AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Hei! Jeg har ei datter på elleve år, som fikk mensen for noen uker siden. I dag har ho hatt mye vondt i magen og spydd en del, å jeg tenkte jo først at hun har fått omgangssyken. Vi hadde det i slutten av november, å da var hun helt slått ut. Men nå er ho opplagt og drikker milkshake osv, noe som jeg ikke assosierer med å ha omgangssyke. Hun orker også å spille, bruke telefonen, så føler liksom ikke det er sykdomskvalme, å hun sier selv hun ikke føler seg syk-syk. Jeg har aldri vært plaget med noe ubehag når det kommer til mensen, å jeg husker ikke selv hvor regelmessig det var i starten. I og med at det bare er 2-3 uker siden hun fikk det første gang. Det kan jo kanskje også være eggløsning, om det er normalt at man kan bli fysisk dårlig av det? Noen som vet om dette kan være på grunn av mensen, eller er det vanlig å ha omgangssyke men samtidig være så frisk? Anonymkode: 878f8...79a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Det varierer fra person til person. Selv visste jeg ikke hva menssmerter var, rett før jeg fyllte 25. Først dag begynte jeg å få kraftige smerter, som paralyserte meg fra flere timer, til en hel dag. To ganger har jeg vært så dårlig at jeg har spydd av det. Så det er ikke umulig at det kan ha påvirket datteren din heller. Anonymkode: 5aa0a...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det varierer fra person til person. Selv visste jeg ikke hva menssmerter var, rett før jeg fyllte 25. Først dag begynte jeg å få kraftige smerter, som paralyserte meg fra flere timer, til en hel dag. To ganger har jeg vært så dårlig at jeg har spydd av det. Så det er ikke umulig at det kan ha påvirket datteren din heller. Anonymkode: 5aa0a...f4f Ja jeg vet at det er noe som kan oppstå senere pga hormoner i kroppen. Men du spyr pga smerte? For jeg har ikke inntrykk av at hun spyr fordi at det er vondt, selv om hun har ubehag i magen. Det er mer bare fordi hun blir kvalm å må kaste opp. Men vet ikke om man kan bli generelt så akutt kvalm av mensen/eggløsning at man ender opp med å spy? For hun er frisk og rask (minus litt vondt i magen) rett etter hun har spydd. Så går det en time eller to, så kaster hun opp igjen, for så å være helt opplagt. Hun har som sagt drukket både milkshake og spist sjokolade, derfor jeg er litt usikker på om det er omgangssyken, for jeg har i hvert fall aldri hatt lyst på godteri/søtt når jeg har omgangssyken. Anonymkode: 878f8...79a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Oppkast kan skyldes mange ting. Magevirus, sure oppstøt, irritasjon i svelget, hjerneskade, smerter i kroppen, problemer med balansenerven, graviditet osv. Magevirus slår deg ikke alltid ut og folk tåler forskjellig. Anonymkode: e496d...e06
Jadzia Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 At man kan få vondt og bli kvalm av både eggløsning og mens er jeg med på. Sliter veldig med det selv og. Men det der høres ikke ut som mensenrelatert. Man er ikke fin mellom oppkastraidene da.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Regner med hun har tatt en pcr-test? Oppkast er vanlig symptom på korona. Anonymkode: 04528...13d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 Ja, jeg har hatt opplevde oppkast flere ganger pga mensen. Det er rett og slett hormonene i kroppen som setter det i gang. Ikke det at jeg har vondt. Anonymkode: 08b8d...a2b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå