Tough cookie Skrevet 17. februar 2022 #1 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg ligger rett ut på 3 uken med muskelverk og tom for krefter, til tross for at jeg alltid har brukt munnbind, spriting, avstand og ikke har reist på tur noe sted. Ikke alle jeg var sammen med de dagene jeg var smittsom ble smittet, og kjenner flere foreldre som ikke har blitt smittet selv om barna var syke og satt på fanget og ble klemt. Har venner som de siste to mnd har vært på flere turer i byer/land hvor det har vært veldig mye omikron smitte, men de har ikke blitt smittet. Begynner å tro at ikke alle kan bli smittet, og at det må være immunforsvaret til hver enkelt av oss som styrer om vi blir syke og også hvor syke vi blir. Fastlegen min sier hun har over 40 koronasyke pasienter nå som har alt fra 0-4 vaksiner, og de har alle forskjellige sykdomsforløp. Det er ikke de med færrest vaksiner som blir sykest, men det er helt tilfeldig sier legen. Ikke lett å bli klok på dette viruset😷🤒 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 17. februar 2022 #2 Del Skrevet 17. februar 2022 Blodtypen din og immunforsvaret spiller inn på smitterisiko. De med blodtype 0 rhesus minus blir generelt mindre syke i løpet av livet enn de med andre blodtyper. Det gjelder også Korona. Virus trives best når de finner et godt hus (kropp) å bo i. Da vil viruset "blomstre". Man har også spekulert i om røykere er bedre beskyttet Korona. Det pågår også studier som undersøker om folk med briller og kontaktlinser er mindre utsatt for smitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 17. februar 2022 #3 Del Skrevet 17. februar 2022 Tough cookie skrev (1 time siden): Jeg ligger rett ut på 3 uken med muskelverk og tom for krefter, til tross for at jeg alltid har brukt munnbind, spriting, avstand og ikke har reist på tur noe sted. Ikke alle jeg var sammen med de dagene jeg var smittsom ble smittet, og kjenner flere foreldre som ikke har blitt smittet selv om barna var syke og satt på fanget og ble klemt. Har venner som de siste to mnd har vært på flere turer i byer/land hvor det har vært veldig mye omikron smitte, men de har ikke blitt smittet. Begynner å tro at ikke alle kan bli smittet, og at det må være immunforsvaret til hver enkelt av oss som styrer om vi blir syke og også hvor syke vi blir. Fastlegen min sier hun har over 40 koronasyke pasienter nå som har alt fra 0-4 vaksiner, og de har alle forskjellige sykdomsforløp. Det er ikke de med færrest vaksiner som blir sykest, men det er helt tilfeldig sier legen. Ikke lett å bli klok på dette viruset😷🤒 Dette er da allmennkunnskap, og har da blitt sagt gjennom hele pandemien. Coronavirus som gruppe er jo ikke et nytt virus, så mange kan ha hatt infeksjoner med dette tidligere, og har dermed utviklet forsvar mot dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 17. februar 2022 #4 Del Skrevet 17. februar 2022 Suzanne skrev (1 time siden): Blodtypen din og immunforsvaret spiller inn på smitterisiko. De med blodtype 0 rhesus minus blir generelt mindre syke i løpet av livet enn de med andre blodtyper. Det gjelder også Korona. Virus trives best når de finner et godt hus (kropp) å bo i. Da vil viruset "blomstre". Man har også spekulert i om røykere er bedre beskyttet Korona. Det pågår også studier som undersøker om folk med briller og kontaktlinser er mindre utsatt for smitte. Jeg har blodtype A+, merket knapt korona. Hadde litt influensavondt i halvannen dag. Verre med forkjølelse og hosting, eller omgangssyke, enn korona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Teatrica skrev (2 timer siden): Dette er da allmennkunnskap, og har da blitt sagt gjennom hele pandemien. Coronavirus som gruppe er jo ikke et nytt virus, så mange kan ha hatt infeksjoner med dette tidligere, og har dermed utviklet forsvar Når jeg forteller folk at jeg har vært syk i ukesvis og har 2 doser, sier de at det er fordi jeg ikke er trippel vaksinert. Folk tror tydeligvis at dess flere doser de har, dess mindre sjanse har de for å bli smittet / bli skikkelig syke. Ts Endret 17. februar 2022 av Tough cookie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 17. februar 2022 #6 Del Skrevet 17. februar 2022 Tough cookie skrev (1 time siden): Når jeg forteller folk at jeg har vært syk i ukesvis og har 2 doser, sier de at det er fordi jeg ikke er trippel vaksinert. Folk tror tydeligvis at dess flere doser de har, dess mindre sjanse har de for å bli smittet / bli skikkelig syke. Ts Vaksinene hjelper, men ikke 100%. Det vil si at de ikke hjelper fullstendig den enkelte mot smitte og sykdom, ei heller beskytter de alle som får vaksinen - uavhengig av hvor mange doser man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 17. februar 2022 #7 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) 4 hours ago, Tough cookie said: Det er ikke de med færrest vaksiner som blir sykest, men det er helt tilfeldig sier legen. Sykehusstatistikken viser at den påstanden er helt feil, men det mange fortsatt ikke ser ut til å ha forstått er at det du har kalles mildt forløp. Så lenge ikke du må på sykehus er det en mild sykdom. Det er en kjent sak at to doser i liten grad hjelper mot "mild" sykdom fra omikron, spesielt hvis det er lenge siden man tok siste dose. Endret 17. februar 2022 av Fakta? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 17. februar 2022 Fakta? skrev (37 minutter siden): Sykehusstatistikken viser at den påstanden er helt feil, men det mange fortsatt ikke ser ut til å ha forstått er at det du har kalles mildt forløp. Så lenge ikke du må på sykehus er det en mild sykdom. Det er en kjent sak at to doser i liten grad hjelper mot "mild" sykdom fra omikron, spesielt hvis det er lenge siden man tok siste dose. Tok i oktober og ble smittet i slutten av januar. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. februar 2022 #9 Del Skrevet 17. februar 2022 Tough cookie skrev (2 timer siden): Når jeg forteller folk at jeg har vært syk i ukesvis og har 2 doser, sier de at det er fordi jeg ikke er trippel vaksinert. Folk tror tydeligvis at dess flere doser de har, dess mindre sjanse har de for å bli smittet / bli skikkelig syke. Ts Og det er jo helt fantastisk at det mantraet har blitt en slags fasit 😅 Dette må være personavhengig på noe vis for kjenner nå flere uvaksinerte som aldri hadde symptomer, og flere med trippel dose som har hatt symptomer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 18. februar 2022 #10 Del Skrevet 18. februar 2022 Nå har jeg hatt corona to ganger uten å bli nevneverdig syk. Antar jeg har mikron nå, hva jeg hadde sist fikk jeg aldri svar på. Begge gangene har jeg hatt lav feber som knapt merkets og forkjølelsessymptomer. Det virker som jeg blir relativt lett smittet, men blir til gjengjeld lite syk. Blodtypen min er A+. Første gang jeg fikk corona hadde jeg ikke rukket å få vaksinen, men fikk mildt forløp. Kollegene mine som har hatt corona har slitt med hodepine, hoste, utmattelse ++. Flere av de har 3 vaksinedoser. Tough cookie skrev (På 17.2.2022 den 12.12): Når jeg forteller folk at jeg har vært syk i ukesvis og har 2 doser, sier de at det er fordi jeg ikke er trippel vaksinert. Folk tror tydeligvis at dess flere doser de har, dess mindre sjanse har de for å bli smittet / bli skikkelig syke. Ts Dette blir jo spekulasjoner, begge veier. Det stemmer ikke ut fra folk jeg kjenner som har hatt corona i alle fall. 🤷♀️ Justlooking skrev (23 timer siden): Og det er jo helt fantastisk at det mantraet har blitt en slags fasit 😅 Dette må være personavhengig på noe vis for kjenner nå flere uvaksinerte som aldri hadde symptomer, og flere med trippel dose som har hatt symptomer. Jeg tror også det heller går på gener, tidligere sykdomshistorie og generelt personavhengig. Av de jeg vet om er det mange flere fullvaksinerte som har verre forløp av sykdommen enn de som er uvaksinerte. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg