AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #41 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 23.21): Min far gikk bort for et år siden. Det har nå gått 3 mnd siden jeg var på gravlund. Jeg føler på skikkelig dårlig samvittighet. jeg har hatt egne problemer. Men tenkt på min pappa i blandt. er det normalt å besøke gravlund så skjeldent? faren min var ung og hadde akutt dødsfall. Jeg var mye i sorg i starten. første dagene ble jeg så dårlig av å de graven: insektene oppå graven og alt. etter det følte jeg egt bare tristhet. Føler jeg aldri har følt glede av å gå til gravlund. folk beskriver at de føler nærhet. Jeg føler ingenting spesielt. Kanskje fordi jeg bør dra alene? jeg føler meg dårlig som person. Men jeg «orker» ikke å dra dit selv om det er nærme. Orker ikke å ta buss. Det er 2 stopp med buss. Men er sliten etter jobb, og har ellers slitet md depresjon av ekteskapet mitt å Anonymkode: c123e...3ce Har ikke besøk den en eneste gang siden begravelsen 😂 Personen er jo ikke der. Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Anonymkode: addb3...940 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #42 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 20.34): Foreldrene mine er gravlagt på hjemstedet mitt hvor jeg vokste opp, 7 timers kjøretur fra her. Pappa døde for 32 år siden, mamma for 2 år siden. Har ikke besøkt graven siden deres siden mammas begravelse for 2 år siden, pga konflikt i familien hvor søster har svindlet til seg alt av arv (selv om hun ikke var pappas biologiske barn). Men er jeg som betaler festeavgift og stell av gravene... Anonymkode: fb694...7a9 Svindlet til seg arv? Det tror jeg ikke på. Det er strenge arvelover i Norge. Hvis det og er 32 år siden din far døde? Høres ut som tull. Anonymkode: addb3...940
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #43 Skrevet 22. juni 2025 Jeg var på graven til kjæresten i går som døde for 20 måneder siden, og da var det tre uker siden sist og jeg hadde dårlig samvittighet, men det er langt å reise for meg som er kronisk syk. Jeg gleder meg nesten til å gå på graven, men når jeg kommer dit er jeg der kun 5- 10 minutter og så går jeg igjen. Det er helt merkelig🤔 Det er viktig for meg at det ser pent ut på graven med blomster. Min avdøde kjæreste hadde sagt at jeg skal tenke på meg selv, og ikke stresse med å komme til graven hans. Anonymkode: e25a8...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #44 Skrevet 22. juni 2025 Vi er alle forskjellige. Jeg synes det er godt å være på graven, for ikke minst å holde gravstedet pent og blomstene iorden. Det trengs å plukkes visne blomster og vanning om det er tørt. Anonymkode: 4b52c...908 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #45 Skrevet 25. juni 2025 Jeg har vert en gang på mamma sin grav etter hun døde i 2019. Jeg har ingen forhold til hverken kirkegården eller grava, ser ikke egentlig noe poeng i å ha graver skal jeg være helt ærlig, men forstår at det er viktig for andre. Så du gjør det som er rett for deg. Det å besøke graven skal jo være for deg, ikke noen andre? Anonymkode: cdb58...f16 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2025 #46 Skrevet 1. juli 2025 To år siden mamma døde, jeg har ikke vært der siden begravelsen. Kan vel telle på én hånd hvor mange ganger jeg har vært på kirkegården og sett pappas grav på de tjue år siden han døde (mamma sin begravelse var en av de gangene, hun ble lagt ved siden av). Har søsken som bryr seg mer, de ordner med blomster og pynt så det ikke blir bygdesnakk... Anonymkode: c55ce...0be
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2025 #47 Skrevet 1. juli 2025 Pappa er gravlagt i hjembyen min. Jeg er innom hver gang jeg er i byen og besøker min bror. Det er langt unna, og må reise med fly, så det blir ikke så ofte. Men det hender jeg går gjennom kirkegården her jeg bor og tenker på pappa. Jeg tror pappa ser det. ❤️ Anonymkode: e61ff...40a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå