Gå til innhold

Sende bekymringsmelding??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboungen på ca. 2 år gikk ut av huset dems alene i dag og kom bort til huset vårt, jeg tok med barnet tilbake til huset selvfølgelig. Burde jeg sende melding til barnevernet?? Mor burde jo passet på at barnet ikke gikk ut

Anonymkode: 542eb...ab6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seff

Anonymkode: 6b16b...917

Skrevet

Regner med du er perfekt?

Anonymkode: a9537...aa9

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan tok de det da? Uhell kan skje den beste.

Anonymkode: 86028...0fe

• Liker 8
Skrevet

Det kan skje den beste TS. Ingen grunn til å sende bekymringsmelding pga noe så lite. 

Anonymkode: 79480...576

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor langt er det til naboen? Jeg synes at det høres dramatisk ut å sende bekymringsmelding for en engangshendelse som dette. 

• Liker 14
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. 

Det kan skje at en unge får døra opp og går ut, uten at det er omsorgssvikt. Jeg synes vel det er for svakt grunnlag for å melde noen., 

Vårt eldste barn greide å komme seg ut døra og gikk til naboen, grytidlig på morgenen da vi sov. Vi ble vekket av naboen som hadde sin dør åpen, og der vårt barn kom inn på soverommet og vekket dem. Pjhhu...da ble jeg skikkelig rystet. Det har gått bra med henne :) Hun er voksen nå, og ellers ikke utsatt for omsorgssvikt gjennom barndommen. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Nei. Dette at et barn gikk til ditt hus er ikke nødvendighvis omsorgssvikt!

Skal jeg melde alle barna som banker på døren min på Halloween foreksempel siden de må tigge om godteri? (Ironi)

Snakk om og være hysterisk

Endret av Millionlady
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

ts tuller bare

Anonymkode: 6b16b...917

• Liker 4
Skrevet

Det kommer ann på omstendighetene ellers. Er mor f. eks en med diagnose som er hjemme dagen lang med barn som ikke går i bhg eller blir stimulert. Mens hun bare sitter og glor på telefonen og henger på KG. Og hun atpåtil ikke klarer å ha oversikten over hvor barnet befinner seg. Da er det bekymringsverdig. Hva sa mor da du brakte barnet tilbake til henne?

Anonymkode: fe913...a27

Skrevet

Dette kan skje den beste. Helt unødvendig å sende bekymringsmelding her.

Anonymkode: 2380d...027

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Mor jobber og barna går i barnehagen...hun ble veldig glad og takket, så litt flau ut

Ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Naboungen på ca. 2 år gikk ut av huset dems alene i dag og kom bort til huset vårt, jeg tok med barnet tilbake til huset selvfølgelig. Burde jeg sende melding til barnevernet?? Mor burde jo passet på at barnet ikke gikk ut

Det samme skjedde med vårt barn da h*n var ca 2 år. Var nede på rommet til sitt eldre søsken som da var 14, og plutselig hadde h*n gått ut døra nede og til naboen. Skjønte lite da naboen plutselig ringte på døra med barnet vårt. Trodde h*n var sammen med søskenet sitt som igjen trodde h*n hadde gått opp til meg.

Var i tillegg bare i pysjen. Husker jeg synes det var guffent og flaut, men sånn kan skje. De finner på mye disse små. Og med mindre det er en stadig gjentagende hendelse, så er ikke dette noen grunn til å ringe bv. Husker jeg var veldig glad barnet bare gikk til naboen og ikke lengre, eller ble borte.

Anonymkode: 7ae72...468

• Liker 4
Skrevet

Hvor langt mellom boligene?

Anonymkode: 1ce84...fa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mor jobber og barna går i barnehagen...hun ble veldig glad og takket, så litt flau ut

Ts

Du skal selvfølgelig ikke sende bekymringsmelding, med mindre det er forhold i hjemmet å reagere på i forbindelse med at toåringen gikk ut, som at mor feks lå i bakrus på sofaen og sov. 

Anonymkode: 66814...53f

• Liker 6
Skrevet

Skjedde min eldste når hun var liten også. Vi hadde vært på naboen og fått kake og kaffe kvelden før. 0500 våkner barnet, går stille ned, tar på støvler, låser opp døren og går til naboen og ville ha mer kake

Anonymkode: bea67...63e

• Liker 6
Skrevet

Jeg gir opp. Melde til barnevernet for at ungen sniker seg ut til naboen? 

KG altså 😂

Anonymkode: 5b6e3...cf7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg gir opp. Melde til barnevernet for at ungen sniker seg ut til naboen? 

KG altså 😂

Anonymkode: 5b6e3...cf7

Helt vilt. 
Hvem er det ikke som har opplevd noe lignende, spør jeg. 
Da mine tvillinger var ca to, var jeg syk og måtte hanke inn hjelp (svigermor). Hun hadde passet dem i 20 min., jeg lå til sengs. Plutselig ringer dørklokka, og jeg hører stemmen hennes, lettere stressa. Det viste seg at ene ungen hadde gått ut og stilt seg midt i veien mellom husene. Akkurat da kom naboen kjørende, hun stoppa og fikk gjenforent ungen og bestemor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjedde min eldste når hun var liten også. Vi hadde vært på naboen og fått kake og kaffe kvelden før. 0500 våkner barnet, går stille ned, tar på støvler, låser opp døren og går til naboen og ville ha mer kake

Anonymkode: bea67...63e

Kake er godt, så forstår jo det.

Vår minste stakk til naboen rundt samme alder. 2 år gammel og ville så gjerne leke med storesøster og hennes venn.

Anonymkode: eb45a...304

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke gjør det. 
kanskje din nabo melder deg til barnevernet når de ser barnet ditt spise is på en mandag

Anonymkode: 82e3c...e26

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...