Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
FjellFrua skrev (På 2/17/2022 den 12.17):

Problemet er jo egentlig ikke lønna, men ledelse og kommuneledelse, og nedskjæringer, og at det konstant er for lite folk, for lite tid, for mye  å gjøre.

Det er et problem at etater som helsesykepleier, kommune fysio, bup og hab.tjenesten ikke har tid, så skolen må fikse alt, og er de heldige svinger BUP innom på et møte og kaster ut av seg  "barnet trenger trygghet og faste rammer", også sier de seg fornøyd med dagen, uten å ha truffet barnet, eller sett barnet på skolen. 

Skolene trenger 1. Mer folk og 2. At andre fagpersoner faktisk gjør jobben sin.

Jeg tror det har hjulpet mye.

Også er det helt sikkert endel rektorer som er modne for utskifting.

Du treffer spikeren på hodet her. Jobbet i barnehage som fast assistent for et barn med store spesielle behov. Og et par ganger i året var det møter med diverse etater i kommunen.

Der skulle jeg, som var med barnet hver dag, liksom få beskjed om hvordan jeg skulle jobbe med dette barnet, fra folk som aldri hadde møtt dette barnet, eller kanskje sett det max 2 ganger.

Disse etatene burde jo vært inne i hvertfall en hel dag i uka for å observere, slik at man kunne satt inn fornuftige tiltak. I stedet så sitter de der som såkalte "eksperter", uten å ha noe forutsetning for å se hvordan barnet fungerer i hverdagen.

Anonymkode: e3b83...b28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du treffer spikeren på hodet her. Jobbet i barnehage som fast assistent for et barn med store spesielle behov. Og et par ganger i året var det møter med diverse etater i kommunen.

Der skulle jeg, som var med barnet hver dag, liksom få beskjed om hvordan jeg skulle jobbe med dette barnet, fra folk som aldri hadde møtt dette barnet, eller kanskje sett det max 2 ganger.

Disse etatene burde jo vært inne i hvertfall en hel dag i uka for å observere, slik at man kunne satt inn fornuftige tiltak. I stedet så sitter de der som såkalte "eksperter", uten å ha noe forutsetning for å se hvordan barnet fungerer i hverdagen.

Jepp, og det er frustrerende både for fagfolkene som jobber tett på barnet, og for foreldrene. Jeg har selv barn som har behøvd "veiledning" til de voksne, og det har aldri kommet noe matnyttig ut det det. Fastlegen er den som har greid å veilede på en slik måte at de voksne greide å ta det til seg. 
At BUP observer i 1 time - i mat og helse, for å så forsvinne i 4 mnd før de kommer med konklusjon, det er ikke matnyttig i det hele tatt. 
Og stakkars PPT står der og skal prøve å roe ned både rasende foreldre og kontaktlærere. Haha. 

Men det er jevnt over for lite ressurser, for smale rammer, og ungene som trenger hjelp passer ikke inn i A4 rammen som de hele tiden blir presset inn i , til og med på BUP blir de presset inn i en ramme, og passer de ikke, nei da så, synd for deg, liksom. 

Hele systemet er øddelagt, det er ikke lenger barnas beste som står i fokus, og i kryssilden står unger, foreldre og ikke minst kontaktlærere, som må prøve å holde hodet over vannet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fantastisk! Jeg er lærervikar for tiden, og du beskriver dagen min omtrent på kornet.

Jentedrama, elever som vandrer rundt, ignorerer beskjeder når de blir gitt til de, løper ned på do eller i gangene, gutter som kaster lapper eller ligger oppå hverandre i timen. Drittslenging og stygge ord, ikke mulighet til å følge opp elevene som sitter  stille, men ikke skjønner noen ting av det vi holder på med pga all uroen i klassen.

Og det er sjelden man har assistent i klassen. De er stort sett ansatt for å følge opp enkeltelever med vedtak. Alle andre er lærer sitt ansvar.

Men dårlig betalt, det er det ikke. Jeg har 455.000 i året som lærer uten utdanning. Regner med at de med utdanning tjener mer? I barnehagen hvor jeg jobbet i fjor, tjente jeg så vidt over 300.000. Jeg har like mye utbetalt etter halvannen ukes jobbing som lærervikar, som jeg hadde på en måned I barnehagen.

