Gå til innhold

Sende bekymringsmelding??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min eldste var i samme alder da han en dag jeg var hjemme med nyfødt lillesøster plutselig kom inn døra, vel like etter kom en ansatt i barnehagen. Vi bodde rett over veien fra barnehagen og han ville bare hjem.  

Vi pleide også å gå mye turer rundt i området og vi pekte ut hvor alle barnehagevennene bodde. En tidlig morgen mens jeg ordnet noe med lillesøster rakk eldste stå opp og gå forbi meg og hadde helt naken bestemt seg for å besøke en av vennene sine klokka 07 om morgenen. Han fikk et godt forsprang på for  jeg selv måtte få på meg klær, og jeg måtte hive på lillesøster noe klær og slenge henne i selen før jeg kunne løpe ut etter han.  Kunne ikke bare la henne sitte igjen alene.  Glad det var så tidlig at ikke hele nabolaget så en liten naken gutt løpe rundt i gatene, med etterhvert mor på slep.  En baby på magen og en 2 åring på armen kom vi oss hjem..

Små barn kan få de utroligste ideer så vanligvis var utgangsdøren vår låst etter dette. Men begge mine har vært små luringer, de kom seg ut av sprinkelsengen når de var 15-16 måneder. Mest kom de smygende inn i sengen vår. Men fant de også sittende å leke.

Terskelen for barnevernet burde være høyere enn barn som vil utforske. 

Anonymkode: 5578a...887

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Naboungen på ca. 2 år gikk ut av huset dems alene i dag og kom bort til huset vårt, jeg tok med barnet tilbake til huset selvfølgelig. Burde jeg sende melding til barnevernet?? Mor burde jo passet på at barnet ikke gikk ut

Anonymkode: 542eb...ab6

Idiot. Ikke bruk opp ressursene til bv på tulle saker som det her. Bruk hodet da menneske. Skjerp deg. 

Anonymkode: 8388d...154

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Apropo dette, sønnen min gjorde nesten det samme her om dagen. Han ble sur, og forsvant ut i SOKKELESTEN med matboksen sin å sa at han skulle flytte. Jeg sa «ok men husk at du bare får lov til å gå til postkassene da», så han gikk, fortsatt i sokkelesten, og satte seg ved postkassene. Sur som en sitron. Satt der vel i 5 min før han kom tilbake. Var hvertfall to naboer som passerte han 😅😂 

Jeg sto øverst i bakken, og jeg og naboene liksom nikket til hverandre typ «yes yes fellow-mother» 🤠 .. 

Moren min fortalte meg en historie etterpå fra da jeg var like gammel, så hadde det vært en sommerfest i borettslaget og jeg hadde lyst på is, men måtte vente .. Så da hadde jeg bare gått inn til naboen å tatt meg en is, og gått på rommet til ungen dems å lekt. Hele nabolaget hadde lett etter meg lenge og de skulle til å ringe politiet, da en hadde funnet meg med is i hele fjeset og i full lek. 

Nei du kan ikke ringe barnevernet for sånt. Nå må du gi deg 😂

Anonymkode: 5b6e3...cf7

• Hjerte 1
Skrevet

Noen jeg kjenner ble meldt til barnevernet av denne grunn av en nabo. Selvom barnevernet skjønte fort at her er det naboen som er gæærn, er de pliktet til å sjekke saken, så de snakket med barnehage, skole, helsestasjon osv.

Viste seg at det ikke engang var mine venners barn naboen hadde sett 😅

Uansett, det ble naboen som satt med skjegget i postkassa. Moralen er: Ikke meld til barnevernet pga en enkelthendelse som kan skje den beste. 

Anonymkode: 60916...2a0

• Liker 1
Skrevet

Du er dramaqueen! 

Anonymkode: 627a4...32d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mor jobber og barna går i barnehagen...hun ble veldig glad og takket, så litt flau ut

Ts

Anonymkode: 542eb...ab6

Da skal du selvfølgelig ikke sende bekymringsmelding for en engangshendelse, herregud. Ikke bare er mor flau over et uhell som kan skje den beste, du skal røre i gryta med å melde i fra?! 

En to åring kan være overraskende rask til tider, og uhell kan skje. 

Anonymkode: 6b72e...bb5

Skrevet

Utrolig mange spydige og ufine svar til TS her. Man må kunne stille et spørsmål uten å bli kalt dramaqueen og idiot. 

• Liker 1
Gjest fransine
Skrevet

Nei, selvfølgelig melder du ikke dette som bekymring. Barnevernet har da nok å gjøre med reell omsorgssvikt, om ikke de skal ta sånne saker som denne. Det kommer bare til å bli henlagt. Samtidig vil du få et ganske så dårlig naboforhold. Hadde dette vært en gjentakende hendelse, samt at det var andre ting i tillegg som kunne tyde på omsorgssvikt så hadde saken stilt seg annerledes. 

Skrevet
Millionlady skrev (16 timer siden):

Nei. Dette at et barn gikk til ditt hus er ikke nødvendighvis omsorgssvikt!

Skal jeg melde alle barna som banker på døren min på Halloween foreksempel siden de må tigge om godteri? (Ironi)

Snakk om og være hysterisk

Kall det ironi, men herregud for en sammenligning🤦🏼‍♀️ Det er ingen som må tigge godteri. Vet du egentlig hva Halloween er? Og så går de færreste 2-åringer trick or treat alene, men har foreldrene med seg.

Anonymkode: fe913...a27

Skrevet

Herregud TS, hva i alle dager er dette å melde til barnevernet!?

Fysøren jeg er glad du ikke er min nabo!!!

Anonymkode: 73532...56a

Skrevet
ArneAnd skrev (1 time siden):

Utrolig mange spydige og ufine svar til TS her. Man må kunne stille et spørsmål uten å bli kalt dramaqueen og idiot. 

Det er ikke spydig å påpeke at TS er fullstendig ute å kjøre!!

• Liker 2
Skrevet

Her har jo ingen skade skjedd. Blir som at man er ute i hagen, en forelder har ryggen litt til for å ordne noen planter og på 30sek har toåringen klart å løpe bort til naboen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke spydig å påpeke at TS er fullstendig ute å kjøre!!

Det er det så absolutt. 

Skrevet

Med mindre det tar en time eller noe sånt før foreldrene merker at ungen er borte, så NEI! Snakk om å sløse med barnevernets ressurser. Det er ikke rart at folk (deriblant meg) går rundt med angst for å bli meldt for småting. 

Som en noe overbeskyttende alenemor med ett barn, har jeg selv alltid hatt full kontroll på hvor barnet mitt befant seg til en hver tid. Bor alene med henne, og har kontroll på døra. Det hjelper også på at min datter er av den forsiktige typen og ikke er typen til å ta seg en oppdagelsestur på egenhånd. Men det at toåringen åpner en dør som man trodde var låst, i det øyeblikket man står med ryggen til, det kan virkelig skje den beste altså.  Hva ser du for deg at barnevernet skal gjøre i en slik situasjon da? Innprente foreldre at de må holde øynene på barnet til en hver tid? 

Anonymkode: 48e3c...3b8

Skrevet

Niesen min stelte i stand politiaksjon fordi hun gikk ut uten at mor og far fikk det med seg grytidlig en søndag morgen, hun hadde satt en krakk foran døren for å klare å låse den opp (og jada, døren er bedre sikret nå!) Hun ville i barnehagen, og der ble hun også funnet! Men selv ikke da ble barnevernet koblet inn, så nei, kjære ts!, ikke meld naboen din til barnevernet

Anonymkode: 39fad...23d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...