Gå til innhold

Psykologen løy i journalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bedt om å få bytte psykolog siden timene mine har blitt avlyst fire ganger på rad, en gang pga. psykologen var bortreist og tre ganger pga. psykologen var syk, hjemme med sykt barn osv. Da sekretæren ringte for fjerde gang og sa at timen i dag er avlyst pga. sykdom, og igjen spurte om jeg kan tenke meg ny time neste uke, følte jeg at jeg var nødt å si ifra at det kanskje vil være best å bytte psykolog. Det ble veldig slitsomt at timene alltid ble avlyst. Psykologen ringte meg en uke senere ang. dette og jeg forklarte situasjonen. 

Ser nå i refordelingsnotatet psykologen har skrevet i dag, hun har skrevet "Det var en del avlysninger/flytting på timene fra begge sider av ulike årsaker." Dette stemmer jo ikke. Jeg har aldri bedt om å få flyttet eller avlyst timer. Det er utelukkende fra hennes side! 

Prøver hun å sette seg selv i et bedre lys, eventuelt å sette meg i et dårlig lys? Bør jeg ringe og be om at dette blir rettet opp i? Dette notatet vil jo gi et dårlig inntrykk av meg til min nye behandler. Er i tillegg en del andre feil, men reagerte mest på dette siden det er direkte løgn. Aldri har jeg avbestilt eller flyttet time. 

Anonymkode: 425b7...1f3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke at den nye behandleren vil legge særlig vekt på det. Det er vel egentlig en filleting?

Anonymkode: 403de...382

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei, det å få ny psykolog er ikke alltid så lett, kan innebære mye venting osv. i alle fall er det min erfaring som psykolog på dps. (Desverre).  Så om du får en ny og det går ok smertefritt så ville jeg sett mest fremover på videre behandling tror jeg. Eventuelt nevne det etter hvert om det faller ok naturlig.

Anonymkode: d9732...b8c

Skrevet

Ring kontoret og be om å få lagt inn en rettelse i journalen din!

Anonymkode: c93f3...0c8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har bedt om å få bytte psykolog siden timene mine har blitt avlyst fire ganger på rad, en gang pga. psykologen var bortreist og tre ganger pga. psykologen var syk, hjemme med sykt barn osv. Da sekretæren ringte for fjerde gang og sa at timen i dag er avlyst pga. sykdom, og igjen spurte om jeg kan tenke meg ny time neste uke, følte jeg at jeg var nødt å si ifra at det kanskje vil være best å bytte psykolog. Det ble veldig slitsomt at timene alltid ble avlyst. Psykologen ringte meg en uke senere ang. dette og jeg forklarte situasjonen. 

Ser nå i refordelingsnotatet psykologen har skrevet i dag, hun har skrevet "Det var en del avlysninger/flytting på timene fra begge sider av ulike årsaker." Dette stemmer jo ikke. Jeg har aldri bedt om å få flyttet eller avlyst timer. Det er utelukkende fra hennes side! 

Prøver hun å sette seg selv i et bedre lys, eventuelt å sette meg i et dårlig lys? Bør jeg ringe og be om at dette blir rettet opp i? Dette notatet vil jo gi et dårlig inntrykk av meg til min nye behandler. Er i tillegg en del andre feil, men reagerte mest på dette siden det er direkte løgn. Aldri har jeg avbestilt eller flyttet time. 

Du må nok senke forventningene dine. Nummer en det er ikke sikkert du får byttet. Nummer to om du får byttet kan det ta veldig lang tid

Anonymkode: bbe0e...605

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tror ikke at den nye behandleren vil legge særlig vekt på det. Det er vel egentlig en filleting?

Jeg syntes det er en prinsippsak. At noen lyver for å fordele skyld og sette seg i et bedre lys fortjener pisk.

Anonymkode: 1bd99...a4c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

sånn sett er det ikke en filleting. dette er jo noe psykologen utelukkende skriver for å ikke få noe på seg selv om at psykologen har avlyst. 

Det kan gi et dårlig inntrykk til ny behandler om at ts ikke har behandlingen seriøst. 

Anonymkode: 967f9...16c

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Psykologen her igjen. Anonym over.. det er IKKE bra at det er feil så klart.  Men dagene for offentlige psykologer er rett og slett så himla travle med enormt mye timeflytting fra enkelte så jeg tipper psykologen kan ha gått i surr rett og slett og ikke bevisst løyet. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Let it go ❄❄❄

Anonymkode: d9b9e...2e0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må nok senke forventningene dine. Nummer en det er ikke sikkert du får byttet. Nummer to om du får byttet kan det ta veldig lang tid

Anonymkode: bbe0e...605

Hva slags forventninger? Forventningen om at psykologen ikke finner på ting i journalen min?

Psykologen min har bekreftet at jeg får byttet, hun sa jeg må påregne ventetid, men det står i refordelingsnotatet at jeg bør få tilbud raskt. Når det er sagt er jeg klar over at jeg likevel sannsynligvis må vente en stund. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

sånn sett er det ikke en filleting. dette er jo noe psykologen utelukkende skriver for å ikke få noe på seg selv om at psykologen har avlyst. 

Det kan gi et dårlig inntrykk til ny behandler om at ts ikke har behandlingen seriøst. 

Nettopp dette jeg også tenker. Ble veldig overrasket da jeg leste det. Håper det er som en over her skrev at det kan ha gått i surr. Hvis ikke er det ganske drøyt å lyve om at jeg avbestiller og flytter timer.

TS

• Liker 2
Skrevet

Kanskje psykologen selv trenger psykolog, ettersom hun fraskriver seg ansvar ved å fordele det, selv om dette ikke medfører riktighet.

Anonymkode: aae48...290

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Psykologen her igjen. Anonym over.. det er IKKE bra at det er feil så klart.  Men dagene for offentlige psykologer er rett og slett så himla travle med enormt mye timeflytting fra enkelte så jeg tipper psykologen kan ha gått i surr rett og slett og ikke bevisst løyet. 

Les forumsreglene er du snill!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les forumsreglene er du snill!

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Var ikke klar ovet det.  Får ikke slettet anonyme innlegg tror jeg men skal ikke gjenta feilen. Beklager. 

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er ikke noe å bruke krefter på. 

Anonymkode: c074f...478

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De legger ganske mye vekt på det. De vil selvsagt ikke ta inn pasienter som ikke møter på timer, og nå fremstår ts som en som ikke gjør det.

Anonymkode: b9870...bde

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde bedt om å få det rettet opp. Å avlyse timer er noe som blir vektlagt som "ikke behandlingsvillig". En psykolog jeg gikk til skrev at jeg ikke møtte til timer. Totalt ble det 6 timer jeg ikke hadde møtt til men da hadde han telt med timer han selv hadde avlyst pga sykdom og ferie noe som utgjorde 3 av de seg 6 timene (jeg var syk mine 3 timer og meldte ifra i god tid og ba om bytte). Søkte meg inn hos ny psykolog og da fikk jeg avslag pga fraværet...

Anonymkode: 5c2a9...533

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det det! Psykologen har jo skrevet ting som ikke stemmer!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, det synes jeg faktisk ts og alle andre bør gjøre i likn situasjoner. Det er noe med det å reagere hvis man blir satt i et dårlig  lys, utnyttet om du vil, og av en fagperson av alle. 

Anonymkode: 7e9f6...2ce

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syntes det er en prinsippsak. At noen lyver for å fordele skyld og sette seg i et bedre lys fortjener pisk.

Anonymkode: 1bd99...a4c

3 hours ago, AnonymBruker said:

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det synes jeg faktisk ts og alle andre bør gjøre i likn situasjoner. Det er noe med det å reagere hvis man blir satt i et dårlig  lys, utnyttet om du vil, og av en fagperson av alle. 

Anonymkode: 7e9f6...2ce

Hvis TS skal be om retting av dette bør hun i alle fall ikke gjøre antagelser om hvorfor psykologen har skrevet feil (lyver med vilje, har dårlige motiver). Dette er noe hun og dere ikke kan vite noe om. Da vil hun fremstå som en mye vanskeligere pasient enn en som deler skyld med psykologen for flytting og avlysninger.

Jeg pleier ikke å lese journalnotater lenger, men den gangen jeg gjorde det så hadde nesten hvert eneste notat en eller annen fillefeil. Hvis jeg skulle klaget og rettet opp i alle disse ville jeg ikke fått tid til annet. For ikke å snakke om at jeg ville fremstått som et ravende galt petimeter.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette.

Selvfølgelig skal dette rettes opp i TS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...