Uff. Høres ut som desse elevene hadde hatt behov for en kompetent lærer. Hadde inne en vikar 2 dager, og fikk da tilbakemelding om denne type oppførsel. Og det værste var at vikaren trodde dette var normalt.

Anonymkode: dd353...322

• Liker 2
Skrevet
On 2/17/2022 at 8:42 AM, AnonymBruker said:

Jeg kjenner ikke veldig mange lærere som bare har fire år. De aller fleste har fem år, altså adjunkt med tilleggsutdanning. Det siste året har de tatt mens de har vært i arbeid. Er man allmennlærer, som fremdeles mange er, har de fleste ikke hatt store behov for å ta mer utdanning. I hvert fall ikke de som jobber på barneskolen. Som allmennlærer har man som regel 30 stp. i norsk og matematikk, og mange har også i engelsk. Grunnskoleutdanningen 1-7 er fortsatt lagt opp ganske likt. Det er om man tar andre veier til å bli lærer at man kan ende opp med en svært begrenset og mangelfull utdanning siden man selv velger fag. Fryktelig mange går for matte eller norsk + samfunnsfag. Det er en fin kombinasjon, men problemet er at det er begrenset hvor mange samfunnsfagslærere det er behov for.. Da kan det være vanskelig å få jobb i ungdomsskolen siden man da gjerne bare sitter igjen med norsk/matte + kanskje KRLE. 

Dette legger utdanningsstedene også opp til, for mange steder tilbyr feks. ikke naturfag, som ville vært en mer hensiktsmessig kombinasjon med matte. Men sånn er det! 

De aller fleste lærere på ungdomsskolen har måttet ta mer utdanning fordi det er et krav om 60 stp i matte, norsk og engelsk der, noe man kanskje ikke tok om man er allmennlærer. 

Men uansett; de aller fleste lærere nå har fem år, uansett om de har master eller ikke. 

Anonymkode: fc37c...eed

Man skal helst ha flere fag, som du sier. Og det forstår jeg jo. Men litt av problemet er jo at mye av kompetansen til folk ikke blir brukt. Så folk må ta videreutdanning. Jeg er fks utdannet som faglærer i kunst og håndverk. Jeg vil gjerne jobbe som det. Men på jobben mi har "alle" kunst og håndverk, selv om de ikke vil ha det. Og jeg blir satt som kontaktlærer. Da må jeg jo ha flere fag. 

Jeg syns man burde brukt faglærere mer, også kunne kontaktlærere hatt en annen rolle, som handlet mest om trivsel blant elevene, kontakt med foreldre, bup, ppt, barnevern, dokumentasjon osv. De kunne undervist i basisfagene, og ellers vært i klassen når de har faglærer for å følge opp avtaler og planer. Med godt samarbeid med faglærer. Kontaktlærer kunne brukt tiden på å ta elevsamtaler mens klassen har undervisning med en faglærer. Ta evt kartlegginger, høre enkeltelever i lesing osv. Ordne opp i konflikter.. Men noe sånt blir vel alt for dyrt. 

Anonymkode: e6750...62c

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser at det er noen her som (fremdeles) tror at lærere har mer ferie enn andre. Jeg fatter ikke hvordan det går an å tro at en utvalgt yrkesgruppe innen offentlig sektor bare har fått tildelt ekstra ferie? 

Noen fremstiller det som at lærere har en enkel, godt betalt jobb med kortere arbeidstid og lengre ferier enn andre. Hvorfor er det da lærerflukt og trøbbel med nyrekruttering til yrket? 

Anonymkode: aab15...4d8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser at det er noen her som (fremdeles) tror at lærere har mer ferie enn andre. Jeg fatter ikke hvordan det går an å tro at en utvalgt yrkesgruppe innen offentlig sektor bare har fått tildelt ekstra ferie? 

Noen fremstiller det som at lærere har en enkel, godt betalt jobb med kortere arbeidstid og lengre ferier enn andre. Hvorfor er det da lærerflukt og trøbbel med nyrekruttering til yrket? 

Dette. Hvis det mange synes å tro (ift arbeidsforhold og ferie) er sant, burde det være overflod av lærere og kamp om disse lukrative jobbene! Nå er det motsatte tilfelle, og det er også årsaken til at opptakskrav er relativt lave. Der det er konkurranse om studieplassene, presses kravene automatisk opp. Det som er like rart, er at mange svarer "sytet" med å dra fram andre yrker som eksempel. Hva skal det hjelpe på? Det blir ikke flere lærere og mer ressurser til dine barn om advokater har en stressende jobb også! Hvis foreldre er fornøyde med dagens tilstander i skolen, forstår jeg at de irriterer seg. Hvis ikke, burde de heller støtte lærerne som sier fra! Å være frustrert fordi man ikke får det man forventer/har krav på og å støtte lærerne er faktisk to sider av samme sak! 

Anonymkode: e2fe8...c40

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 1.12):

Og selvsagt står man fritt til å bytte yrke. Hvor mange økonomer tror du nå jobber med noe annet f.eks. Finnes sikkert titusenvis av dem også, uten at det sytes om på inn- og utpust. 

Anonymkode: 5f6ec...892

Jeg jobber både som lærer og som regnskapsmedarbeider, og det er mye mer krevende med lærerjobben. Dette til tross for at lærerjobben har lang flere og lengre perioder med ferie/avspasering, og er den jobben jeg er mest interessert i og brenner for. På regnskapskontoret kan jeg sitte foran pcen og jobbe med mitt uten å ha ansvar for masse mennesker med ulike behov, og når jeg går hjem fra jobb så har hodet fri også. Skulle jeg bli småsyk og hangle, så er det tross alt mye lettere å sette seg på et kontor enn å ha undervisning og skulle være en trygg, inspirerende og engasjert voksenperson for en gjeng barn og unge (pluss være tilgjengelig for foreldrene). På toppen av dette blir man mye mer respektert for å sitte på et kontor og jobbe med økonomi enn å jobbe som lærer.

Mange klager over lønna, men de fleste lærere og sykepleiere ønsker mye heller flere ressurser og bedre arbeidsvilkår på jobb enn høyere lønn. Man blir jo ikke mindre utbrent av å tjene mer penger.
Det handler heller ikke om at sykepleiere og lærere har det så mye verre enn andre yrkesgrupper, for de fleste jobber har ulemper. Det handler om at ressursene er så dårlige og bemanningen er så liten på grunn av nedskjæringer at stadig færre ansatte skal gjøre stadig flere oppgaver. Det samme skjer i psykiatrien også, så utagerende Ronny og hans overarbeidede sykepleiere har også all grunn til å klage.

La folk få lov til å kjempe for bedre arbeidsvilkår og høyere lønn uten å sette dem opp mot hverandre. Det løser i hvertfall ingenting å diskutere om hvem som har det verst.

Anonymkode: 33bce...152

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 1.12):

Og selvsagt står man fritt til å bytte yrke. Hvor mange økonomer tror du nå jobber med noe annet f.eks. Finnes sikkert titusenvis av dem også, uten at det sytes om på inn- og utpust. 

Jeg jobber både som lærer og som regnskapsmedarbeider, og det er mye mer krevende med lærerjobben. Dette til tross for at lærerjobben har lang flere og lengre perioder med ferie/avspasering, og er den jobben jeg er mest interessert i og brenner for. På regnskapskontoret kan jeg sitte foran pcen og jobbe med mitt uten å ha ansvar for masse mennesker med ulike behov, og når jeg går hjem fra jobb så har hodet fri også. Skulle jeg bli småsyk og hangle, så er det tross alt mye lettere å sette seg på et kontor enn å ha undervisning og skulle være en trygg, inspirerende og engasjert voksenperson for en gjeng barn og unge (pluss være tilgjengelig for foreldrene). På toppen av dette blir man mye mer respektert for å sitte på et kontor og jobbe med økonomi enn å jobbe som lærer.

Mange klager over lønna, men de fleste lærere og sykepleiere ønsker mye heller flere ressurser og bedre arbeidsvilkår på jobb enn høyere lønn. Man blir jo ikke mindre utbrent av å tjene mer penger.
Det handler heller ikke om at sykepleiere og lærere har det så mye verre enn andre yrkesgrupper, for de fleste jobber har ulemper. Det handler om at ressursene er så dårlige og bemanningen er så liten på grunn av nedskjæringer at stadig færre ansatte skal gjøre stadig flere oppgaver. Det samme skjer i psykiatrien også, så utagerende Ronny og hans overarbeidede sykepleiere har også all grunn til å klage.

La folk få lov til å kjempe for bedre arbeidsvilkår og høyere lønn uten å sette dem opp mot hverandre. Det løser i hvertfall ingenting å diskutere om hvem som har det verst.

Anonymkode: 33bce...152

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 1.15):

Veldig, veldig, veldig mange lærere har ikke femårig utdannelse. 

Men ok, da. Logoped. Femårig utdannelse. Tjener i snitt dårligere enn lærere. Poenget er jo at lærere ikke har dårlig lønn! 

Hvor mange år utdannelse har veldig, veldig, veldig mange lærere da? 

Anonymkode: d851a...0ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 0.57):

Ser enkelte på vennelista mi på FB nå deler et bilde der det står at 16.400 lærere er savnet. Folk som er utdannet lærere, men som nå har andre jobber. Videre står det "En idé å gi lærerne samme lønn som alle andre med lik utdanning?". 

Altså, hva pokker snakker de om? De tjener i snitt f.eks mer enn vernepleiere, men mer enn sosionomer. Begge med like lang utdannelse. Min empati med lærerne synker virkelig i takt med sytingen

Det er vel nesten ingen lærere igjen i skolen nå, som bare har treårig utdannelse. Dvs at de fleste lærere har lengre utdannelse enn feks sykepleiere, sosionomer og vernepleiere. Allmennlærerutdannelsen ble fireårig i 1992. Nå er den femårig. Med fire år er tittelen adjunkt. Veldig mange har tatt videreutdanning etter det. Med ett års relevant videreutdanning blir man adjunkt med tillegg. Med master blir man lektor. Lærere lønnes etter hvor lang utdannelse de har, så det vil si at en adjunkt med tillegg (5 års utdanning) har noen lønnstrinn mer enn en adjunkt. 

Å beskylde en yrkesgruppe for å syte når de sier fra om det de opplever som urettferdig og uholdbart er en skikkelig kjip hersketeknikk! Tenker heller det er bra at lærere sier fra. Det er jo ikke greit at lærere flykter fra yrket, eller at det er vanskelig å rekruttere nye folk til yrket. 

• Liker 1
Skrevet
On 2/16/2022 at 8:14 AM, AnonymBruker said:

Som eks-lærer kan jeg si at min empati til AS Norge synker i takt med sytingen over manglende lærere. 

Jeg hadde heldigvis råd til å omskolere meg. Nå tjener jeg mer enn jeg ville gjort som lærer med full ansiennitet. Arbeidsbelastningen er mindre. Jeg har mer fri. Jeg har mer overskudd, og generelt bedre helse. 

Jeg savner å stå i et klasserom, men lønna er bare én av mange faktorer som må endres før jeg setter en fot innenfor yrket igjen.

Jeg elsker min nye hverdag der jeg slipper å måtte velge mellom egen helse og barnas beste. Jeg nyter å ha fri hver uke, ikke bare om sommeren. Jeg sover godt når det er mye å gjøre på jobb. Fordi denne gangen må jeg ikke velge mellom å enten jobbe gratis eller å se på at barna ikke får hjelpen de trenger. Jeg får betalt for hver time jeg jobber. Jeg kan være borte fra jobb uten å grue meg til å alt arbeidet som venter på meg. Jeg kan til og med ta en ferie midt på vinteren om jeg vil. Fordi vi er godt bemannet, og arbeidet er lagt opp til at minst mulig skal være avhengig av én person. Alt for å unngå at ansatte drukner i arbeid etter å ha vært syke.

Jeg kjenner mange lærere. Men vet ikke om én som er trygg på at de ville valgt det samme yrket om de kunne valgt om igjen. (Sånn sett burde man være forsiktig med å øke lønna for mye. Risikerer å gi flere råd til å bytte beite). 

Anonymkode: 6eb1e...101

Jeg er lærer og dette høres himmelsk ut. Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 22283...b72

Skrevet
tirben skrev (På 19.2.2022 den 12.20):

Da ser det ut til at dere har kortere dager enn vanlig? Vi starter 08.15 og har undervisning til 14.15. To dager i uka slutter elevene 12.45, men da har vi møter etterpå, teammøter,  trinnmøte, personalmøter. I tillegg kommer selvfølgelig møter med barnevern, Ppt, BUPA.  Vår rektor med ledelse  er på skolen fra 07.30 -08.00 til 15.30- 16.00 og noen ganger lenger.  

Elevene har riktig timetall. Lærerne har i utgangspunktet arbeidsdag til 14.15 en dag, 13.15 en dag og 15.15 tre dager. Vi er så få at det ikke er trinnmøter, teammøter, faggrupper osv.. Ingen elever med diagnoser eller annet som krever ekstra oppfølging. Det er fellesmøte en gang i uken (45 min), men i realiteten utgår som regel dette møtet pga. andre møter rektor må på (eller så er det alltids noe annet da rektor underviser mye!). Hvor og når egen planlegging, retting eller annet arbeid blir gjort, spiller ingen rolle så lenge det blir gjort. Dermed kan lærerene stort sett gå når undervisningen er ferdig hvis de ønsker det. Det går som regel veldig raskt å planlegge undervisning osv. siden planleggingstiden ikke går til andre ting.

Dette er selvfølgelig en kjempe liten skole som ligger helt i andre enden av skalaen. Langs kysten spesielt, ligger det mange lignende skoler som denne. Hvis man er villig til å bosette seg i en liten bygd, eller i det minste mindre steder, får man gjerne en helt annen arbeidshverdag enn flere her beskriver. Det er gjerne slike steder hvor det er vanskelig å rekruttere i tillegg, slik at det er lett å forhandle lønna opp på toppen av det hele. 

Anonymkode: a5c65...c9f

• Liker 2
  • 7 måneder senere...
Skrevet
Rucula skrev (På 17.2.2022 den 8.47):

er 628 000 i året dårlig lønn???? 

jeg har også master! tjener langt fra 628 k i året. i tillegg har jeg ikke 8 uker ferie i året. 

Jeg jobber også overtid, kvelder og helger! men ikke får jeg overtid og ikke får jeg avspassering! hvilke planet lever dere på??

Unnskyld meg. Hvilken planer lever DU på, siden du ikke får avspasere eller overtidsbetalt når du jobber utenfor arbeidstida?

Hvorfor skal andre godta en slik arbeidshverdag bare fordi DU gjør det?

Anonymkode: 9966d...e26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 7.38):

Er det noen som har rett til å syte, så er det lærerne, tror ikke det finns en lærer som jobber søm lærer pga pengene, de jobbet som lærere fordi de elsker jobben sin på tross av dårlig betalt

Anonymkode: d1a95...e92

Da tar du feil, kjenner lærere personlig som ikke skifter jobb pga da vil de få nedgang i lønn og i ferietid

Anonymkode: 913be...ce7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Unnskyld meg. Hvilken planer lever DU på, siden du ikke får avspasere eller overtidsbetalt når du jobber utenfor arbeidstida?

Hvorfor skal andre godta en slik arbeidshverdag bare fordi DU gjør det?

Det er sånn i mange jobber!

i min forrige jobb tjente jeg 500 k ink overtid og null avspassering. 

Dere lærere forstår bare ikke hvor godt dere har det

• Liker 4
Skrevet

Det må settes inn et lass med helsefagarbeidere i alle skoler, barnehager og inn på alle sykehus og sykehjem, som kan fungere som ekstra hender, varme fang, stelle de gamle og syke og tilrettelegge for at lærerne kan utføre sin undervisningsplikt. Jeg tror ikke at lærere og sykepleiere nødvendigvis mener at de trenger høyere lønn, men de trenger tid til å gjennomføre arbeidsoppgavene sine. Det er helt ufattelig hvordan en del arbeidstagere kan kose seg med fleksitid, hjemmekontor og irritere se over at ikke læreren har svart på Vigilo angående Rubens avglemte genser, mens andre arbeidstagere må løpe inn på wc for å grine av seg frustrasjoner mens kaoset herjer utenfor. Det fungerer nemlig ikke dersom alle slutter i jobbene sine. Barer på sykepleierstanden, hvor det nå mangler 8000 i landet. Ting går jo til helvete, og man må vente et halvt år på å få tatt en CT i det offentlige.

