AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Hei. Nå er jo disse åndsvake reglene om at man fint kan gå på jobb etter 4 dager med korona om man har vært feberfri i 24 t! jeg fikk påvist korona igår og ble kjempe dårlig med nesten 40 i feber både i går kveld og i natt. Enda ikke sovet og klokken er 06:10. Jeg har fått alle symptomene med både feber,muskelsmerter, intens hodepine, kvalme, diaré og en ekkel hoste som bare blir verre.. Jeg VET at jeg er svært smittsom de neste dagene og syns det er fryktelig vanskelig å ha dette på samvittigheten da jeg jobber i bofelleskap med utrolig utfordrende adferd og folk i risiko gruppen. Syns det burde være hvertfall 7 dager hjemme for å spare denne gruppen mest mulig for smitte. Samme med eldre og andre i risikogruppen… huff.. ville dere tatt sunn fornuft og holdt dere hjemme? Vet man kan ta hjemmetest og finne ut om man har aktive virusceller som vil si at man enda er svært smittsom. Hva gjør dere som er eller har vært i min situasjon ? Kan godt være jeg føler meg «bedre» i morgen og neste dag men denne følelsen tar knekken på meg.. Anonymkode: e4e0d...f64 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Og hva om jeg smitter alle på jobb ? Hvem skal man ta inn for dem om dette fortsetter ? Kommer aldri til å gå bra.. sier seg selv at man er smittsom etter 4 dager… Anonymkode: e4e0d...f64
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Du får jo bare bruke hodet. Jeg jobber med eldre, og kommer ikke til å gå på jobb før jeg er skikkelig frisk og har negativ test. Selv om sjefen presser på.. Anonymkode: d1d60...c11 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får jo bare bruke hodet. Jeg jobber med eldre, og kommer ikke til å gå på jobb før jeg er skikkelig frisk og har negativ test. Selv om sjefen presser på.. Anonymkode: d1d60...c11 Takk! Akkurat det jeg akter å gjøre… føles ikke riktig å utsette de vel vitende om at jeg er kjempe smittsom Anonymkode: e4e0d...f64
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Akkurat det jeg akter å gjøre… føles ikke riktig å utsette de vel vitende om at jeg er kjempe smittsom Anonymkode: e4e0d...f64 Du forklarer bare til legen at du jobber med sårbare mennesker som helst ikke bør smittes, og at du derfor må få sykemelding til du faktisk er frisk og ikke smittsom lenger. Jeg er så godt som sikker på at legen mener det er helt greit å sykemelde deg litt lenger enn de 4-5 dagene nye regler sier. Særlig når du har blitt så hardt angrepet også med høy feber etc. Anonymkode: 192aa...1af 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Tror du ikke dette ordner seg selv? De jeg kjenner som har blitt såpass dårlige har ikke vært på beina før det har gått en uke uansett. Når symptomene dine er trukket seg tilbake og du er klar til å dra på jobb, så er du ikke så smittsom heller. Når det gjelder smitte, så er mange av oss asymptomatiske, så det vil uansett være umulig å skjerme brukerne dine for smitte. Derfor kan du gå på jobb igjen når du er frisk nok til å jobbe. Masse god bedring. Anonymkode: 5604d...afc
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. Nå er jo disse åndsvake reglene om at man fint kan gå på jobb etter 4 dager med korona om man har vært feberfri i 24 t! jeg fikk påvist korona igår og ble kjempe dårlig med nesten 40 i feber både i går kveld og i natt. Enda ikke sovet og klokken er 06:10. Jeg har fått alle symptomene med både feber,muskelsmerter, intens hodepine, kvalme, diaré og en ekkel hoste som bare blir verre.. Jeg VET at jeg er svært smittsom de neste dagene og syns det er fryktelig vanskelig å ha dette på samvittigheten da jeg jobber i bofelleskap med utrolig utfordrende adferd og folk i risiko gruppen. Syns det burde være hvertfall 7 dager hjemme for å spare denne gruppen mest mulig for smitte. Samme med eldre og andre i risikogruppen… huff.. ville dere tatt sunn fornuft og holdt dere hjemme? Vet man kan ta hjemmetest og finne ut om man har aktive virusceller som vil si at man enda er svært smittsom. Hva gjør dere som er eller har vært i min situasjon ? Kan godt være jeg føler meg «bedre» i morgen og neste dag men denne følelsen tar knekken på meg.. Anonymkode: e4e0d...f64 Hvilken forskning baserer du dette på, forresten? Det står ingen steder at testene måler smittsomhet.. Anonymkode: 5604d...afc
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Du er jo syk, da skal du være hjemme. Skjønner ikke helt den voldsomme kritikken mot lettelsene i denne sammenhengen. Anonymkode: b3cc3...01a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Du tester gjerne positivt lenge etter at du er frisk - man testet seg altså ikke ut av isolasjon tidligere heller. Og det er fire døgn hvis du har vært feberfri siste 24 timer. Er du ikke feberfri etter fire døgn så må du bli hjemme til du har vært det. Slutt å tro du vet bedre enn medisinske rådgivere om når du er smittsom. Anonymkode: a938f...44a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå