Gå til innhold

Tispe-valp 5 mnd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en liten blandingshund tispe på 5 mnd. 

Nå i det siste så tisser/skvetter hun mye når vi er på tur. Spesielt i en park der det ferdes mye hunder.

Hun går rundt og snuser og setter seg ned og tisse/skvetter litt.

Sist tur så tisset hun kanskje 6-7 ganger.

Jeg har lest at tisper som er i løpetid kan markerer litt.

Men valpen min kan vel ikke ha løpetid bare 5 mnd?

Noen som har erfaring med dette? Og hvorfor tisser hun/markerer hun?

Anonymkode: 2c545...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tisper markerer også utenfor løpetid. Jeg har to tisper som markerer året rundt. Andre tisper markerer kun rett før/under løpetid, og andre markerer aldri. 

Anonymkode: aa3af...27c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen tisper markerer også utenfor løpetid. Jeg har to tisper som markerer året rundt. Andre tisper markerer kun rett før/under løpetid, og andre markerer aldri. 

Ok, så da tror du ikke hun har løpetid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så da tror du ikke hun har løpetid?

Det er godt mulig hun har/snart får løpetid. Det er umulig for oss å si bare utifra markering. Men det er godt mulig hun er på vei mot løpetid om hun har begynt å markere, og er 5mnd gammel. Vulva vil vanligvis svulme opp litt, og etterhvert vil hun begynne å blø.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er godt mulig hun har/snart får løpetid. Det er umulig for oss å si bare utifra markering. Men det er godt mulig hun er på vei mot løpetid om hun har begynt å markere, og er 5mnd gammel. Vulva vil vanligvis svulme opp litt, og etterhvert vil hun begynne å blø.

Ok, tuen takk for svar😊Hun blør ikke. Jeg håper bare ikke hun er i løpetid ennå.

Skrevet

Det "normale" er at de får løpetid fra seks måneder og oppover, så du skal ikke se bort i fra at den kan være rett rundt hjørnet. I alle fall hvis du har en liten hunderase, de pleier å være tidligere ute enn større. 

Mine tisper har også markert året rundt, men det var noe de først begynte med etter kjønnsmodning og første løpetid. 

Anonymkode: 6a257...2d2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det "normale" er at de får løpetid fra seks måneder og oppover, så du skal ikke se bort i fra at den kan være rett rundt hjørnet. I alle fall hvis du har en liten hunderase, de pleier å være tidligere ute enn større. 

Mine tisper har også markert året rundt, men det var noe de først begynte med etter kjønnsmodning og første løpetid. 

Anonymkode: 6a257...2d2

Takk for svar😊Markeringen er noe hun har begynt med i det siste. Det er jo ikke så lenge til hun er 6 mnd så det er jo godt mulig hun nærmere seg løpetid.

Skrevet

Jeg har en liten rase (6-8 kg som voksen) og min tispe fikk løpetid da hun var rett rundt 6 mnd. Jeg merket at løpetiden nærmet seg ved at hun markerte ekstra mye. ;)

Anonymkode: e0d88...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...