Gå til innhold

Folk som ikke renser kaffetrakteren sin...

Fremhevede innlegg

Skrevet

HVORFOR i all verden gjør dere ikke det? Har dere blitt så vant til emmen smak på kaffen at dere ikke tenker over det? Skal på besøk til noen hvor det er tydelig på smaken av kaffen at trakteren sjelden eller aldri blir renset og jeg gruer meg noe vanvittig. Skal prøve å unngå kaffen, men det er ikke lett, altså. Vær så snill og rens kaffetrakteren deres! 😩

Anonymkode: af587...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

HVORFOR i all verden gjør dere ikke det? Har dere blitt så vant til emmen smak på kaffen at dere ikke tenker over det? Skal på besøk til noen hvor det er tydelig på smaken av kaffen at trakteren sjelden eller aldri blir renset og jeg gruer meg noe vanvittig. Skal prøve å unngå kaffen, men det er ikke lett, altså. Vær så snill og rens kaffetrakteren deres! 😩

Helt enig!!! Jeg er veldig glad i kaffe, men når vi er hos svigermor må jeg alltid velge te isteden, fordi kaffen smaker så grusomt fra en maskin som aldri er blitt renset 🤮

Anonymkode: dc7b5...b9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt enig!!! Jeg er veldig glad i kaffe, men når vi er hos svigermor må jeg alltid velge te isteden, fordi kaffen smaker så grusomt fra en maskin som aldri er blitt renset 🤮

Anonymkode: dc7b5...b9d

Hjelp!!🤮 Skulle ønske vi ble tilbudt te hos den vi skal besøke i dag, men dessverre... kaffen er sjenket før vi rekker å si noe, omtrent. Det føles så ille å få en kopp kaffe men så vidt orke å drikke av den når man er på besøk, det kan jo oppfattes litt frekt. Hjelper ikke at jeg er gravid heller, akkurat 🤮

Skrevet

:alice:

tenker, de kjenner ikke forskjell. :vetikke:

det er jo gjerne mer voksne folk, og kanskje spesielt røykere, smaksløkene er dø.  

Anonymkode: 2f57c...5ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hjelp!!🤮 Skulle ønske vi ble tilbudt te hos den vi skal besøke i dag, men dessverre... kaffen er sjenket før vi rekker å si noe, omtrent. Det føles så ille å få en kopp kaffe men så vidt orke å drikke av den når man er på besøk, det kan jo oppfattes litt frekt. Hjelper ikke at jeg er gravid heller, akkurat 🤮

Kan du ikke bruke det som unnskylding da? Si at du blir uvel av kaffe generelt, eller noe?

Anonymkode: ee5dd...533

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke bruke det som unnskylding da? Si at du blir uvel av kaffe generelt, eller noe?

Anonymkode: ee5dd...533

Jeg drikker kaffe hos svigers som lett kunne avkreftet dette overfor det familiemedlemmet deres som det gjelder, og samboeren min vet jo også at jeg egentlig ikke har noe imot kaffe. Orker ikke å gjøre det til en greie egentlig, for det er heldigvis lenge mellom hver gang vi er på besøk. Har bare en innstendig bønn til folk om å rense kaffetrakteren sin, SPESIELT om de venter gjester og vet det er en stund siden sist 😩

Skrevet

Jeg renser og vasker moccamaster trakteren min hver helg, og vannet som går gjennom den er grumsete så det holder.. tør ikke å tenke på hvordan det ville sett ut på en som aldri er vaska 😭

Anonymkode: e9054...3b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg renser og vasker moccamaster trakteren min hver helg, og vannet som går gjennom den er grumsete så det holder.. tør ikke å tenke på hvordan det ville sett ut på en som aldri er vaska 😭

Samme her!! Det er så ekkelt at det er til å grine av 😭

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bruker du rensemiddel ?

Rensemiddel

Skrevet
kaledonia skrev (2 minutter siden):

Bruker du rensemiddel ?

Rensemiddel

Nei, eddikblanding, 1 gang i mnd kjører jeg sånn rensemiddel, men føler eddiken gjør bedre jobb. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke imot rensing av kaffetraktere, men den dårligste kaffen får jeg der kaffetrakteren renses ofte. Så jeg er ikke overbevist om at det alltid er mangel på rensing som gjør kaffen dårlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Tiuren skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke imot rensing av kaffetraktere, men den dårligste kaffen får jeg der kaffetrakteren renses ofte. Så jeg er ikke overbevist om at det alltid er mangel på rensing som gjør kaffen dårlig. 

Tro meg, du kjenner GODT når det ikke er renset på lenge. Det setter en skikkelig rar usmak.

Men jeg tror at en eller annen høyere makt hørte min bønn denne gangen, for verten hadde BRYGGET TE KUN TIL MEG!! Og kaffe til samboeren min! Altså, hva er oddsen? Det har aldri skjedd før at jeg har blitt tilbudt te verken der eller på noe annet besøk. Jeg var sååå letta! Og nesten sjokkert 😅 Det gjorde det så mye hyggeligere å være på besøk også!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, eddikblanding, 1 gang i mnd kjører jeg sånn rensemiddel, men føler eddiken gjør bedre jobb. 

Hvordan lager du den eddikblandingen? Kom plutselig på at kaffetrakteren trenger en rens.

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tro meg, du kjenner GODT når det ikke er renset på lenge. Det setter en skikkelig rar usmak.

Men jeg tror at en eller annen høyere makt hørte min bønn denne gangen, for verten hadde BRYGGET TE KUN TIL MEG!! Og kaffe til samboeren min! Altså, hva er oddsen? Det har aldri skjedd før at jeg har blitt tilbudt te verken der eller på noe annet besøk. Jeg var sååå letta! Og nesten sjokkert 😅 Det gjorde det så mye hyggeligere å være på besøk også!

Jeg har ikke grunnlag for å trekke i tvil at du kjenner forskjell, men den delen man renser med "kaffetrakter rens" er jo de delene det bare går kokende vann gjennom? I land med mye kalk i vannet må man rense med et surt produkt, men hva man renser i Norge har jeg aldri forstått. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg drikker kaffe hos svigers som lett kunne avkreftet dette overfor det familiemedlemmet deres som det gjelder, og samboeren min vet jo også at jeg egentlig ikke har noe imot kaffe. Orker ikke å gjøre det til en greie egentlig, for det er heldigvis lenge mellom hver gang vi er på besøk. Har bare en innstendig bønn til folk om å rense kaffetrakteren sin, SPESIELT om de venter gjester og vet det er en stund siden sist 😩

Når du er gravid er det bare å si at du må begrense koffeininntaket og at du har drukket din kvote.

Anonymkode: cb57e...54e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå fikk jeg inspirasjon til å søke etter rens av kaffetraktere på YouTube. Spennende…. 🧐

Anonymkode: 2f8e4...5cc

• Nyttig 1
Skrevet
Serpica skrev (2 timer siden):

Hvordan lager du den eddikblandingen? Kom plutselig på at kaffetrakteren trenger en rens.

Det et vel anbefalt 3 dl eddik til 1 liter vann, men jeg har oppi kanskje 4-5 dl på slump, så trakter jeg dette en gang gjennom, men midt i så stopper jeg trakteren en 10 min så dette får virke, så trakter jeg ferdig og kjører denne blandingen gjennom en gang til, så et par runder med helt rent vann. Funker gull.

Ps vanlig hvit 7% eddik altså hehe

• Liker 1
Skrevet
Tiuren skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke grunnlag for å trekke i tvil at du kjenner forskjell, men den delen man renser med "kaffetrakter rens" er jo de delene det bare går kokende vann gjennom? I land med mye kalk i vannet må man rense med et surt produkt, men hva man renser i Norge har jeg aldri forstått. 

Kommer litt an på hvor en bor, men vann er jo kalkholdig i Norge og. Moccamasteren min blir skitten der hvor vannet renner nedi kaffegruten, damp og at det spretter opp dråper med kaffe oppi åpningen der. Nedi selve vannbeholderen samler det seg gørr fra vannet fra rør osv. Selve kolba kaffen renner nedi får et belegg fra kaffen som ikke er så lett å få vekk eller se med det første. Alle delene jeg tar av og vasker har et belegg etter kaffegrut osv. Det gjelder moccamaster da, vet ikke hva andre har, men var med å rense en sånn automatisk maskin som kverner bønnene selv også, steike hvor ekkelt vann som kom ut... 

Skrevet
18 minutter siden, Tiuren said:

Du er inne på noe her, men la nå folka som tror det er nødvendig å rense rør hvor det bare har gått rent vann, og det såpass ofte som en gang i uken 🤪

For ordens skyld, er det noe som har behov for å renses en gang i uken, så er det stedene hvor det faktisk er kaffe. Og det "renses" mye bedre med en oppvasksbørste og en vask, enn noe dråper fra et kafferenseprodukt.

Anonymkode: 69300...7f9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er inne på noe her, men la nå folka som tror det er nødvendig å rense rør hvor det bare har gått rent vann, og det såpass ofte som en gang i uken 🤪

For ordens skyld, er det noe som har behov for å renses en gang i uken, så er det stedene hvor det faktisk er kaffe. Og det "renses" mye bedre med en oppvasksbørste og en vask, enn noe dråper fra et kafferenseprodukt.

Anonymkode: 69300...7f9

Ja jeg tar av alle delene og vasker de veldig godt også, men det samler seg gørr fra vann og rør også, som sagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...