Gjest loveli Skrevet 16. februar 2022 #61 Skrevet 16. februar 2022 Miranda Bailey skrev (11 timer siden): Med din logikk så setter vi kvinner oss i slike situasjoner bare ved å være kvinner. Alt er en risiko for oss. Vi kan ikke gå tur med hunden om kvelden uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke ta taxi hjem fra byen uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke gå i skjørt på sommeren uten å risikere voldtekt. Vi kan ikke engang ha sex med noen eller sove i samme seng med noen, uten å risikere voldtekt. Hører du hvor totalt hodeløst idiotisk dette blir? Det handler ikke om hvilke situasjoner vi utsetter oss selv for - så lenge det finnes voldtektsmenn, vil vi være utsatt. Det er ikke vi som er problemet, det er de som velger å voldta. Du skal også være jævlig forsiktig med å uttale deg om hvordan andre opplever en voldtekt. Noen fryser til, noen kjemper imot, noen begynner å gråte av smerte, andre får ufrivillig orgasme. Det er absolutt ingen fasit på hvordan man skal reagere til en slik hendelse. Ingen forventer at noe slikt skal skje, og når det skjer så kan man ikke kontrollere hvordan man reagerer. Og før du velger å dømme kvinner som fryser til og ikke klarer å si/kjempe imot: Jeg kjempet selv imot, og det landet meg på sykehuset. Voldtekten skjedde uansett, men om jeg hadde fryst til og tiet stille hadde jeg endt opp med langt mindre skader. Å fryse til er en overlevelsesteknikk. Det er fælt å lese om din opplevelse! 💔💔💔 Vi kvinner lever visst bare for å være varme tømmestasjoner for kåte menn. Skremmende at så mange, både menn og kvinner, mener det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #62 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Man har to parter i en sak og her bli kun en side belyst. Utrolig mange som uten refleksjon hiver seg over og roper voldtekt. Man skal selvfølgelig aldri ha sex uten at begge parter er enige. Det er så mange gråsoner, særlig når begge er beruset og kanskje ikke engang husker hva som var det eksakte hendelsesforløpet. Anonymkode: f657b...04a Hennes side i dette tilfellet forteller jo alt vi trenger å vite for å si at dette var voldtekt. Han hadde sex med henne mens hun sov, og i tillegg vet vi at det var bevisst siden han ba henne være stille. Skulle det være en eller annen spesiell omstendighet, der han både gjør og sier sånt i søvne, får man ta det derfra, men det virker veldig, veldig usannsynlig at han kan ha noen god forklaring ut fra det TS skriver. Dessuten tar det heller ikke bort den vonde opplevelsen TS har hatt. Hadde noen fortalt om et ran så ville man ikke tenkt at raneren kanskje har en god forklaring som tilsier at det ikke var et ran uansett vel? I alle fall ikke uten videre. Anonymkode: 00aec...491 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #63 Skrevet 17. februar 2022 Fargerik-kamel skrev (På 15.2.2022 den 19.30): Trenger noen andre si meining om noe som skjedde for 3 år siden. Jeg møtte han på tinder, trivelig og hyggelig kar, var litt att å fram med chatting og korte kafé-møter. Jeg følte kansje ikkje jeg var hodestups forelsket men. Han hjalp meg å kjøpe ny bil, vi kjørte 6 timer for å hente den. Og når vi var nesten hjemme fekk jeg tilbud om å sove over med han i camping-vognen, jeg kunne ikkje hjem uansett for jeg hadde ikkje rukket det, skulle tidlig opp på eksamen dagen etter og var en god time å kjøre hjem, og en halvtime til eksamen andre veien. SÅ TOK VALGET Å OVERNATTE MED HAN... Så prøvde han seg, og jeg har dårlig selvkontroll og bare ble med på sex den natten, følte det ikkje var wow, og gleda mej til de var over for å sove😂 følte kansje jeg måtte gi noe tilbake siden han hadde hjelp meg med å kjøpe bil. Kansje? Morgen etterpå voknet jeg av at han drev å putta penis i meg, bakfra. Han hysja på meg og sa jeg måtte ligge stille. Jeg ble så satt ut jeg blei heilt stille. Tok ikkje lange tida før han kom å der fekk jeg kjøkkenpapir å vaske meg med. Spurta så videre på eksamen. Senere etter dette kutta jeg han ut, I starten var han frampå å ville kjøpe meg ting, om jeg trengte noke. Avviste han og fekk tilslutt ei melding der han beklaga om han hadde gjort meg noe vondt. No 3 år sener har jeg forferdelige sovevansker og smerter i vekken/rygg. Og e stygg redd om alt kan ha en sammenheng å der er ting å bearbeide. Hater å snakke om følelser. Ser dere på dette som voldtekt? Orket bare å lese overskriften men tenkte med én gang at vet du ikke om du har blitt voldtatt eller ikke, mens du er våken, så er du ikke blitt det 🤷♀️ tror du han opplevde det som at han voldtok deg eller burde ha noen som helst grunn til å tro det 🙇♀️🙄 Anonymkode: 15ffe...545
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #64 Skrevet 17. februar 2022 Rent juridisk så vil det ikke være mulig å dømme dette som voldekt med mindre mannen eksplesitt sier at han også mener at han utførte en voldtekt. Vi kan ikke i en rettstat la ene parten få definere hva som er voldtekt og ikke, merk at jeg kun her snakker om gråsone tilfeller. I denne saken så er jo offeret selv ikke sikker på om hun er blitt voldtatt og spør om råd blant KG`s panel. Så de som skriver at dette er 100% voldtekt må ta i betraktning at jenten selv ikke er sikker på at hun ble voldtatt. Noen skriver at han hadde samleie med henne mens hun sov, men selv så sier hun "våknet av at han drev å putta penis i meg bakfra", med andre ord så var han iferd med å utføre en handling, men når selve handlingen finner sted så er fornærmede våken, noe hun ikke bestrider selv. Hun sier ikke nei eller prøver å stoppe handlingen på annen måte, dette kan fra hans side bli oppfattet som akksept. Det er heller ikke så lett å penetrere noen bakfra uten at partneren er litt behjelpelig med å legge seg litt til rette. Akkurat disse spørsmålene ville hun også fått i en eventuell rettsak, i tillegg til en masse andre ubehaglige spørsmål, med så små sjanser for å få noen dømt på dette grunnlaget så ville jeg lagt vekk tanken på anmeldelse. Voldtekt må også ha en grense, det betyr at det må være føringer for hva som kan dømmes som voldtekt og ikke, visst ikke vil mange bli gjort rettsløse. La vi si rent hypotetisk at et par har sex på kvelden og sovner ilag, de ligger i skjestilling mens kvinnen våkner av at mannens penis er blitt stiv og trykker mot rumpa hennes, at penis blir stiv i søvne er vanlig. Ene scenarioet er at hun tar tak i mannens penis og fører den vekk, om vi skal følge enkeltes logikk så har hun da tatt på mannens penis uten hans samtykke. Andre scenarioet er at han våkner og merker at penis er stiv, han gjør kanskje tilnærmelser mot kvinnen i et forsøk på og vekke henne og kanskje oppnå sex, hun våkner og finner ut at mannen ligger der med stiv penis og kanskje gnukker seg mot rumpen hennes, dette tolker hun som en seksuell handling som hun ikke har samtykket til og anmelder han for voldtekt. Anonymkode: 3fcb5...3ba 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #65 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 21.07): Nei, det er ikke voldtekt. Du burde jo sagt nei om du ikke ville. Når du lå stille og ikke sa noe så tok han jo dette som tegn på at det var ok. Det er pokker ikke lett å være mann idag, skal være tankeleser. Han trodde vel dere hadde noe på gang og sier du ikke fra så var det ikke lett for han å vite. det ropes voldtekt for den minste ting her inne til stadighet. Han manglet muligens noen antenner, men du burde kunne vist han at dette ikke var ok Anonymkode: 3a876...251 Dette er grunnen til vi trenger ny samtykkelov. Er det så jævla vanskelig å si "vil du ha sex?". Da får du et ja eller et nei. Da trenger du ikke proklamere deg som "tankeleser" fordi du har SPURT OM SAMTYKKE. Å bare anta gjør deg faktisk til en overgriper. La oss gi deg en situasjoner så du forstår problemet med innstillingen din Du har en kompis på besøk og sjenker dere begge et glass cola som kompisen din nyter med stor glede. Du bestemmer deg for å sjenke et til, men han drikker ikke av det. Sier du "vil du ha/ikke ha cola?", eller åpner du kjeften hans og tvinger i han colaen og bare antar at han ville slått deg bort hvis han - egentlig - ikke ville? Han ville jo ha cola tidligere? Utrolig nok så klarer mannfolk å forstå konseptet samtykke hvis man overraskende forsøker å penetrere analen deres med en finger under sex. Hvorfor har dere så jævla vanskelig med å forstå en kvinnes samtykke? Anonymkode: 8e6f3...a12 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #66 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 22.23): I så fall har jeg voldtatt min ektefelle. Jeg trodde han var våken, han oppførte seg som han pleide ved «trøtt sex» på natten. Essensen her er at jeg stoppet når jeg skjønte at han sov, og fortalte det dagen etterpå. Tenker du da han skulle anmeldt meg for voldtekt? 🤷♀️ Poenget med sovevoldtekt er hvorvidt man utnytter noen med overlegg som ikke er i stand til å gi samtykke. For eksempel i dyp søvn. Sovevoldtekt er IKKE å vekke noen med sex. Det blir først en voldtekt om man våkner, gir uttrykk for at man ikke ønsker - og vedkommende fortsetter mot den andres vilje. Det er helt normalt for endel å fremstå som relativt trøtte, men våkne - når de sover. Folk snakker og beveger seg i søvne. Men i denne situasjonen hvor hun opplever at han penetrerer OG sier hysj - så er jeg enig i at det virker å helle mot utnyttelse med vilje. Anonymkode: 2c52b...d53 Så dum er du ikke. Så folk som er overstadig beruset og har sovna på fest kan bare fritt bli voldtatt av alt og alle fordi de "ikke våknet og kunne gi beskjed at de ikke ønsket sex"? Hvis din datter på 17 sover tungt og hennes stefar har sex med hun mens hun sover så teller ikke det fordi hun "våknet ikke"? Det er stor forskjell på forhold hvor dette allerede er avtalt mellom partene og et forhold hvor det ikke er avtalt. HI beskriver det siste forholdet og han skulle innhentet samtykke. Det gjorde han ikke, ts ville ikke, og det er voldtekt. Anonymkode: 8e6f3...a12 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #67 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rent juridisk så vil det ikke være mulig å dømme dette som voldekt med mindre mannen eksplesitt sier at han også mener at han utførte en voldtekt. Vi kan ikke i en rettstat la ene parten få definere hva som er voldtekt og ikke, merk at jeg kun her snakker om gråsone tilfeller. I denne saken så er jo offeret selv ikke sikker på om hun er blitt voldtatt og spør om råd blant KG`s panel. Så de som skriver at dette er 100% voldtekt må ta i betraktning at jenten selv ikke er sikker på at hun ble voldtatt. Noen skriver at han hadde samleie med henne mens hun sov, men selv så sier hun "våknet av at han drev å putta penis i meg bakfra", med andre ord så var han iferd med å utføre en handling, men når selve handlingen finner sted så er fornærmede våken, noe hun ikke bestrider selv. Hun sier ikke nei eller prøver å stoppe handlingen på annen måte, dette kan fra hans side bli oppfattet som akksept. Det er heller ikke så lett å penetrere noen bakfra uten at partneren er litt behjelpelig med å legge seg litt til rette. Akkurat disse spørsmålene ville hun også fått i en eventuell rettsak, i tillegg til en masse andre ubehaglige spørsmål, med så små sjanser for å få noen dømt på dette grunnlaget så ville jeg lagt vekk tanken på anmeldelse. Voldtekt må også ha en grense, det betyr at det må være føringer for hva som kan dømmes som voldtekt og ikke, visst ikke vil mange bli gjort rettsløse. La vi si rent hypotetisk at et par har sex på kvelden og sovner ilag, de ligger i skjestilling mens kvinnen våkner av at mannens penis er blitt stiv og trykker mot rumpa hennes, at penis blir stiv i søvne er vanlig. Ene scenarioet er at hun tar tak i mannens penis og fører den vekk, om vi skal følge enkeltes logikk så har hun da tatt på mannens penis uten hans samtykke. Andre scenarioet er at han våkner og merker at penis er stiv, han gjør kanskje tilnærmelser mot kvinnen i et forsøk på og vekke henne og kanskje oppnå sex, hun våkner og finner ut at mannen ligger der med stiv penis og kanskje gnukker seg mot rumpen hennes, dette tolker hun som en seksuell handling som hun ikke har samtykket til og anmelder han for voldtekt. Anonymkode: 3fcb5...3ba Dette. Slik TS presenterer saken vil det ikke komme noe ut av dette rettslig, og det er også helt korrekt. I stedet får TS skaffe seg hjelp for eventuelle problemer hun har. Det er helt fånyttes å gå til politi og rettsvesen med en sak som dette, uansett hvor mye enkelte brukere på KG hisser seg opp. Å kalle andre debattanter for voldtektsmenn og annet, er så barnslig og tullete som det går an. Dette er en problemstilling som i høyeste grad kan og bør debatteres. Anonymkode: f2fa5...336 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #68 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 21.11): Når du våkner av at du blir penetrert, så er det voldtekt, jo! TS gikk i frys, som er en overlevelsesmodus / sjokkmodus som hun ikke kan kontrollere! Man skal ikke måtte ha skilt bakpå hodet mens man sover "vennligst ikke pul meg i søvne" sånn tilfelle denne drittsekken ikke skjønte at det ikke var ok. Anonymkode: 70d56...e6f Feil å bruke ordet VOLDtekt...Norsk språk er så ræva når det gjelder å definere situasjoner og hendelser. Seksuelt overgrep eller noe i den duren, sex uten samtykke...ikke voldtekt. Voldtekt er egentlig noe som burde definere en hendelse der makt blir brukt. Kan noen gjøre noe med det norske språket... Anonymkode: 1d230...716
Pippi Lotta Skrevet 17. februar 2022 #69 Skrevet 17. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Feil å bruke ordet VOLDtekt...Norsk språk er så ræva når det gjelder å definere situasjoner og hendelser. Seksuelt overgrep eller noe i den duren, sex uten samtykke...ikke voldtekt. Voldtekt er egentlig noe som burde definere en hendelse der makt blir brukt. Kan noen gjøre noe med det norske språket... Anonymkode: 1d230...716 Sex med et menneske som ikke er i stand til å samtykke i situasjonene (eller tidligere, er så lei av folk som skriker ut om at de har sex med sovende kjæreste som har samtykket til dette tidligere å sammenligner det med sex med så å si fremmede) er voldtekt. Det er voldtekt uansett hva du føller ordet betyr. Endret 17. februar 2022 av Pippi Lotta 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #70 Skrevet 17. februar 2022 To mennesker har sex med hverandre frivillig, deretter legger man seg for å sove i samme seng, hvordan kan det da være tegn på overgrep om en av partene samme natt prøver seg på mer sex? Jeg hater voldtekt og seksuelle overgrep, men skjønner ikke hvordan dere tenker. Hadde hun sagt nei, så skjønner jeg. Men sier først ja, og sover i samme seng, alt tilsier jo mer sex da. Anonymkode: 7b8be...96f 1
Gjest loveli Skrevet 17. februar 2022 #71 Skrevet 17. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Rent juridisk så vil det ikke være mulig å dømme dette som voldekt med mindre mannen eksplesitt sier at han også mener at han utførte en voldtekt. Vi kan ikke i en rettstat la ene parten få definere hva som er voldtekt og ikke, merk at jeg kun her snakker om gråsone tilfeller. I denne saken så er jo offeret selv ikke sikker på om hun er blitt voldtatt og spør om råd blant KG`s panel. Så de som skriver at dette er 100% voldtekt må ta i betraktning at jenten selv ikke er sikker på at hun ble voldtatt. Noen skriver at han hadde samleie med henne mens hun sov, men selv så sier hun "våknet av at han drev å putta penis i meg bakfra", med andre ord så var han iferd med å utføre en handling, men når selve handlingen finner sted så er fornærmede våken, noe hun ikke bestrider selv. Hun sier ikke nei eller prøver å stoppe handlingen på annen måte, dette kan fra hans side bli oppfattet som akksept. Det er heller ikke så lett å penetrere noen bakfra uten at partneren er litt behjelpelig med å legge seg litt til rette. Akkurat disse spørsmålene ville hun også fått i en eventuell rettsak, i tillegg til en masse andre ubehaglige spørsmål, med så små sjanser for å få noen dømt på dette grunnlaget så ville jeg lagt vekk tanken på anmeldelse. Voldtekt må også ha en grense, det betyr at det må være føringer for hva som kan dømmes som voldtekt og ikke, visst ikke vil mange bli gjort rettsløse. La vi si rent hypotetisk at et par har sex på kvelden og sovner ilag, de ligger i skjestilling mens kvinnen våkner av at mannens penis er blitt stiv og trykker mot rumpa hennes, at penis blir stiv i søvne er vanlig. Ene scenarioet er at hun tar tak i mannens penis og fører den vekk, om vi skal følge enkeltes logikk så har hun da tatt på mannens penis uten hans samtykke. Andre scenarioet er at han våkner og merker at penis er stiv, han gjør kanskje tilnærmelser mot kvinnen i et forsøk på og vekke henne og kanskje oppnå sex, hun våkner og finner ut at mannen ligger der med stiv penis og kanskje gnukker seg mot rumpen hennes, dette tolker hun som en seksuell handling som hun ikke har samtykket til og anmelder han for voldtekt. Anonymkode: 3fcb5...3ba Men her snakker du om helt andre ting enn det TS beskriver. TS ble vekket av at mannen gjorde seksuelle fremstøt på henne og når han skjønte at hun våknet så ba han henne om å ligge stille. Dette forteller meg alt jeg trenger å vite. Vi må våge å stole på kvinner som forteller at de har blitt voldtatt. Slik det er nå så er kvinner som står frem med sine traumatiske historier fritt vilt. Ikke bare rettslig slik de er i slike saker, men også som bokseputer for verbal re-traumatisering. Du snakker også om anmeldelse og du snakker om rettssikkerhet. Jeg vil påstå at de fleste innlegg her ikke oppfordrer TS til anmeldelse. Og det er jo nettopp fordi vi vet at denne mannen aldri vil bli dømt. Aldri. Det er ikke sjans i havet, med mindre man har videoopptak fra hendelsen. Selv da er det ikke sikkert at han ville blitt dømt i dette tilfellet fordi hans forsvarer vil kunne si at TS hadde sagt kvelden før at hun ville bli vekket på denne måten og det blir igjen ord mot ord. Du har saklige argumenter, men det er mer på generelt grunnlag. I denne sammenhengen så har TS definisjonsmakten. Jeg synes det er skremmende at du mener at også voldtektsmannen må være enig i at det er en voldtekt for å definere det som voldtekt. Sånn fungerer det heldigvis ikke. Når man ser hva enkelte her skriver så betyr det nemlig at kvinner er fritt vilt hvis vi skal ha det slik at menn også har definisjonsmakten over en straffbar og krenkende handling det i hovedsak er de som forvolder. Endret 17. februar 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #72 Skrevet 17. februar 2022 loveli skrev (14 minutter siden): I denne sammenhengen så har TS definisjonsmakten Hva mener du og andre med å skrive slikt? Det er selvfølgelige objektive kriterier som må avgjøre hva som er et overgrep eller ikke. Vi kan ikke sitte hver enkelt av oss og avgjøre om mennesker rundt oss gjør noe straffbart eller ikke, det ville jo lage et latterlig dumt samfunn. Så er jeg enig i at alle skal bestemme over seg selv og sin egen kropp, men når du skriver det jeg siterer så kunne jeg hatt helt forskrudde meninger, men likevel rett til å definere. Det går jo ikke, det skjønner du også om du tenker deg litt om. Anonymkode: 7b8be...96f
Gjest loveli Skrevet 17. februar 2022 #73 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du og andre med å skrive slikt? Det er selvfølgelige objektive kriterier som må avgjøre hva som er et overgrep eller ikke. Vi kan ikke sitte hver enkelt av oss og avgjøre om mennesker rundt oss gjør noe straffbart eller ikke, det ville jo lage et latterlig dumt samfunn. Så er jeg enig i at alle skal bestemme over seg selv og sin egen kropp, men når du skriver det jeg siterer så kunne jeg hatt helt forskrudde meninger, men likevel rett til å definere. Det går jo ikke, det skjønner du også om du tenker deg litt om. Anonymkode: 7b8be...96f I dette tilfellet, jeg velger å tro på TS sin fortelling, så sitter hun på definisjonsmakten jo. Jeg var veldig tydelig på det det gjelder denne spesifikke hendelsen.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #74 Skrevet 17. februar 2022 loveli skrev (11 minutter siden): I dette tilfellet, jeg velger å tro på TS sin fortelling, så sitter hun på definisjonsmakten jo. Jeg var veldig tydelig på det det gjelder denne spesifikke hendelsen. Det gir stadig ingen mening det du skriver. Alle kan jo ha sin egen definisjon på en hendelse. To mennesker kan selvsagt definere hvordan de hver for seg opplever en situasjon, den som definerer vil alltid være lovstolene. Anonymkode: 7b8be...96f
Gjest loveli Skrevet 17. februar 2022 #75 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gir stadig ingen mening det du skriver. Alle kan jo ha sin egen definisjon på en hendelse. To mennesker kan selvsagt definere hvordan de hver for seg opplever en situasjon, den som definerer vil alltid være lovstolene. Anonymkode: 7b8be...96f Det gir mening når jeg tror på det TS sier jo.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #76 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): To mennesker har sex med hverandre frivillig, deretter legger man seg for å sove i samme seng, hvordan kan det da være tegn på overgrep om en av partene samme natt prøver seg på mer sex? Jeg hater voldtekt og seksuelle overgrep, men skjønner ikke hvordan dere tenker. Hadde hun sagt nei, så skjønner jeg. Men sier først ja, og sover i samme seng, alt tilsier jo mer sex da. Anonymkode: 7b8be...96f Det går jo an at man vil ha sex kvelden før, uten å ville ha det morgenen etter. Han burde selvfølgelig ha sjekket at det var samtykke også andre gangen dette skjedde. Alt tilsier ikke mer sex, det må være lov å være nær noen uten å samtykke. Anonymkode: 00aec...491 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #77 Skrevet 17. februar 2022 Fargerik-kamel skrev (På 15.2.2022 den 19.30): Trenger noen andre si meining om noe som skjedde for 3 år siden. Jeg møtte han på tinder, trivelig og hyggelig kar, var litt att å fram med chatting og korte kafé-møter. Jeg følte kansje ikkje jeg var hodestups forelsket men. Han hjalp meg å kjøpe ny bil, vi kjørte 6 timer for å hente den. Og når vi var nesten hjemme fekk jeg tilbud om å sove over med han i camping-vognen, jeg kunne ikkje hjem uansett for jeg hadde ikkje rukket det, skulle tidlig opp på eksamen dagen etter og var en god time å kjøre hjem, og en halvtime til eksamen andre veien. SÅ TOK VALGET Å OVERNATTE MED HAN... Så prøvde han seg, og jeg har dårlig selvkontroll og bare ble med på sex den natten, følte det ikkje var wow, og gleda mej til de var over for å sove😂 følte kansje jeg måtte gi noe tilbake siden han hadde hjelp meg med å kjøpe bil. Kansje? Morgen etterpå voknet jeg av at han drev å putta penis i meg, bakfra. Han hysja på meg og sa jeg måtte ligge stille. Jeg ble så satt ut jeg blei heilt stille. Tok ikkje lange tida før han kom å der fekk jeg kjøkkenpapir å vaske meg med. Spurta så videre på eksamen. Senere etter dette kutta jeg han ut, I starten var han frampå å ville kjøpe meg ting, om jeg trengte noke. Avviste han og fekk tilslutt ei melding der han beklaga om han hadde gjort meg noe vondt. No 3 år sener har jeg forferdelige sovevansker og smerter i vekken/rygg. Og e stygg redd om alt kan ha en sammenheng å der er ting å bearbeide. Hater å snakke om følelser. Ser dere på dette som voldtekt? Dette er ikke voldtekt. Du sover over, gpr med på å ligge med han, da kan du ikke skrike voldtekt når han ligger med deg morgenen igjen. Ikke sant, han trodde han fikk lov. Ikke voldtekt. Anonymkode: f3539...c06 1
Anonymbruker*** Skrevet 17. februar 2022 #78 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 22.35): Hadde jeg hatt sex med eksen min i kveld, og sovnet naken ved siden av, så håper jeg da virkelig at han hadde vekket meg med litt kos! Hadde jeg ikke ønsket sette, hadde jeg ikke satt meg i den situasjonen. Er det så vanskelig å forstå? Du får stå opp og ta på deg undertøy etter sex, det er en klar melding. Anonymkode: de551...07d Så viss jeg ikke ønsker at en mann skal pentrere meg uten forvarsel mens jeg SOVER så kan jeg aldri dele seng med en mann? Du liker det kanskje, men for meg hadde det vært ubehaglig og invaderende. De jeg har hatt som faste sexpartnere har jeg fortalt at det er noe som er fullstendig uaktuelt for meg. Men likevell "samtykker" jeg altså til å bli hatt med sex med i søvne viss jeg overnatter i samme seng? Heldigvis har mennene jeg har hatt med å gjøre litt mer mellom øra enn deg, så har ikke opplevd noe sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #79 Skrevet 17. februar 2022 Anonymbruker*** skrev (13 minutter siden): Så viss jeg ikke ønsker at en mann skal pentrere meg uten forvarsel mens jeg SOVER så kan jeg aldri dele seng med en mann? Du liker det kanskje, men for meg hadde det vært ubehaglig og invaderende. De jeg har hatt som faste sexpartnere har jeg fortalt at det er noe som er fullstendig uaktuelt for meg. Men likevell "samtykker" jeg altså til å bli hatt med sex med i søvne viss jeg overnatter i samme seng? Heldigvis har mennene jeg har hatt med å gjøre litt mer mellom øra enn deg, så har ikke opplevd noe sånt. Da har du jo formidlet at det er noe du ikke ønsker. Er det så vanskelig å forstå? Enten gir man muntlig beskjed eller så tar man på undertøy. Å ligge naken (og muligens gnikke i søvne) inntil en penis (som du akkurat har hatt sex med), er faktisk invitasjon til sex. Anonymkode: de551...07d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #80 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du jo formidlet at det er noe du ikke ønsker. Er det så vanskelig å forstå? Enten gir man muntlig beskjed eller så tar man på undertøy. Å ligge naken (og muligens gnikke i søvne) inntil en penis (som du akkurat har hatt sex med), er faktisk invitasjon til sex. Anonymkode: de551...07d Nei. Bare nei. Man skal innhente positivt samtykke, og bare anta at en person vil ha sex fordi de ikke har på seg truse er ikke samtykke. Tidliger i år var det en tråd hvor ei lå fullt påkledd i samme seng og til og med da så var det hennes feil. Hvorfor kan ikke menn holdes ansvarlig for deres dårlige kvinnesyn og kriminelle handlinger? Er det så vanskelig å spørre "vil du ha sex?". Anonymkode: 8e6f3...a12 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå