Gå til innhold

Tøybind- oppbevaring før vask

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som bruker tøybind, hvor lenge kan de ligge i en våtpose før de bør vaskes? Vasker dere alle sammen etter at mensen er helt ferdig, eller kjører dere en maskin i mellomtiden for at de ikke skal bli liggende i for mange dager? 
jeg skyller de godt i iskaldt vann, men jeg ser at de allikevel kan bli misfarget om de ligger i for mange dager (ikke at noen skal drive å stirre på bindene akkurat men) 

Anonymkode: a1761...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker etter at mensen er ferdig. Bindene kan godt ligge en uke før de går i vasken, de tørker bare inn. Har ikke hatt problemer med verken lukt eller misfarging. Brukt tøybind i ca 12 år.

Anonymkode: 9d03a...75c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dere som bruker tøybind, hvor lenge kan de ligge i en våtpose før de bør vaskes?

Hva menes med våtpose?

Tøy får jo mugg/råte i seg som er umulig å fjerne dersom man lar tøyet ligge vått i lang tid (som et døgn eller mer). Jeg ville ha latt de tørke og deretter vaske de samlet.

Anonymkode: abb29...0e0

Skrevet

Vi bare ruller de sammen og kaster de i skittentøyet. Ingen skylling, ingen våtpose. Så vasker vi de på 60 grader med kald forvask på slutten av mensen. Det gir ingen luktproblemer og har aldri opplevd misfarging. Kjempeenkelt. 

Anonymkode: 62c9d...487

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva menes med våtpose?

Tøy får jo mugg/råte i seg som er umulig å fjerne dersom man lar tøyet ligge vått i lang tid (som et døgn eller mer). Jeg ville ha latt de tørke og deretter vaske de samlet.

Vårpose forhindrer at bindene ligger sammen med annet tøy, skjermer annet tøy for fukt etc. 

Kommer ikke til å la bindene ligge på badet å tørke, det bor flere her i huset. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vårpose forhindrer at bindene ligger sammen med annet tøy, skjermer annet tøy for fukt etc. 

Blir fukten i bindene stengt inne i våtposene? Hvis ja, vil jo tøyet i bindene få mugg/råte på seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du har andre i huset som vil drive å åpne knapper, rulle ut bind og styre på for å se på dem, vil de vel like gjerne åpne glidelåsen på en våtpose?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du har andre i huset som vil drive å åpne knapper, rulle ut bind og styre på for å se på dem, vil de vel like gjerne åpne glidelåsen på en våtpose?

Hvordan tenker du at de skal tørke sammenrullet egentlig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Blir fukten i bindene stengt inne i våtposene? Hvis ja, vil jo tøyet i bindene få mugg/råte på seg.

Lukker ikke posen 

Skrevet

Vasker tøybind sammen med trusene på 60 grader, funker greit det. 

Anonymkode: dc0e7...5ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vasker tøybind sammen med trusene på 60 grader, funker greit det. 

Anonymkode: dc0e7...5ce

Hvordan oppbevarer du de før dette? Vasker du de sammenbrettet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan tenker du at de skal tørke sammenrullet egentlig? 

Jeg vet at de gjør det. Kall det erfaring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan oppbevarer du de før dette? Vasker du de sammenbrettet? 

Jeg bare åpner knappene før jeg kaster de i maskina, så ruller de seg ut selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...