AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Og trekker raskt inn, altså ikke fete. Og passer til tørr hud? De fleste kremer til tør hud er jo så tykke og eller fete. Anonymkode: 4eea1...52b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har ekstremt sensitiv hud og tåler ingenting. Har forsøkt alt av hudprodukter og rutiner med 5 steg og produkter, ingenting funker. Om jeg er 30 minutter for sen med å smøre meg etter dusjing, så blir huden i ansiktet tørr, stramt, rødt og det klør med en gang. Har bare funnet en krem som funker på sekunder og som trekker inn med en gang og som ikke tetter til ansiktet og fører til utbrudd, og det er denne; https://www.apotek1.no/produkter/lrp-lipikar-balm-light-apm-956976p De har den i pumpeflaske også. Jo større produkt - jo billigere. Men jeg synes det er mye lettere å få ut absolutt alt av produktet fra tube, også varer den jo veldig lenge for man trenger ikke store mengder. Så foretrekker tube, men her er link til pumpeflaske. https://www.apotek1.no/produkter/lrp-lipikar-balm-light-apm-836396p Anonymkode: d42dc...554
Roci Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og trekker raskt inn, altså ikke fete. Og passer til tørr hud? De fleste kremer til tør hud er jo så tykke og eller fete. Anonymkode: 4eea1...52b Hvis fete kremer ikke fungerer for deg, kan det hende at huden din er fuktfattig (dehydrert) og ikke tørr. En tørr hud mangler fett, mens en fuktfattig hud mangler vann/fukt. Du kan prøve en av Tolèriane- kremene fra LRP, f.eks. Tolèriane Sensitive Light. Har selv god erfaring med at kremer for sensitiv hud gir godt med fukt uten å være for fete. Andre kremer jeg personlig liker godt (har kombinasjonshud som blir dehydrert/fuktfattig om vinteren) er Bioderma Sensibio Light og CeraVe Facial Moisture Lotion. 2
Taluno Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Jeg har veldig sensitiv hud, og så tørr at jeg flasser om jeg ikke bruker ansiktskrem. Men får veldig glinsende panne/nese av tyngre kremer.... Denne elsker jeg https://www.laroche-posay.no/hyalu-b5/hyalu-b5-rich
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Roci skrev (2 timer siden): Hvis fete kremer ikke fungerer for deg, kan det hende at huden din er fuktfattig (dehydrert) og ikke tørr. En tørr hud mangler fett, mens en fuktfattig hud mangler vann/fukt. Du kan prøve en av Tolèriane- kremene fra LRP, f.eks. Tolèriane Sensitive Light. Har selv god erfaring med at kremer for sensitiv hud gir godt med fukt uten å være for fete. Andre kremer jeg personlig liker godt (har kombinasjonshud som blir dehydrert/fuktfattig om vinteren) er Bioderma Sensibio Light og CeraVe Facial Moisture Lotion. Grunnen til at jeg ikke vil ha en fet krem er fordi jeg legger puddersminke over og da blir det veldig klissete og flekkete😅 Anonymkode: 4eea1...52b
Roci Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grunnen til at jeg ikke vil ha en fet krem er fordi jeg legger puddersminke over og da blir det veldig klissete og flekkete😅 Anonymkode: 4eea1...52b Jeg skjønner, og det antyder kanskje også at fete kremer trekker dårlig inn i huden din? Både Tolèriane Sensitive og Bioderma Sensibio kommer også i "rich"- versjoner som er beregnet på tørr hud, men etter min erfaring er heller ikke disse hva man vil kalle "fete" kremer.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 Roci skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner, og det antyder kanskje også at fete kremer trekker dårlig inn i huden din? Både Tolèriane Sensitive og Bioderma Sensibio kommer også i "rich"- versjoner som er beregnet på tørr hud, men etter min erfaring er heller ikke disse hva man vil kalle "fete" kremer. Nei de trekker ikke dårlig inn, men jeg har serum og solkrem på også. Anonymkode: 4eea1...52b
Roci Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei de trekker ikke dårlig inn, men jeg har serum og solkrem på også. Anonymkode: 4eea1...52b Aha Da holder det nok fint med en lettere fuktighetskrem, ja
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 Roci skrev (4 minutter siden): Aha Da holder det nok fint med en lettere fuktighetskrem, ja Tja, føler jeg alltid er tørr uansett hva jeg bruker og da kommer også linjene mer frem. Vet du forskjellen på disse: La Roche-Posay Toleriane Sensitive Riche 40ml | Apotera.no La Roche-Posay Cicaplast Balm B5 40ml | Apotera.no La Roche-Posay Effaclar H 40ml | Apotera.no Anonymkode: 4eea1...52b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja, føler jeg alltid er tørr uansett hva jeg bruker og da kommer også linjene mer frem. Vet du forskjellen på disse: La Roche-Posay Toleriane Sensitive Riche 40ml | Apotera.no La Roche-Posay Cicaplast Balm B5 40ml | Apotera.no La Roche-Posay Effaclar H 40ml | Apotera.no Anonymkode: 4eea1...52b Bruker EVY solkrem, Dr. greve C vitaminserum og cerave body and face lotion om morgenen. Om kvelden bruker jeg innimellom The ordinary glycolic toner, og alltid cerave body and face cream, noen ganger Origins drink up hydrating mask. Anonymkode: 4eea1...52b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker EVY solkrem, Dr. greve C vitaminserum og cerave body and face lotion om morgenen. Om kvelden bruker jeg innimellom The ordinary glycolic toner, og alltid cerave body and face cream, noen ganger Origins drink up hydrating mask. Anonymkode: 4eea1...52b Sliter med tette porer på nese og hake og ellers tørr hud som kan flasse og tydelige linjer. Anonymkode: 4eea1...52b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 Toleraine creme Synes jeg trekker fort inn. Bruker den på morgenen og riche på kvelden, som jeg så noen anbefalte. Den trekker ikke fort inn, den er fet. Anonymkode: e8b54...9dc
Roci Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tja, føler jeg alltid er tørr uansett hva jeg bruker og da kommer også linjene mer frem. Vet du forskjellen på disse: La Roche-Posay Toleriane Sensitive Riche 40ml | Apotera.no La Roche-Posay Cicaplast Balm B5 40ml | Apotera.no La Roche-Posay Effaclar H 40ml | Apotera.no Anonymkode: 4eea1...52b Cicaplast balm er kjempefin som nattkrem, bruker den selv nå om vinteren, men den blir nok for "klissete" til å bruke på dagtid. Når det gjelder de to andre, er nok hovedforskjellen at Effaclar i større grad er både fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende, mens Sensitive Riche er mer fuktighetsbevarende, altså noe fetere. Jeg holder nok en knapp på Effaclar, men det er jo vanskelig å si hvilken som blir best for deg - kanskje du kan høre på apoteket om de har reise- eller prøvestørrelser? AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bruker EVY solkrem, Dr. greve C vitaminserum og cerave body and face lotion om morgenen. Om kvelden bruker jeg innimellom The ordinary glycolic toner, og alltid cerave body and face cream, noen ganger Origins drink up hydrating mask. Anonymkode: 4eea1...52b Hvilken solkrem fra EVY er det du bruker? Min erfaring med dette merket er at de ikke er helt optimale som underlag for sminke, nettopp fordi de er "klissete". Og hvilket C-vitaminserum? CeraVe-kremen burde i utgangspunktet fungere bra, men det kan hende at den ikke gir huden din nok fett. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Sliter med tette porer på nese og hake og ellers tørr hud som kan flasse og tydelige linjer. Anonymkode: 4eea1...52b I utgangspunktet bruker du helt greie hudpleieprodukter, men det kan rett og slett hende at det er kombinasjonen av produkter som ikke fungerer helt for deg. Du sier ikke noe om hvilket renseprodukt du bruker, men du bør bruke en mild, fuktighetsgivende rens. Når hudpleierutinen ikke fungerer, er egentlig det beste man kan gjøre, å redusere produktene ned til kun det viktigste, altså rens og fukt, i noen uker. Jeg tenker at det heller ikke er noen krise om du tar en pause fra solkrem akkurat nå når det fortsatt er vinter og lav sol, for å se hvordan huden din reagerer på det. Du kan eventuelt bruke glykoltoneren èn gang i uka der du har tilstoppede porer, men kun der og ikke oftere. Overeksfoliering kan føre til tørr og sensitiv hud. Gi det noen uker og se hva som skjer, deretter kan du gradvis introdusere f.eks. solkrem og til slutt C-vitaminserum og se hvordan huden din reagerer på det. Ved å først kutte ut og deretter reintrodusere produktene enkeltvis, kan du finne ut om det er noen av produktene du reagerer negativt på. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Roci skrev (5 minutter siden): Cicaplast balm er kjempefin som nattkrem, bruker den selv nå om vinteren, men den blir nok for "klissete" til å bruke på dagtid. Når det gjelder de to andre, er nok hovedforskjellen at Effaclar i større grad er både fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende, mens Sensitive Riche er mer fuktighetsbevarende, altså noe fetere. Jeg holder nok en knapp på Effaclar, men det er jo vanskelig å si hvilken som blir best for deg - kanskje du kan høre på apoteket om de har reise- eller prøvestørrelser? Hvilken solkrem fra EVY er det du bruker? Min erfaring med dette merket er at de ikke er helt optimale som underlag for sminke, nettopp fordi de er "klissete". Og hvilket C-vitaminserum? CeraVe-kremen burde i utgangspunktet fungere bra, men det kan hende at den ikke gir huden din nok fett. I utgangspunktet bruker du helt greie hudpleieprodukter, men det kan rett og slett hende at det er kombinasjonen av produkter som ikke fungerer helt for deg. Du sier ikke noe om hvilket renseprodukt du bruker, men du bør bruke en mild, fuktighetsgivende rens. Når hudpleierutinen ikke fungerer, er egentlig det beste man kan gjøre, å redusere produktene ned til kun det viktigste, altså rens og fukt, i noen uker. Jeg tenker at det heller ikke er noen krise om du tar en pause fra solkrem akkurat nå når det fortsatt er vinter og lav sol, for å se hvordan huden din reagerer på det. Du kan eventuelt bruke glykoltoneren èn gang i uka der du har tilstoppede porer, men kun der og ikke oftere. Overeksfoliering kan føre til tørr og sensitiv hud. Gi det noen uker og se hva som skjer, deretter kan du gradvis introdusere f.eks. solkrem og til slutt C-vitaminserum og se hvordan huden din reagerer på det. Ved å først kutte ut og deretter reintrodusere produktene enkeltvis, kan du finne ut om det er noen av produktene du reagerer negativt på. Tusen takk for svar. Har du tips til en solkrem som ikke er "klissete"? Jeg bruker EVY fordi den skal vare i 6 timer i motsettning til de vanlige 2:) Ellers Cerave fuktig ende rens. Anonymkode: 4eea1...52b
Roci Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tusen takk for svar. Har du tips til en solkrem som ikke er "klissete"? Jeg bruker EVY fordi den skal vare i 6 timer i motsettning til de vanlige 2:) Ellers Cerave fuktig ende rens. Anonymkode: 4eea1...52b Dette med solkrem er så veldig individuelt, men en av de bedre jeg har prøvd, er denne. Andre solkremer for ansiktet som får god omtale, som jeg ikke har forsøkt selv, er bl. a. denne. Nå trenger du ikke å bruke faktor 50 og påføre annen hver time i februar i Norge. Denne "regelen" er beregnet på noe mer solrike strøk, og når man oppholder seg ute i (sterkt) sollys over lengre tid i Norge, f.eks. i påskefjellet, og om sommeren. Du kan finne solkremtest og produktforslag her: https://www.heltkrem.no/produkt/solkrem?rq=solkrem.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 Jeg bruker denne og er veldig fornøyd https://www.laroche-posay.no/toleriane/toleriane-sensitive-creme Anonymkode: 7976c...5cd 1 1
Rosa Dartle Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 Roci skrev (På 16.2.2022 den 12.21): Hvis fete kremer ikke fungerer for deg, kan det hende at huden din er fuktfattig (dehydrert) og ikke tørr. En tørr hud mangler fett, mens en fuktfattig hud mangler vann/fukt. Du kan prøve en av Tolèriane- kremene fra LRP, f.eks. Tolèriane Sensitive Light. Har selv god erfaring med at kremer for sensitiv hud gir godt med fukt uten å være for fete. Andre kremer jeg personlig liker godt (har kombinasjonshud som blir dehydrert/fuktfattig om vinteren) er Bioderma Sensibio Light og CeraVe Facial Moisture Lotion. Samme erfaring. Bruker Toleriane Sensitive, den gir mye fukt uten at den er fet eller gir kviser. Men nå om dagen med den varierende utetemperaturen kan man nok med fordel bruke en som gir enda mer fukt. Jeg bruker en fuktmaske fra hudpleier en gang i uka i tillegg.
Rosa Dartle Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 12.23): Tusen takk for svar. Har du tips til en solkrem som ikke er "klissete"? Jeg bruker EVY fordi den skal vare i 6 timer i motsettning til de vanlige 2:) Ellers Cerave fuktig ende rens. Anonymkode: 4eea1...52b Cliniderm Sun Face Fluid - light and mattifying 😊
Roci Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 Rosa Dartle skrev (7 timer siden): Samme erfaring. Bruker Toleriane Sensitive, den gir mye fukt uten at den er fet eller gir kviser. Men nå om dagen med den varierende utetemperaturen kan man nok med fordel bruke en som gir enda mer fukt. Jeg bruker en fuktmaske fra hudpleier en gang i uka i tillegg. Ja, det er en ganske lett krem. Jeg bruker CeraVe på denne tiden av året, kombinert med collagenserum om morgenen og ansiktsolje om kvelden🙂 Noen kvelder i uka bruker jeg LRP Cicaplast Baume i stedet for olje for ekstra fukt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 Rosa Dartle skrev (9 timer siden): Cliniderm Sun Face Fluid - light and mattifying 😊 Takk for tips, den har jeg prøvd og jeg får svært tørr hud av den. Den er egentlig til fete hudtyper. Anonymkode: 4eea1...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå