AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 arghhh ekle hundeeiere. Kan ikke dere bare forstå at den hunden deres kun er deres interesse? Dere skubber folk ut av fortauet fordi dere trenger så STORE SIGNALER om at andre ikke liker hundene deres. Er dere virkelig villige til å gi hundene deres angst for livet bare fordi ingen har giddet å reagere ennå?? Det er faktisk dere som har bevisbyrden, ikke andre. Dere er usikkerhetsmomentet for andre! Dere snur det helt på hodet. Anonymkode: d49e9...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): arghhh ekle hundeeiere. Kan ikke dere bare forstå at den hunden deres kun er deres interesse? Dere skubber folk ut av fortauet fordi dere trenger så STORE SIGNALER om at andre ikke liker hundene deres. Er dere virkelig villige til å gi hundene deres angst for livet bare fordi ingen har giddet å reagere ennå?? Det er faktisk dere som har bevisbyrden, ikke andre. Dere er usikkerhetsmomentet for andre! Dere snur det helt på hodet. Anonymkode: d49e9...6bc Jeg viker aldri når jeg går på fortauet. Hundeeiere får værsegod ha kontroll på kjøteren deres. Altfor mange bikkjer der ute. Ligger hundedritt over alt. Anonymkode: 09ccd...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: arghhh ekle hundeeiere. Kan ikke dere bare forstå at den hunden deres kun er deres interesse? Dere skubber folk ut av fortauet fordi dere trenger så STORE SIGNALER om at andre ikke liker hundene deres. Er dere virkelig villige til å gi hundene deres angst for livet bare fordi ingen har giddet å reagere ennå?? Det er faktisk dere som har bevisbyrden, ikke andre. Dere er usikkerhetsmomentet for andre! Dere snur det helt på hodet. Anonymkode: d49e9...6bc Om du er redd for hunder er eksponeringsterapi effektiv behandling mot slik fobi. Statistisk er det farligste dyret for mennesker andre mennesker. Det må være vondt å bevege seg i verden med angst for noe som statistisk er helt ufarlig. Hundeeieren flytter seg jo ikke langt vekk når det er null grunn til det. Det er ikke farlig å passere noen med hund (med noen få spesielle unntak hvor eieren vet det). Som hundeeier opplever jeg ikke at min hund er noe usikkerhetsmoment. Hun er 3 kg, aldri vist aggressivitet og elsker mennesker og får masse (for oss) uønsket oppmerksomhet fordi hun er veldig søt. Det er dog de som ser selv henne på mange mange meters avstand og er tydelig redde. Da har man et stort problem man må ta tak i, og problemet er ikke hunder, problemet er fobi. Når det er sagt. Man skal ha respekt for alle man ferdes i trafikken og i det offentlig rom med, uavhengig om man har hund eller ikke. Det er helt sikkert hundeeiere som trenger å forbedre oppførselen sin så dan. Men det er det en haug uten hund også som må. Igjen, det er individet som er problemet. Anonymkode: 1ccb0...470 13
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Just now, Frøkensina said: Bevisbyrden? Tolket det som bevisbyrden dersom hunden angriper. Som jo er en veldig søkt situasjon. Anonymkode: 1ccb0...470 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): arghhh ekle hundeeiere. Kan ikke dere bare forstå at den hunden deres kun er deres interesse? Dere skubber folk ut av fortauet fordi dere trenger så STORE SIGNALER om at andre ikke liker hundene deres. Er dere virkelig villige til å gi hundene deres angst for livet bare fordi ingen har giddet å reagere ennå?? Det er faktisk dere som har bevisbyrden, ikke andre. Dere er usikkerhetsmomentet for andre! Dere snur det helt på hodet. Anonymkode: d49e9...6bc 🥱 Anonymkode: 7f760...977 6
Brunhilde Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har lest startinnlegget flere ganger, og jeg skjønner ikke halvparten en gang. Kan du prøve en gang til, med litt mindre irritasjon? 31
Frøkensina Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tolket det som bevisbyrden dersom hunden angriper. Som jo er en veldig søkt situasjon. Anonymkode: 1ccb0...470 Åja det var ganske utydelig i HI. Ja man må jo regne med at hunder som går på fortauet er sosialiserte og ikke farlige å gå forbi. Skjønte heller ikke dette om at det skulle gi hundene angst. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Hæ? Er dette skrevet etter en vond episode, med masse adrenalin? Anonymkode: c97a8...dd3 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Just now, Frøkensina said: Åja det var ganske utydelig i HI. Ja man må jo regne med at hunder som går på fortauet er sosialiserte og ikke farlige å gå forbi. Skjønte heller ikke dette om at det skulle gi hundene angst. Nei.. det var ikke veldig logisk. Mener vel angst hvis noen skulle reagere tilbake eller noe sånt. Igjen, veldig søkt. Jeg tolket innlegget som at vedkommende har ganske sterk angst og er veldig lei av å måtte forholde seg til den angsten i møte med hunder. Det er jo hvertfall veldig vanlig. Men løsningen på det ligger ikke hos hundeeiere, det ligger hos en selv. Anonymkode: 1ccb0...470 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Ligger hundedritt over alt. Anonymkode: 09ccd...4d6 Må bare si at dette er jeg enig i er et problem! Holder med 1 idiot i nabolaget som aldri plukker opp for at det skal bli masse dritt, spesielt når snøen smelter. Ansvarlige hundeeiere plukker opp etter hunden. Men når man ser hvor mye søppel som ligger rundt så ser man at det å ikke rydde opp etter seg er et problem generelt, ikke bare hos hundeeiere. Jeg irriterer meg like mye over embalasje i grøftekanten. Kanskje mer. Plasten blir ikke borte ved neste regnværsdag. Anonymkode: 1ccb0...470 6
Outlander Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 Byrden er på deg å gjøre noe med frykten din. Om du er såpass inhabil du ikke kan gå ned fortauet på grunn av hunder ut på tur, må du ta deg en tur til psykolog og begynne å jobbe med frykten. Har ikke hund selv, men de er overalt og er her for å bli. Gjør noe med din egen helse for å takle det. 12
Frøkensina Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei.. det var ikke veldig logisk. Mener vel angst hvis noen skulle reagere tilbake eller noe sånt. Igjen, veldig søkt. Jeg tolket innlegget som at vedkommende har ganske sterk angst og er veldig lei av å måtte forholde seg til den angsten i møte med hunder. Det er jo hvertfall veldig vanlig. Men løsningen på det ligger ikke hos hundeeiere, det ligger hos en selv. Anonymkode: 1ccb0...470 Takk for tolkningene, jeg forstod ikke mye av dette 😄 Ja jeg er helt enig. Det hender vel selvsagt at enkelte hundeiere ikke er ansvarlige og har reaktive hunder uten at de jobber med dem, men angst for hunder generelt må man ta tak i selv ja. Eksponeringsterapi er veldig effektivt, det er den gode nyheten for TS at denne typen av angst kan man bli helt kvitt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Just now, Frøkensina said: Takk for tolkningene, jeg forstod ikke mye av dette 😄 Ja jeg er helt enig. Det hender vel selvsagt at enkelte hundeiere ikke er ansvarlige og har reaktive hunder uten at de jobber med dem, men angst for hunder generelt må man ta tak i selv ja. Eksponeringsterapi er veldig effektivt, det er den gode nyheten for TS at denne typen av angst kan man bli helt kvitt. Vi får se, kanskje jeg har tolket helt feil 😅 Ja, de finnes jo, men er jo ikke mange av dem. Man kan ikke gå og forvente at man møter på en sånn hver gang man møter en hund. Det blir som å være redd for å gå forbi et menneske fordi han kan være midt i en psykose. Veldig slitsomt å leve sånn i hvertfall! Anonymkode: 1ccb0...470 2
Frk Midnattsol Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 Hadde to svære hunder (rundt 70 kg hver), og gikk ofte med de sammen på fortauet. De brydde seg ikke særlig om andre mennesker, men mange mente tydeligvis at vi tok opp for mye plass på et fortau. Spesielt mennesker som var redd for hunder, men da er det faktisk viktig å ta ansvar for egne redsler, og ikke bli irritert for at din redselstrigger befinner seg i det offentlige rom sammen med deg. Da må faktisk du tilpasse deg. Jeg kan ikke vike bare fordi jeg ser at noen ikke ønsker å møte oss. Skjønner angst, redsel og fobier, men som nevnt over her, så er eksponering det beste. Å bare agere etter egne angstsignaler, vil bare forsterke de. 8 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): arghhh ekle hundeeiere. Kan ikke dere bare forstå at den hunden deres kun er deres interesse? Dere skubber folk ut av fortauet fordi dere trenger så STORE SIGNALER om at andre ikke liker hundene deres. Er dere virkelig villige til å gi hundene deres angst for livet bare fordi ingen har giddet å reagere ennå?? Det er faktisk dere som har bevisbyrden, ikke andre. Dere er usikkerhetsmomentet for andre! Dere snur det helt på hodet. Anonymkode: d49e9...6bc Hmm, kommer min hund til å få angst for livet hvis den møter et menneske som ikke liker ham? Og hva må jeg i så fall bevise? Her trenger jeg mer informasjon hvis jeg skal lære nok til å endre meg. Anonymkode: d5fc9...2f7 4
skreppamedleppa Skrevet 17. februar 2022 #18 Skrevet 17. februar 2022 Ts, vist må det være vondt å lide så mye av angst som du gjør, det kan jeg ha forståelse for. Allt det andre: not so mutch.. I denne verden så eksisterer hunder og det er du som må jobbe med hvordan du skal forholde deg til dette faktumet. I denne verden kan ikke alle ta ansvar og besytte deg for dine frykter og forbier.. Jeg har selv en venninne som led mye av hundeforbi men hun tok et oppgjør med denne ekstreme forbien og har i dag lite problemer med sitt problem, for ja det var hennes problem.. Verken jeg eller hunden min er et så ekstremt usikkerhetsmoment som du vil ha det til, men folk med hundeangst eller forbi kan gjøre en del 'fakter' eller oppføre seg på en slik måte at hunder gjerne blir nyskjerrig eller usikker, hunder register slike ting lett, det i mente er de fleste hundeeiere ansvarlige dyreeiere og tar selvsagt ansvar for sitt dyr. Men om du omtrent pisser i buksen av redsel bare du ser en hund på samme fortau bør du enten bare isolere deg hjemme 24/7 eller ta et oppgjør med den irrasjonelle forbien din.. Hunder eksisterer og har samme rett til å bruke et fortau som du! 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #19 Skrevet 17. februar 2022 Ta ansvar over eget liv! Få Behandling ! Hundene mine betyr uendelig mye mer enn et surt kasus, så det er bare å flytte seg når hunder kommer og oppsøke psykolog Anonymkode: 61c85...3b7 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #20 Skrevet 17. februar 2022 Denne tråden viser nøyaktig hvilke holdninger vi andre misliker sterkt hos mange hundeeiere. Anonymkode: 88e50...971
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå