AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Hei! Jeg har en liten blandingshund tispe på 5 mnd. Nå i det siste så tisser/skvetter hun mye når vi er på tur. Spesielt i en park der det ferdes mye hunder. Hun går rundt og snuser og setter seg ned og tisse/skvetter litt. Sist tur så tisset hun kanskje 6-7 ganger. Jeg har lest at tisper som er i løpetid kan markerer litt. Men valpen min kan vel ikke ha løpetid bare 5 mnd? Noen som har erfaring med dette? Og hvorfor tisser hun/markerer hun? Anonymkode: 2c545...d58
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Noen tisper markerer også utenfor løpetid. Jeg har to tisper som markerer året rundt. Andre tisper markerer kun rett før/under løpetid, og andre markerer aldri. Anonymkode: aa3af...27c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen tisper markerer også utenfor løpetid. Jeg har to tisper som markerer året rundt. Andre tisper markerer kun rett før/under løpetid, og andre markerer aldri. Anonymkode: aa3af...27c Ok, så da tror du ikke hun har løpetid? Anonymkode: 2c545...d58
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, så da tror du ikke hun har løpetid? Anonymkode: 2c545...d58 Det er godt mulig hun har/snart får løpetid. Det er umulig for oss å si bare utifra markering. Men det er godt mulig hun er på vei mot løpetid om hun har begynt å markere, og er 5mnd gammel. Vulva vil vanligvis svulme opp litt, og etterhvert vil hun begynne å blø. Anonymkode: aa3af...27c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er godt mulig hun har/snart får løpetid. Det er umulig for oss å si bare utifra markering. Men det er godt mulig hun er på vei mot løpetid om hun har begynt å markere, og er 5mnd gammel. Vulva vil vanligvis svulme opp litt, og etterhvert vil hun begynne å blø. Anonymkode: aa3af...27c Ok, tuen takk for svar😊Hun blør ikke. Jeg håper bare ikke hun er i løpetid ennå. Anonymkode: 2c545...d58
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Det "normale" er at de får løpetid fra seks måneder og oppover, så du skal ikke se bort i fra at den kan være rett rundt hjørnet. I alle fall hvis du har en liten hunderase, de pleier å være tidligere ute enn større. Mine tisper har også markert året rundt, men det var noe de først begynte med etter kjønnsmodning og første løpetid. Anonymkode: 6a257...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det "normale" er at de får løpetid fra seks måneder og oppover, så du skal ikke se bort i fra at den kan være rett rundt hjørnet. I alle fall hvis du har en liten hunderase, de pleier å være tidligere ute enn større. Mine tisper har også markert året rundt, men det var noe de først begynte med etter kjønnsmodning og første løpetid. Anonymkode: 6a257...2d2 Takk for svar😊Markeringen er noe hun har begynt med i det siste. Det er jo ikke så lenge til hun er 6 mnd så det er jo godt mulig hun nærmere seg løpetid. Anonymkode: 2c545...d58
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har en liten rase (6-8 kg som voksen) og min tispe fikk løpetid da hun var rett rundt 6 mnd. Jeg merket at løpetiden nærmet seg ved at hun markerte ekstra mye. Anonymkode: e0d88...e3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå