgjøret den 12 mannen a perfect world (kevin costner) Butch rømmer fra fengsel i Texas og det ender opp med at han tar en liten gutt som gissel men de får et veldig nært forhold. Rørende og gammel film fra år 93. Out of time (denzel Washington) god action Catalina - sexy og kul / rå film som handler om livet til catalina. Spilles av zoe saldana. Fra år 2011. the Brave one (jodie fister) år 2007 panic room (jodie foster) år 2002. non stop (Liam neeson) Taken 1,2 og 3 (Liam Neeson) Alpha (heter bare alpha men handler om en gutt og en ulv. Litt utenom det vanlige. gladiator (russel crow) god gammel slager The hunted - benicio del Toro og Tommy lee Jones i hovedrollene. The walk med joseph gordon levitt. Han spiller i denne rollen mannen som gjikk på Line mellom world trade centers. Er en historie fra virkeligheten og vil anbefale å hvertfall ha sett den uansett fordi den er (ialefall i mine øyne) historisk på mange måter. Killshot - mickey rourk og joseph gordon spiller blant annet sammen veldig bra. Liker man ikke denne filmen så liker man kanskje ikke film ? Hehe. One to watch. red cliff - en film fra 2008 som er utrolig godt laget spør du meg. Fantstisk manus og alt som er hummingbird med Jason statham og Agata Buzek. Kjempe fin film som har litt av alt. Her er der romantikk, spenning rettferdighet og alt som måtte være. En god rolle spilt av begge 2!! the mechanic - år 2011 med Jason statham og ben foster i hovedrollene. Denne er spennende 😉 super action spør du meg… ALI - spilt av will Smith og HVIS man har sansen for boksing samt politikk og religion så er denne en stor slager! Anonymkode: 8c9a2...79a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 The Revenant (Leonardo DiCaprio). Blir ikke mer villmark enn det. Den er ganske brutal, da. Basert på en sann historie Anonymkode: 3cdd4...460
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 Chernobyl (serie på HBO). Ikke så mye skog og natur akkurat, men kan kanskje interessere to godt voksne som husker hendelsen? Anonymkode: 3cdd4...460
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 Mange filmer som kan passe. Om ikke Cinema Paradiso er nevnt så slenger jeg den i potten. Et nydelig italiensk drama. Anonymkode: 6fa45...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå