Gå til innhold

VELDIG sterk mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har siden søndag hatt ekstremt sterk mensen. Aldri blødd så mye før. Er masse blod samt store svarte blodklumper. Er så mye at jeg ikke kan stå oppreist uten å blø igjennom etter kort tid. Så mye at jeg har tatt egenmelding fra jobb

hvordan kan jeg stoppe dette? Kan ikke være hjemme i flere dager pga dette. Har blødd igjennom flere ganger om dagen selvom jeg bruker nattbind hele dagen. Når jeg går på toalettet blir vannet i skålen svart nesten. 

hjelp!!!!

Anonymkode: fc5f9...644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt lege eller helst gynekolog, siden gynekologen har ultralyd og kan se hva som skjer inni eggstokker og livmor

Skrevet
Tough cookie skrev (8 minutter siden):

Kontakt lege eller helst gynekolog, siden gynekologen har ultralyd og kan se hva som skjer inni eggstokker og livmor

nå ble jeg litt skremt, høres det så farlig ut at jeg bør kontakte dem?😮

Skrevet

Bruker av og til to tamponger, er ikke særlig behagelig, men må bruke det, hvis ikke blør jeg igjennom. 

Anonymkode: e1a26...8af

Skrevet

Høres ut som meg. Bruker nattbind hele perioden, og må likevel bytte hver time, hver annen time. Hatt det sånn i snart 20 år 😂 Hvis dette er plutselig oppstått hos deg er det jo noe som burde sjekkes, men det bør ikke være noe farlig. Har du tatt vaksine? Spesielt Moderna vet jeg har forårsaket heftige menstrasjonsblødninger hos noen.

Anonymkode: c5d28...2e1

• Liker 1
Skrevet

Lenge siden vaksine? Dette har jo vært rapportert som hyppig bivirkning 😓

Anonymkode: 10531...ca6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker av og til to tamponger, er ikke særlig behagelig, men må bruke det, hvis ikke blør jeg igjennom. 

Anonymkode: e1a26...8af

Bruker ikke tamponger, synes det er vondt. Kun bind:/

ts

Skrevet

Jeg blødde sånn, gjennom to grønne tamponger og rant på gulvet 🤢

Hormonspiral stoppet det verste.

Ta en sjekk hos gynekolog om det ikke pleier å være sånn.

Anonymkode: c97b3...c1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som meg. Bruker nattbind hele perioden, og må likevel bytte hver time, hver annen time. Hatt det sånn i snart 20 år 😂 Hvis dette er plutselig oppstått hos deg er det jo noe som burde sjekkes, men det bør ikke være noe farlig. Har du tatt vaksine? Spesielt Moderna vet jeg har forårsaket heftige menstrasjonsblødninger hos noen.

Anonymkode: c5d28...2e1

Har aldri hatt sterke blødninger, har vanligvis svak mensen i 2-4 dager. Går på cerazette og har egt aldri mensen. Ikke tatt noe vaksine siden september, men hadde covid for to uker siden

ts

Skrevet

Få deg en legetime om du har blødd uvanlig mye over flere dager. Uansett om bakgrunnen for blødningen skulle være hormonprevensjon, B12/jernmangel, abort eller hva enn så kan du få blodmangel om du blør kraftig over tid.

Anonymkode: abc71...9c6

Skrevet

Kan det være tidlig spontanabort? 

Eventuelt bivirkning fra vaksine?

Det er sannsynligvis ikke farlig, det er vanlig med endringer i blødningen, men sjekk hos lege/gynekolog dersom dette plutselig oppsto.

Anonymkode: 6494f...1db

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det være tidlig spontanabort? 

Eventuelt bivirkning fra vaksine?

Det er sannsynligvis ikke farlig, det er vanlig med endringer i blødningen, men sjekk hos lege/gynekolog dersom dette plutselig oppsto.

Anonymkode: 6494f...1db

Har ikke hatt sex i det siste og ikke tatt vaksine siden september. Skal ringe legen
ts

Skrevet

Bruk mindre krydder neste gang 

Anonymkode: d54ce...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...