Gå til innhold

Det fungerer "aldri" - en utblåsning.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette for å lufte litt tanker.

Jeg har nå vært singel i ganske nøyaktig to år, og har datet mye. Noen har det bare blitt med én date, andre har jeg datet i noen måneder. Felles er at det ikke fungerer - i beste fall mangler vi kjemi og/eller felles interesser, i verste fall er de veldig rare/har personlige problemer.

I utgangspunktet har jeg alltid stått bak uttrykket "møter du en idiot er de idioten, møter du mange idioter er det du selv som er det". Det stemmer jo i stor grad f.eks med de som ofte kommer i konflikt med andre, har mange de misliker etc.

Jeg har nå truffet en mann i litt over en måned, og det som startet så bra har allerede begynt å hangle. I utgangspunktet har jeg bestemt meg for å si fra at jeg ikke vil treffes mer, men det kjennes også vanskelig. Følelsen av å ikke være åpen og tolerant nok ligger og vaker i bakhodet. Kanskje også en følelse av at jeg burde prøve litt mer, for jeg synes det er flaut at enda en relasjon skal gå nedenom og hjem. 

Mye tid har gått med på å analysere meg selv. Er jeg vanskelig? Har jeg for høye krav? Er det jeg som er "raringen?" Kanskje jeg bare skal slutte med dating og håpe at ting ordner seg når man minst venter det?

Håper på noen støttende ord her jeg sitter.. 

Anonymkode: c733f...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt med deg. Det er mange idioter der ute og fryktelig mange hopper inn i dårlig forhold fordi de ikke klarer å være alene. 

Vi kvinner blir sosialisert til å tåle alt for mye. 

Dating er vanskelig for deg fordi du har sunne grenser og krav. Noe man burde ha. Det er ikke deg det er noe galt med, men datingkulturen. 

Anonymkode: 20f90...1ff

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du kan fortelle litt mer om hva som gjør at det ikke fungerer, eller hva som gjør at det handler, så blir det litt lettere å vurdere? 

Har du noen traumer fra barndom som du ikke har jobbet deg gjennom? For min del var dette årsaken til at jeg aldri fant riktig person - jeg begynte å jobbe i dybden med mine issues og begynte da å finne andre typer partnere, og plutselig var det mange helt fantastiske mennesker som jeg potensielt kunne være sammen med. Jeg er nå lykkelig forlovet med det vakreste mennesket jeg kunne drømt om, på innsiden og utsiden! Jeg aner ikke om dette gjelder for deg, men ville bare nevne det. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av å være singel i årevis og gjentakende failures i datinglivet. Det føles ikke godt, men fy søren så mye jeg lærte om meg selv! 

Anonymkode: 9faad...c1f

• Liker 4
Skrevet

Møter du mange idiotisk ellers i livet? Har du en tendens til å se negativt på andre mennesker du egentlig ikke kjenner eller som kommer for nært innpå? Kjenner du noen ganger på en type motstand mot andre som du ikke kan forklare? 

Anonymkode: 350e1...085

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du kan fortelle litt mer om hva som gjør at det ikke fungerer, eller hva som gjør at det handler, så blir det litt lettere å vurdere? 

Har du noen traumer fra barndom som du ikke har jobbet deg gjennom? For min del var dette årsaken til at jeg aldri fant riktig person - jeg begynte å jobbe i dybden med mine issues og begynte da å finne andre typer partnere, og plutselig var det mange helt fantastiske mennesker som jeg potensielt kunne være sammen med. Jeg er nå lykkelig forlovet med det vakreste mennesket jeg kunne drømt om, på innsiden og utsiden! Jeg aner ikke om dette gjelder for deg, men ville bare nevne det. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av å være singel i årevis og gjentakende failures i datinglivet. Det føles ikke godt, men fy søren så mye jeg lærte om meg selv! 

Anonymkode: 9faad...c1f

Kan gi eksempel på de siste to jeg har datet (forrige og nåværende).

Forrige: Veldig hyggelig mann, god jobb, gavmild og snill. Dessverre også litt gammeldagse holdninger (lager ikke mat, følte det var hovedsakelig kvinnens jobb å passe på barna etc). Lite dybde, for det meste opptatt av fotball og skigåing, ble etter hvert lite samtaler da han ikke spilte "videre" på samtalen når jeg forsøkte å snakke om andre ting. Svarte direkte på spørsmål, men stilte sjeldent meg noe.

Nåværende: Ressurssterk mann, god jobb, flere felles interesser og felles verdigrunnlag. Dessverre også mye gretten (og klarer ikke skjule det) og glefser litt i forbindelse med det, sterke meninger (i utgangspunktet gøy) men blir tydelig irritert ved motdiskusjon/jeg har andre meninger), har vansker for å ta tilbakemelding på ting og skal generelt ha ting på sin måte (kritiserer måten jeg gjør ting på). 

Ellers har jeg også vært på mange rare dater: han som forsøkte å skjenke meg og trengte seg på, han som snakket om seg selv på inn- og utpust i fire timer, han som pratet med venninner på telefonen flere ganger ila daten.. Mye rare greier.

Jeg har hatt noen usunne datingmønstre jeg har klart å bryte. Tidligere datet jeg en del veldig "spennende" typer, som også ofte viste seg å ha påfølgende økonomiske problemer, manglende impulskontroll etc. Føler jeg har snudd dette mønsteret nå.

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Møter du mange idiotisk ellers i livet? Har du en tendens til å se negativt på andre mennesker du egentlig ikke kjenner eller som kommer for nært innpå? Kjenner du noen ganger på en type motstand mot andre som du ikke kan forklare? 

Anonymkode: 350e1...085

Nei, jeg føler ikke det. Er generelt heldig med både familie og venner :) 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan gi eksempel på de siste to jeg har datet (forrige og nåværende).

Forrige: Veldig hyggelig mann, god jobb, gavmild og snill. Dessverre også litt gammeldagse holdninger (lager ikke mat, følte det var hovedsakelig kvinnens jobb å passe på barna etc). Lite dybde, for det meste opptatt av fotball og skigåing, ble etter hvert lite samtaler da han ikke spilte "videre" på samtalen når jeg forsøkte å snakke om andre ting. Svarte direkte på spørsmål, men stilte sjeldent meg noe.

Nåværende: Ressurssterk mann, god jobb, flere felles interesser og felles verdigrunnlag. Dessverre også mye gretten (og klarer ikke skjule det) og glefser litt i forbindelse med det, sterke meninger (i utgangspunktet gøy) men blir tydelig irritert ved motdiskusjon/jeg har andre meninger), har vansker for å ta tilbakemelding på ting og skal generelt ha ting på sin måte (kritiserer måten jeg gjør ting på). 

Ellers har jeg også vært på mange rare dater: han som forsøkte å skjenke meg og trengte seg på, han som snakket om seg selv på inn- og utpust i fire timer, han som pratet med venninner på telefonen flere ganger ila daten.. Mye rare greier.

Jeg har hatt noen usunne datingmønstre jeg har klart å bryte. Tidligere datet jeg en del veldig "spennende" typer, som også ofte viste seg å ha påfølgende økonomiske problemer, manglende impulskontroll etc. Føler jeg har snudd dette mønsteret nå.

TS

Synes ikke det høre ut som om du har for høye krav, men sunn fornuft.

Håper du snart finner en skikkelig god match. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Mye tid har gått med på å analysere meg selv. Er jeg vanskelig? Har jeg for høye krav? Er det jeg som er "raringen?" Kanskje jeg bare skal slutte med dating og håpe at ting ordner seg når man minst venter det?

Det kan jo hende du har vært uheldig, men hvis du over tid opplever at det alltid er noe galt med andre, så bør du gå litt i deg selv. Man kan være uheldig, men ikke alltid. 

Kjenner for øvrig et par damer som ALDRI fant noen fordi det alltid var noe galt med den de datet. Hun ene er nå over alderen for å etablere familie med egne barn, og hun andre nærmer seg....

Ytterst få som finner den perfekte, så det er ikke på perfekt-nivået du bør legge ''lista''. 

Anonymkode: de054...aae

• Liker 1
Skrevet

De to du beskriver høres jo ut som dårlige matcher i utgangspunktet. De kunne sikkert passet for noen andre. Synes dette bare høres ut som normal uflaks, ikke du som leter etter problemer eller blir sammen med den samme håpløse fyren etter den andre.

Anonymkode: 1d0d6...4c2

• Liker 1
Skrevet

Ut ifra det du skriver så har du ikke vært for kresen, men uheldig. Og det er bra du setter grenser for deg selv. Håper du finner noen som passer bedre etter hvert :)

Anonymkode: f55b4...c77

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nå vært singel i ganske nøyaktig to år, og har datet mye. Noen har det bare blitt med én date, andre har jeg datet i noen måneder. Felles er at det ikke fungerer - i beste fall mangler vi kjemi og/eller felles interesser, i verste fall er de veldig rare/har personlige problemer.

I utgangspunktet har jeg alltid stått bak uttrykket "møter du en idiot er de idioten, møter du mange idioter er det du selv som er det". Det stemmer jo i stor grad f.eks med de som ofte kommer i konflikt med andre, har mange de misliker etc.

Jeg har nå truffet en mann i litt over en måned, og det som startet så bra har allerede begynt å hangle. I utgangspunktet har jeg bestemt meg for å si fra at jeg ikke vil treffes mer, men det kjennes også vanskelig. Følelsen av å ikke være åpen og tolerant nok ligger og vaker i bakhodet. Kanskje også en følelse av at jeg burde prøve litt mer, for jeg synes det er flaut at enda en relasjon skal gå nedenom og hjem. 

Fra en som er singel selv, så vil jeg si at det er bedre å være alene enn og ta til takke med den første og beste som en partner. 

Kvalitet fremfor kvantitet. 

Jeg har også selvinnsikt nok til å forstå at jeg selv heller ikke alltid er en drøm og være med. 

Ingen som har sagt at dating og kjærlighet skal være enkelt. 

Anonymkode: 3a64a...569

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror du prøver for hardt. Tiltrekning og interesse utover normalen skal komme av seg selv litt over tid. Å presse frem følelser for en random fyr funker ikke særlig ofte. Koble ut dating litt og gjør heller andre ting du liker. Plutselig er det en person i nærheten du kjenner litt ekstra for…spennende når det skjer 😀

Anonymkode: 3a01c...0c6

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan jo hende du har vært uheldig, men hvis du over tid opplever at det alltid er noe galt med andre, så bør du gå litt i deg selv. Man kan være uheldig, men ikke alltid. 

Kjenner for øvrig et par damer som ALDRI fant noen fordi det alltid var noe galt med den de datet. Hun ene er nå over alderen for å etablere familie med egne barn, og hun andre nærmer seg....

Ytterst få som finner den perfekte, så det er ikke på perfekt-nivået du bør legge ''lista''. 

Anonymkode: de054...aae

Enig! Strenge krav til partner er én ting, men både min egen og venners erfaring gir meg inntrykk av at mange egentlig ikke helt vet hva de vil ha, selv om de tror de kjenner seg selv godt nok. Uten selvinnsikt er det ikke enkelt å finne noen man matcher med.

Anonymkode: 12b31...b3e

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du prøver for hardt. Tiltrekning og interesse utover normalen skal komme av seg selv litt over tid. Å presse frem følelser for en random fyr funker ikke særlig ofte. Koble ut dating litt og gjør heller andre ting du liker. Plutselig er det en person i nærheten du kjenner litt ekstra for…spennende når det skjer 😀

Anonymkode: 3a01c...0c6

Enig. Når det føles anstrengende ut allerede i datingfasen mangler den riktige kjemien og følelsene/betatthet. Nytter ikke å presse frem sånt og samtidig prøve å godta karaktertrekk man ikke liker 

Anonymkode: bf97a...ea5

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe feil med deg, og ikke med dem heller egentlig, dere er bare ikke noen god match. Jeg også sliter med akkurat det samme som deg, og har vært singel lengre. Det er rett og slett vanskelig å finne de gode matchene, det er langt i mellom dem.

Det er helt riktig å ikke gå videre når du kjenner på utfordringer så tidlig. Det er jo heller ikke overfladiske ting du snakker om her, men tydelige tegn på at dere passer dårlig sammen. Vær tålmodig så dukker det nok opp bedre matcher (og ja jeg vet akkurat hvor vanskelig det er.😅) Du sier du har jobbet deg bort fra dårlige mønster, og det er bra. Men kanskje gjenstår det enda litt jobbing for å klare å finne de som virkelig passer for deg? Det er ganske viktig å finne ut hva som er mest viktig for deg i forhold og se etter det. Kanskje betyr det en litt annen type menn enn det du har datet nå også (det kan virke sånn).

Skrevet

Høres kanskje litt rart ut, men prøver du for hardt å få ting til å funke? Er det du eller mennene som tar mest initiativ? 

Skrevet

Jeg merker meg at du kun dater menn med dyp lommebok, kanskje du skal komme deg ut av rikmannskretsene? Penger gjør noe med folk ;)

Anonymkode: 8bbdd...e30

Skrevet
On 2/17/2022 at 10:03 AM, AnonymBruker said:

Min erfaring er at kvinner har altfor høye krav… Du skal gjerne ha store muskler og være en «bad boy». Jeg er en snill mann, så kvinnene velger aldri meg. Har ikke fått fitte på årevis. Hvorfor er det bare slemme menn som får noe? Jeg ser helt ok ut, eier bolig, men dette er ikke nok ifølge dere…

Anonymkode: ce635...eab

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring er at kvinner har altfor høye krav… Du skal gjerne ha store muskler og være en «bad boy». Jeg er en snill mann, så kvinnene velger aldri meg. Har ikke fått fitte på årevis. Hvorfor er det bare slemme menn som får noe? Jeg ser helt ok ut, eier bolig, men dette er ikke nok ifølge dere…

«Slemme» menn er utrolig flinke til å sjarmere, det er derfor mange faller for dem. 

Hvis du ikke har sjarm i det hele tatt og du er gjennomsnittlig ellers, blir du dessverre lett valgt bort til fordel for dem som utmerker seg litt mer på en eller annen måte. 

Anonymkode: 8c3b4...d31

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Sukk. Fitte er ikke noe man «får», du har misforstått totalt. Ikke overraskende at ingen vil ligge med deg når du innehar disse holdningene. Og vet du hva? Du er ikke en snill mann. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...