Gå til innhold

Orker ikke mer-vil ha medisiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har flere diagnoser, unnvikende pf, angst, depresjon, ptsd…gått i behandling og de anbefalte at jeg jobbet terapeutisk uten medisiner. Så ble behandlingen redusert til et minimum og det er fastlegen som sitter på avgjørelsen.

Han holder på det behandleren på dps sa, men nå når jeg nesten ikke får behandling og må gå med alle tankene og angsten alene nesten hele tiden, så mener jeg at situasjonen har endret seg og at behovet for medisiner er tilstede.

Er unnvikende og usikker-og klarer ikke «kreve» dette av legen, selv om jeg ønsker det.

Noen tips til hva jeg kan si her?

Anonymkode: 12d2c...23f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke be om medisiner. Det kan gjøre alt verre. Jeg savner det gamle livet mitt før jeg til giftpillen, det var vondt men det var også bra noen ganger også. Nå er det alltid vondt pga skaden fra medisinene. 

Anonymkode: feb94...4f8

Skrevet

Hva slags medisiner ser du for deg da? Om depresjonen din er mål til å være mild så er ikke medikamentell behandling prosedyre eller pasientens beste. Om du mener du er forverret i alvorlighetsgrad må du si dette, da kan medisiner være en del av løsningen. Kan det være noen annen årsak til at de «holder igjen» på medisinene? Feks at du har vist regn til at du bare vil ha avhengighetsskapende beroligende etc? 

Perosnlighetsforstyrrelser i seg selv er ofte vanskelige å behandle medikamentelt, her er samtalebehandling det som er vist mest fruktbart. 

Anonymkode: 2d6f5...f86

Skrevet

Det første du må gjøre, er å bytte fastlege. Finn en som lytter til deg og som vil hjelpe deg. Som kan få deg fort i behandling igjen. Har du mulighet til å få privat i mens? 

Ville heller jobbet for det enn piller, det løser ingen problemer. 

Anonymkode: 644f6...cb7

Skrevet

Nå høres jeg kanskje slem ut. Men den eneste måten du kan få mer hjelp på, enten det er medisiner eller annen behandling, er å si fra på en tydelig måte hva du trenger. Jeg vet det ikke er lett, men du MÅ!

Anonymkode: bcde8...87d

• Liker 1
Skrevet

Klarer du skrive ned akkurat det du ville sagt til legen viss du turte? (Kan alltids slette det igjen etterpå, så bare skriv nøyaktig det du skulle ønske du turte å si. Mulig du da klarer å sende det digitalt etterpå? Bare lukke øynene og trykke send liksom 😬).

Anonymkode: 5058c...f85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...