trifolii Skrevet 14. oktober 2002 #1 Skrevet 14. oktober 2002 Hei! Vi har tenkt å gifte oss sommeren 2004. Da vi har tenkt å gifte oss midt i den mest hektiske bryllupsessongen, er det kanskje et poeng å bestille kirke og lokale i god tid. Men hva er god tid? Hvor lang tid i forveien bestilte dere? Klem fra Trifolii
trifolii Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter #2 Skrevet 14. oktober 2002 Ja ja... Mente jo festlokale da, men det forsto dere kanskje Trifolii
Imax Skrevet 14. oktober 2002 #3 Skrevet 14. oktober 2002 Lokalet ville jeg ihvertfall bestilt! Og kirken kanskje også, så er det gjort! Så er dere sikre på at dere får riktig dag og riktig tid... Lykke til!
meta Skrevet 14. oktober 2002 #4 Skrevet 14. oktober 2002 Du har ihvertfall god tid nå Det spør litt hvor du skal gifte deg (Oslo, Bergen??). I store byer er jo pågangen litt større.. Vi hadde litt problemer med lokalet. Var der i februar (altså ett år og fire måneder før valgt dato for bryllupet) og da var det allerede 3 stk på venteliste på den datoen vi hadde valgt. Vi måtte derfor bytte dato.. Kirken tok ikke imot bestilling før ett år før.
monja Skrevet 14. oktober 2002 #5 Skrevet 14. oktober 2002 Vi gifter oss 30. august neste år, og vi bestilte både kirke og festlokaler 13 måneder før bryllupet. Vi fikk velge mellom 4 kirker, og presten var med oss på "guidet" tur i alle klokka 7 på morningen. Hadde nok villet bestilt ett år i forveien.
RoadQueen Skrevet 14. oktober 2002 #6 Skrevet 14. oktober 2002 Vi planlegger å gifte oss i månedskiftet April/Mai - og vi har ikke bestilt noe som helst enda.... Hadde jeg visst når jeg hadde fri hadde nok alt vært i boks men pga en omstillingsfase på jobben drøyer det inn mot nyttårskifte før vi kan sette en endelig dato. Kjipt... Heldigvis er bygden såpass liten at pågangen i kirken og aktuelle lokaler svært liten. Det årnær sæ - tror nå jeg da.
Gjest zalapalmer Skrevet 14. oktober 2002 #7 Skrevet 14. oktober 2002 I Oslo og Bærum bør man være ute ett til ett og et halvt år i forveien, for å få lokaler til en bestemt dato på sommeren.
Unn_T Skrevet 14. oktober 2002 #8 Skrevet 14. oktober 2002 Vi bestillte kirke ca 1 år i forveien (var Nidarosdomen, så der er det ganske lang ventetid), og lokalet bestillte vi ca 10 måneder før. Uansett så er det best å bestille så fort som dere vet med sikkerhet når og hvor dere vil ha bryllupet. :D Da er dere ferdig med det, og slipper å stresse med det mer... Lykke til med planleggingen
gleder meg! Skrevet 15. oktober 2002 #9 Skrevet 15. oktober 2002 Vi bestilte kirke og festlokale halv annet år før bryllupsdatoen, og da var det heldigvis ledig! Var faktisk opptatt mange helger allerede da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå