Gå til innhold

sting etter operasjon

Fremhevede innlegg

Gjest engstelig
Skrevet

Jeg hadde en brystreduksjon operasjon for en uke siden.

Var å skiftet tape i dag, men da kunne hun ikke finne noen tråder fra stingene...

Hva gjør en om de ikke dukker opp til stingene skal tas, dette er sting som skal klippes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er ment å være utvendig sting, er det merkelig du ikke fikk beskjed om å ta kontakt med legen som har sydd, umiddelbart. Dette var der du fikk tatt operasjonen?

Hvis ikke var det vel innvendifge sting da, og damen var litt dårlig orientert.

Skrevet

Det er ingen sting å fjerne, men en tråd som skal klippes bort etter 14 dager.....

Det er bare gått 8 dager så jeg kan jo vær heldig at tråden dukker opp.

Men blir litt engstelig om de ikke finner den tråden, hva skjer da..

Skrevet

Du er kanksje litt hoven rundt snittene enda, og det er vel mulig at de er i endene, men er dekket av helvelsen. Jeg hadde sting som skulle løses opp av seg selv,men der det var knytt, var det for mye for at kroppen kunne absorbere det, så de måtte klippes inntil. Tror nok ikke du skal grue deg for tidlig. Jeg tror det er hevelsen som gjør det. Men si fra når du har vært der neste gang, er jo artig å få høre hvordan det går.

Skrevet (endret)
Jeg hadde en brystreduksjon operasjon for en uke siden.

Var å skiftet tape i dag, men da kunne hun ikke finne noen tråder fra stingene...

Hva gjør en om de ikke dukker opp til stingene skal tas, dette er sting som skal klippes.

Tror nok det er helt normalt. Etter en tid vil kroppen selv kvitte seg med fremmedlegemet. I USA kaller de dette for "spitting stitches" (Dårlig oversettelse til norsk, men "Spytte sting") Det er nok derfor de ber deg vente til det har gått lengre tid og kroppen velger å "spytte" dem ut.

Synes forøvrig at hun er elendig på å gi deg informasjon!!!!!! Hun burde forklart deg dette, og at det ikke er noe å bekymre seg for!!!!!

Blir så oppgitt av norske kirurger iblandt!!!

Dersom du fortsatt er bekymret synes jeg du skal ringe din kirurg og be ham/henne svare for seg!

Vi må bli flinkere til å sette krav til våre kirurger! Inntil da er det vårt eget ansvar å tilegne oss kunnskap om emnet, for vår egen helse og sikkerhet...

Lykke til!

Klem,

CeeCee!

Endret av CeeCee
  • 7 år senere...
Gjest Førsteoperasjon
Skrevet

Så huden skal altså dekke litt av stingene? Jeg har overflatesting som skal fjernes tirsdag 16, men så nå at huden har grodd over midtdelen av trådene. Er det farlig, bør jeg kontakte lege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...