Anonymkode: 42f77...1b3

Skrevet
Rucula skrev (6 timer siden):

Det er sånn i mange jobber!

i min forrige jobb tjente jeg 500 k ink overtid og null avspassering. 

Dere lærere forstår bare ikke hvor godt dere har det

Nytter ikke å forklare en som ikke har jobbet som lærer selv. «Hvor godt» vi har det?????? Merkelig at det er så mange som rømmer fra yrket, da. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nytter ikke å forklare en som ikke har jobbet som lærer selv. «Hvor godt» vi har det?????? Merkelig at det er så mange som rømmer fra yrket, da. 

Det er ikke så uvanlig at folk med yrkesrettede utdanninger velger å gå over i andre bransjer. Hvis du utdanner 100 lærere, 100 sykepleiere, 100 dyrleger, 100 fysioterapeuter etc, vil det være mange som etter 15 år ikke jobber i skolen/på sykehus eller i kommunehelsetjenesten/jobber klinisk som dyrlege/jobber klinisk som fysioterapeut. Av mange ulike årsaker, både relatert til forhold ved arbeidsplassene, familie, helse, at man fant ut at man valgte feil… Det siste er en ærlig sak, og ganske vanlig.

Og lærere virker veldig lite åpne for å anerkjenne fordelene i yrket deres, og at gresset IKKE alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet. Jeg snakket med en lærer her om dagen som var fortørnet fordi de ikke lenger fikk være hjemme med egne barn mens skolen hadde planleggingsdag MED LØNN - kommunen hadde endret retlenr. Hun ble ganske sjokkert da jeg fortalte henne at jeg aldri hadde hørt om noen som får betalt for å være hjemme og passe egne barn på planleggingsdager, hverken i det private eller i det offentlige. At man må bruke ferie, avspasering eller permisjon uten lønn.  Hun trodde alle foreldre fikk fri med lønn når skolen/barnehagen har planleggingsdag!

Anonymkode: 6094a...3f1

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så uvanlig at folk med yrkesrettede utdanninger velger å gå over i andre bransjer. Hvis du utdanner 100 lærere, 100 sykepleiere, 100 dyrleger, 100 fysioterapeuter etc, vil det være mange som etter 15 år ikke jobber i skolen/på sykehus eller i kommunehelsetjenesten/jobber klinisk som dyrlege/jobber klinisk som fysioterapeut. Av mange ulike årsaker, både relatert til forhold ved arbeidsplassene, familie, helse, at man fant ut at man valgte feil… Det siste er en ærlig sak, og ganske vanlig.

Og lærere virker veldig lite åpne for å anerkjenne fordelene i yrket deres, og at gresset IKKE alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet. Jeg snakket med en lærer her om dagen som var fortørnet fordi de ikke lenger fikk være hjemme med egne barn mens skolen hadde planleggingsdag MED LØNN - kommunen hadde endret retlenr. Hun ble ganske sjokkert da jeg fortalte henne at jeg aldri hadde hørt om noen som får betalt for å være hjemme og passe egne barn på planleggingsdager, hverken i det private eller i det offentlige. At man må bruke ferie, avspasering eller permisjon uten lønn.  Hun trodde alle foreldre fikk fri med lønn når skolen/barnehagen har planleggingsdag!

Dette hørtes litt rart ut. Hvorfor skulle hun være hjemme på en planleggingsdag? Dette er absolutt ikke vanlig for lærere. Lærere har fullt opplegg på skolen hele dagen når det er planleggingsdag. 

Anonymkode: cc686...064

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette hørtes litt rart ut. Hvorfor skulle hun være hjemme på en planleggingsdag? Dette er absolutt ikke vanlig for lærere. Lærere har fullt opplegg på skolen hele dagen når det er planleggingsdag. 

Anonymkode: cc686...064

Klart de har mye å gjøre på planleggingsdager, men når man har egne (små) barn som har planleggingsdag jo noen være hjemme med dem. Og siden hun fikk betalt(!) tok hun alle planleggingsdagene. Nå framover måtte visst samboeren ta dem i stedet… 

Ble veldig overrasket selv. Og det ble altså hun også. Aner ikke om det er vanlig i andre kommuner at det er slik, som sagt ble jeg overrasket. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...