Gå til innhold

Twins i mai

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om de navnene. Tenker Fjor til gutten og Aurora til jenta. Ærlige svar settes pris på

Anonymkode: 3b00b...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjor: nei. Det var et merkelig navn. Ville ikke skjønt at det var en gutt. Og "i år eller i fjor", liksom, synes det er rart å bruke vanlige ord som navn. 

Aurora liker jeg (gode barndomsminner fra aurora i blokk z 😛 )

Anonymkode: 9d5ef...8a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fjor: nei. Det var et merkelig navn. Ville ikke skjønt at det var en gutt. Og "i år eller i fjor", liksom, synes det er rart å bruke vanlige ord som navn. 

Aurora liker jeg (gode barndomsminner fra aurora i blokk z 😛 )

Anonymkode: 9d5ef...8a3

Takk for ærlig svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på Fjord som i em fjord med vann? Og ikke Fjor sånn som i fjor? 

Anonymkode: 4853f...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner ingen barn å ha et fornavn som omtrent ingen har hørt før. Særlig ikke hvis det er så sjeldent at folk kan bli i tvil om kjønnet. Uten å gå nærmere inn på detaljene, har jeg erfaringer med at ikke det er så morsomt. Så jeg ville ikke brukt Fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du på Fjord som i em fjord med vann? Og ikke Fjor sånn som i fjor? 

Ja, fikk inspirasjon fra serien Ragnarok... Der heter en gutt Fjor, synes det var fint men har vært litt usikker på det en stund nå. Og ingen i familien er særlig fan av det heller  😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

baldrian skrev (Akkurat nå):

Jeg unner ingen barn å ha et fornavn som omtrent ingen har hørt før. Særlig ikke hvis det er så sjeldent at folk kan bli i tvil om kjønnet. Uten å gå nærmere inn på detaljene, har jeg erfaringer med at ikke det er så morsomt. Så jeg ville ikke brukt Fjor. 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dobbelt navn? Har lest her inne at folk ikke liker dobbeltnavn, og at det kan virke litt trashy 😕... Personlig synes jeg dobbeltnavn kan være fint, så hvis dere har noen tips tar jeg gjerne i mot! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, fikk inspirasjon fra serien Ragnarok... Der heter en gutt Fjor, synes det var fint men har vært litt usikker på det en stund nå. Og ingen i familien er særlig fan av det heller  😅

Da syns jeg du skal ta med d på slutten hvertfall. Allikevel ikke helt sikker på hvor godt det klinger. Hva med Ravn? Aurora syns jeg er veldig fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da syns jeg du skal ta med d på slutten hvertfall. Allikevel ikke helt sikker på hvor godt det klinger. Hva med Ravn? Aurora syns jeg er veldig fint. 

Hmm, takk skal tenke på det! Blir ikke Fjor, muligens Fjord i så fall. Må høre hva mannen tenker først, han er gira på Fjor 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjor har en fin klang men er litt vel sært og uvant i mine øyne. Hva med Storm og Aurora? Storm er litt i samme gate synes jeg men langt mer akseptert som navn.

Anonymkode: 578e9...fb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte fjord, jeg! Var litt kult og litt annerledes. Men jeg synes ikke Fjord og Aurora passer sammen. Fjord er sært og annerledes, men kult og veldig norskt. Aurora er veldig vanlig, pent, Disney og utenlandsk. 

Anonymkode: fd4fa...b20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Nei, nei, nei.

Og det heter tvillinger, ikke twins.

Anonymkode: 1542d...fcc

ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Nei, nei, nei.

Og det heter tvillinger, ikke twins.

Anonymkode: 1542d...fcc

men nå var det ikke det jeg spurte om, så hvis du ikke har noe å tilføye til spørsmålet mitt så kan du slutte å skrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora er kjempe fint, faktisk ett av mine favoritt jentenavn. 

Men Fjor blir litt for sært synes jeg. 

Jeg synes Aksel/Axel er et veldig fint guttenavn, og hadde passet sammen med Aurora også 💁‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...