AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Er det noen som har prøvd meditasjon/mindfullness og merket noen effekt av det? Umiddelbart eller over tid? Hva gjør dere? Hva merker dere av effekt? Anonymkode: 3b8ea...1c4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Er nok en jippogreie. Anonymkode: 91387...ba9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Ja, det har roet meg ned. På kort sikt at jeg får bukt med tankekjør og -spinn, og på langt sikt at jeg sover bedre. Jeg tror også jeg på et sjelelig nivå (i mangel på bedre ord) har veldig godt av å bruke noen minutter i absolutt stillhet uten ytre stimuli som skjerm og kunstig lyd og lys, med meg selv. Jeg bruker ikke guidet meditasjon, jeg sitter for meg selv i 20-30 minutter, gjerne på kvelden før jeg legger meg. Anonymkode: c3b4d...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Nei, blir bare mer stressa. Og alt for bevisst på pusten da går den ikke naturlig. Anonymkode: 478c7...252 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Ja. For meg roer det ned hodet, og jeg puster bedre/dypere. Husk å puste med magen Jeg har kronisk sykdom, og det letter av og til litt på noen av symptomene mine for en kort periode (følelse av inflammasjon i hjernen, hjernetåke, og iblant fysiske smerter). Mediterer for meg selv 30 min morgen og kveld. Har brukt lang tid på å komme meg hit, startet med 5 min. Anonymkode: 2f1cb...778 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen som har prøvd meditasjon/mindfullness og merket noen effekt av det? Umiddelbart eller over tid? Hva gjør dere? Hva merker dere av effekt? Anonymkode: 3b8ea...1c4 Jeg gikk på en mindfullnesskurs en gang. Jeg hadde håpet å lære fokuserings- og avslappingsteknikker. I stedet ble vi tutet ørene fulle av new age-greier med massa svada om at vi alle er en, at vi alle står i kontakt med hverandre, etc. Det var mildt sagt frustrerende og mange tusen rett ut av vinduet. Anonymkode: 9369a...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har drevet med meditasjon av og på i ca. 2.5 år. Litt i tvil om hva jeg får ut av det. I veldig stressende perioder kan det nok roe meg ned litt. I perioder jeg ikke er stressa mistenker jeg det har liten eller ingen effekt. Ser frem til å høre hva dere andre har erfart. Anonymkode: 83132...c79
Bålkaffe Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har et overaktivt hode etter å ha vært i situasjoner over tid og i jobb hvor sikkerhet og risiko måtte avveies hele tiden, som aldri slapper av og som kjører fem-seks forskjellige tankeprosesser samtidig. Meditasjon hjelper virkelig på å få roa ned hjernen og tankevirksomheten. Det skrur det ikke direkte av, men det roer det betraktelig ned. Får også bedre kontroll over pusten og musklene, ved å være oppmerksom på både pust og spenninger i kroppen samtidig som jeg prøver å få kroppen til å spenne av. For meg, tok det tid å komme til det punktet hvor endringene ble merkbare. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har meditert en del, for å stoppe tankekjør (roe ned) og det virker. Jeg blir roligere, jeg føler meg lettere. Husker jeg tenkte at dette bare var tull. Ingen er så ute å kjøre som de «gamle» hippie vennene mine, og jeg har alltid tenkt…. Se på de…. mediterer, driver med yoga, drikker grønn te, veganer osv osv…. Men de var alle helt ute, med SÅ enormt mye problemer, psykisk og fysisk. Så jeg var litt anti. Men for meg er det bare å sitte rolig, et rolig sted, med lukkede øyne og prøve å sortere tankene. Ingen yoga matte, ingen røykelse osv… bare lukke øynene og fokusere på å være rolig…. Og det roer meg Anonymkode: 7897c...fe4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 For meg hjelper det med å få kontakt med pusten, som igjen får meg til å føle meg litt mer tilstede i meg selv. Sliter ellers med uvirkelighetsfølelse hele tiden. Anonymkode: bfd39...642
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har prøvd meditasjon/mindfullness og merket noen effekt av det? Umiddelbart eller over tid? Hva gjør dere? Hva merker dere av effekt? Anonymkode: 3b8ea...1c4 Absolutt, føler meg helt fantastisk avslappet og rolig til sinns etter en halvtime, times meditasjon. Det er så deilig å stilne sinnet litt, bare la tankene passere istedenfor det evige kjatteret som er tilstede ellers. Anonymkode: 2dc7f...1e1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Guidet meditasjon hjelper meg med stressymptomer, både ganske umiddelbart og på sikt. Men jeg synes det er så kjedelig, så det blir som med trening. Tvinger meg selv til å gjøre det nå og da, men ville vært i langt bedre form om jeg gjorde det oftere. Anonymkode: 40411...bc1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå