AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Okei, det blir en liten utblåsning her nå, for jeg begynner å få nok av denne fyren jeg kaller far til mine barn! Det hele begynte for en tid tilbake når jeg selv ventet på prøvesvar angående Covid. Dette var på byttedagen, og han sier da samme dag at han ikke henter barna før jeg eventuelt har fått negativ test da han ikke vil risikere å bli smittet selv, og at om jeg er syk så er mest sannsynlig barna det også. Den gang var jeg negativ, så da kom han å hentet barna likevel. Dette var også før samfunnet åpnet igjen. Nå har det seg sånn at det ene barnet er smittet, hadde en positiv test i går. Formen til barnet var helt klart verst i går med feber, hodepine og magevondt, i dag er barnet i bedre form - ikke noe særlig feber, men litt hodepine, så sånn sett kan det se ut til at formen er på bedringens vei. Igjen så nærmer det seg byttedag, altså i morgen, og far vil igjen nekte samvær pga smitte hos barnet. Dette begrunner han med at han ønsker ikke å ta imot barnet så det risikerer å smitte far, stemor eller stebror. Stemor er visst også i risikogruppen. Om jeg prøver å si noe om at samfunnet er åpnet igjen og at samvær har, som under hele pandemien, kunne gått som normalt, får jeg bare beskjed om at jeg ikke bryr meg om at stemor er i risikogruppen osv. Men så tenker jeg.. han har hele tiden klaget på at det er så mye smitte på arbeidsplassen hans, og at han derfor har måttet jobbe andre skift enn han egentlig skulle osv - han holder seg ikke hjemme fra jobb fordi han er redd for smitte. De går på butikken som før, da er de tydeligvis ikke redd for smitte. Stebror går på skole, det er tydeligvis greit og de er ikke redd for smitte der. Stemor går på jobb, uten å være redd for smitte. Altså - de lever helt normalt, det er bare at når ungene hans blir syke, DA er de redd for smitte. Dette er også en fyr som stadig sier at han skal stille opp uansett, både for meg og ungene, særlig nå når jeg har et sykt familiemedlem. At han kan ha barna mer i perioder om jeg trenger avlastning mtp alt det andre som foregår. Dette sier han nok mest sannsynlig fordi han skal høres ut som en "helt" utad. En liten punch-line: Stemor har sin egen leilighet enda, så om hun er så fryktelig redd for smitte, hvorfor isolerer hun seg ikke der da, om hun er så redd for smitte? Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, jeg måtte bare få det ut siden jeg er mektig lei hele dritt-fyren! Men er det noen som har noen råd for hvordan jeg skal forholde meg til det hele, setter jeg stor pris på svar🙏🏼 Anonymkode: f0653...154 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Nå er du sur for mange ting og lar det gå utover noe som egentlig er ganske fornuftig. Han ønsker å redusere sin og familiens risiko for smitte. De alle har sine risikoer på skole og jobb som er vanskelig å unngå. Å da ta imot barn med økt risiko for smitte, og attpåtil bekreftet positiv, er jo en økt risiko utover hverdagen. Når hans kone også er i risikogruppen så ønsker man ikke å utsette hun før en økt risiko - som barna nå er. Jeg skjønner far godt. Anonymkode: ffa8e...b35 32 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Mange er oppriktig livredde for smitte, etter hundrevis av "Nakstad bekymret" og "smitten eksploderer" over en periode på to år. Det nytter ikke forklare dem at de overdriver, eller at valgene de tar er inkonsekvente. Her må du skylde på pressen og regjeringen. Anonymkode: 584e9...77a 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Om fars partner faktisk er i en risikogruppe, høres det jo fornuftig ut å skjerme seg mot å ha noen man vet har Covid i husstanden sin. Det er vesentlig høyere smitterisiko ved å bo sammen enn ute i verden ellers. Det fremstår som du er irritert på ham i utgangspunktet og derfor blir forbanna for noe som ikke høres noe dumt ut, egentlig. Det er uansett snakk om et døgn eller to, hvor krise kan det være? Anonymkode: fddd8...258 16
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Jeg synes det høres fornuftig ut å holde barnet på ett sted så lenge det er smitte i familien og særlig når barnet selv er smittet. Anonymkode: d0495...a32 22
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Helt fra begynnelsen av pandemien så ble det vel sagt at smitte ikke er noen grunn til at samvær ikke skal gjennomføres. Så her har du en far som ikke har spesielt lyst til å være sammen med barnet sitt. Jeg ville tatt denne kommunikasjonen skriftlig så du har dokumentasjon til senere hvis han fortsetter på dette viset. Videre hadde jeg lent meg tilbake og ikke kontaktet han på noe som helst vis. Så hadde det vært hans initiativ å få i gang samværet igjen. Anonymkode: 0cffb...72f 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Når det var isloasjonskrav før var kravet at barnet skulle holde seg der det ble smittet. Kun karantene som skulle følge samvær. Ikke nå lenger da så klart. Vi er litt i samme situasjon, men med en mor som er på kanten til hypokonder. Hun krever at barna skal til oss så fort det er noen sykdom. Hun sitter å googler sykdommer og regler. Men glemmer en ting og faktisk faktasjekke dette med datoer eller lege. Selv barna googler hun sykdommer på. Hun krever at vi skal stille opp på sekundet noe vi altid gjør så lenge det er fornuftige krav. Men hadde vi gjort det motsatte hadde hun aldri stilt opp for oss. Det gjør hun heller ikke. Kan telle på en hånd hvor mange ganger det har skjedd de siste 6 årene. Du får heller ta litt hensyn. Han har et poeng syns nå jeg. Hvorfor overføre smitte videre når du kan holde det innenfor dine vegger. Som mor får beskjed om er det ikke koselig å få ekstra tid med barna? Er du som henne vil jeg tro svaret ditt er nei 🤷♀️ Anonymkode: 43e69...5c4 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Den barnet blir syk hos blir barnet hos til det er friskt. Uansett hvem av dere det skje hos Endret 15. februar 2022 av WhisperingWind
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt fra begynnelsen av pandemien så ble det vel sagt at smitte ikke er noen grunn til at samvær ikke skal gjennomføres. Så her har du en far som ikke har spesielt lyst til å være sammen med barnet sitt. Jeg ville tatt denne kommunikasjonen skriftlig så du har dokumentasjon til senere hvis han fortsetter på dette viset. Videre hadde jeg lent meg tilbake og ikke kontaktet han på noe som helst vis. Så hadde det vært hans initiativ å få i gang samværet igjen. Anonymkode: 0cffb...72f Pandemi eller ei. Et sykt barn skal få slippe å bytte hus og seng når det er dårlig.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 Du kan ikke tvinge samvær på en som ikke ønsker samvær, uansett hva grunnen er. Anonymkode: b726e...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): hvor krise kan det være? Mor trenger kjepp... Anonymkode: 0480d...224
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Jeg tok barnet hjem til meg, fra far når hn fikk positiv test, men før symptomene kom. Jeg ville heller ha barnet hjemme med meg om hn skulle bli syk. Den risikoen valgte jeg å ta til tross for at både stefar og jeg er i risikogruppen. Vi klarte fint å unngå å bli smittet. Anonymkode: 1bad2...113 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 Du leverer ikke covid-syke barn til en forelder! Her tenker du mest på deg selv merker jeg. Skjerp deg, og tenk i det minste på den stakkaren som er syk og trenger fred og ro. Jeg tipper at du hadde blitt Lyn Gordon om far hadde levert syke barn til deg. Og at han har vært så og så vrang tidligere tyder bare på at det er vanskelig å holde en fornuftig tone mellom dere to Anonymkode: 133f3...bac 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 Jeg hadde ærlig talt blitt glad, jeg. Vil at barna skal få være i ro når de er syke, og vil være mest mulig med dem. Anonymkode: aaf09...b74 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 Ærlig talt. Man kan ikke unngå alle forkjølelser til evig tid Anonymkode: f70c0...08c 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 Jeg skjønner at du blir frustrert, fordi du kanskje føler at du ofrer mer enn han, ved at du potensielt også blir smittet med barn i hus, mens han ikke tør å ta sjansen engang. Og sannheten er at vi vet ikke hvordan noen av oss vil reagere på dette viruset! Jeg tror dog at å bli smittet nå Vs. i 2020/2021, er bedre, for viruset har blitt "vannet ut" nå og kommet i nye, mindre varianter. Men tror ikke du når inn til han. Vi er selv hjemme med smitte nå, og min mor skal egentlig passe barnet til helgen fordi jeg må jobbe, men jeg må bare finne en annen løsning, da jeg ikke vil risikere helsa hennes (risiko). Nå har jeg dog mye mer omsorg for henne enn min eks😅 Anonymkode: a764b...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 Tenker faktisk at det er helt ok at et sykt barn skal slippe å reise så mye jeg da, hadde selv tenkt på det som en selvfølge at barnet mitt ikke hadde trengt å dra på samvær med far når det har corona. Selv om det ikke er så strenge regler nå går det fortsatt an å ta litt hensyn og ikke spre det mer enn nødvendig til folk i risikogruppa. Det er min mening hvertfall. Anonymkode: b2d60...f56 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 Tror ikke jeg helt forstår problemstillingen. Er det sånn at du ØNSKER å sende fra deg barnet ditt? Som attpåtil er sykt? Nå har jeg hørt det også… Anonymkode: 3a8a6...b66 5
Ulrikke Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 Hvis barnet er bekreftet positiv skjønner jeg faktisk far, uavhengig av alle disse omstendighetene du nevner rundt.. Samme med influensa og omgangssyke, la syke barn være der de er så det ikke sprer seg mer enn nødvendig. Alt det andre du nevner har ingenting med akkurat dette å gjøre. 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Okei, det blir en liten utblåsning her nå, for jeg begynner å få nok av denne fyren jeg kaller far til mine barn! Det hele begynte for en tid tilbake når jeg selv ventet på prøvesvar angående Covid. Dette var på byttedagen, og han sier da samme dag at han ikke henter barna før jeg eventuelt har fått negativ test da han ikke vil risikere å bli smittet selv, og at om jeg er syk så er mest sannsynlig barna det også. Den gang var jeg negativ, så da kom han å hentet barna likevel. Dette var også før samfunnet åpnet igjen. Nå har det seg sånn at det ene barnet er smittet, hadde en positiv test i går. Formen til barnet var helt klart verst i går med feber, hodepine og magevondt, i dag er barnet i bedre form - ikke noe særlig feber, men litt hodepine, så sånn sett kan det se ut til at formen er på bedringens vei. Igjen så nærmer det seg byttedag, altså i morgen, og far vil igjen nekte samvær pga smitte hos barnet. Dette begrunner han med at han ønsker ikke å ta imot barnet så det risikerer å smitte far, stemor eller stebror. Stemor er visst også i risikogruppen. Om jeg prøver å si noe om at samfunnet er åpnet igjen og at samvær har, som under hele pandemien, kunne gått som normalt, får jeg bare beskjed om at jeg ikke bryr meg om at stemor er i risikogruppen osv. Men så tenker jeg.. han har hele tiden klaget på at det er så mye smitte på arbeidsplassen hans, og at han derfor har måttet jobbe andre skift enn han egentlig skulle osv - han holder seg ikke hjemme fra jobb fordi han er redd for smitte. De går på butikken som før, da er de tydeligvis ikke redd for smitte. Stebror går på skole, det er tydeligvis greit og de er ikke redd for smitte der. Stemor går på jobb, uten å være redd for smitte. Altså - de lever helt normalt, det er bare at når ungene hans blir syke, DA er de redd for smitte. Dette er også en fyr som stadig sier at han skal stille opp uansett, både for meg og ungene, særlig nå når jeg har et sykt familiemedlem. At han kan ha barna mer i perioder om jeg trenger avlastning mtp alt det andre som foregår. Dette sier han nok mest sannsynlig fordi han skal høres ut som en "helt" utad. En liten punch-line: Stemor har sin egen leilighet enda, så om hun er så fryktelig redd for smitte, hvorfor isolerer hun seg ikke der da, om hun er så redd for smitte? Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, jeg måtte bare få det ut siden jeg er mektig lei hele dritt-fyren! Men er det noen som har noen råd for hvordan jeg skal forholde meg til det hele, setter jeg stor pris på svar🙏🏼 Anonymkode: f0653...154 Helt normalt for syke barn å bli værende i et hjem til de er friske. Anonymkode: 785dd...919 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå