Gå til innhold

The Ordinary, hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst til å kjøpe produkter for å få bedre hud, håper noen kan se på listen min over produkter jeg tenkte å kjøpe.

Jeg har fine linjer, mange nupper (ujevn overflate), store porer, enkelte kviser i alle ulike størrelser og fasonger (har få kviser, men det varierer om de er grunne eller dype), huden føles tørr når den ikke blir smurt etter dusjing og den glinser av fett noen timer etter dusj og smøring. Jeg har også mørke flekker der jeg har hatt kviser og noen arr etter kviser.

Jeg føler at huden min er den verste å behandle og jeg har ikke funnet min rutine.

Tenke å kjøpe;

Glycholic acid 7% toning

Azelaic acid suspention 10%

100% Rosehip seed oil

Antioxiants resveratrol 3% + Ferulic acid 3%

AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Niacinamide 10% + Zinc 1%

Buffet

Ser det greit ut? Vet at mange av disse produktene bare skal brukes 10min i uka, så skal ikke smøre alt dette på samtidig. Noen på morgen, noen på kvelen, og andre skal jeg bruke som maske.

Er det eventuelt noe annet jeg burde bruke?

Anonymkode: 8e140...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke bra ut for huden din. Det er altfor mange syrer og tunge kjemikalier.

Gå heller i en hudpleiesalong og be om råd til hvilke produkter huden din trenger, og få dem til å sette sammen en pakke med for eksempel rens, toner, serum, dagkrem, nattkrem og øyekrem 

Anonymkode: dbba1...404

Gjest AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lyst til å kjøpe produkter for å få bedre hud, håper noen kan se på listen min over produkter jeg tenkte å kjøpe.

Jeg har fine linjer, mange nupper (ujevn overflate), store porer, enkelte kviser i alle ulike størrelser og fasonger (har få kviser, men det varierer om de er grunne eller dype), huden føles tørr når den ikke blir smurt etter dusjing og den glinser av fett noen timer etter dusj og smøring. Jeg har også mørke flekker der jeg har hatt kviser og noen arr etter kviser.

Jeg føler at huden min er den verste å behandle og jeg har ikke funnet min rutine.

Tenke å kjøpe;

Glycholic acid 7% toning

Azelaic acid suspention 10%

100% Rosehip seed oil

Antioxiants resveratrol 3% + Ferulic acid 3%

AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Niacinamide 10% + Zinc 1%

Buffet

Ser det greit ut? Vet at mange av disse produktene bare skal brukes 10min i uka, så skal ikke smøre alt dette på samtidig. Noen på morgen, noen på kvelen, og andre skal jeg bruke som maske.

Er det eventuelt noe annet jeg burde bruke?

Anonymkode: 8e140...5e1

Jeg har erfaring med disse. Jeg har hatt noe av de samme hudproblemene som deg. 

Første året gjorde jeg slik: kveld: rens, niacinamid, fuktighetskrem. Det samme morgen, bare spf 30. 

Niacinamie er fantastisk! Det kan være du kommer langt nok bare med den. 

Nå bruker jeg, morgen: rens, buffet, hyroulunsyre, c-vitamin, spf

Kveld: rens ,buffet, hyroulunsure, retinol, rosehip seed oil og fuktighetskrem. 

Jeg bruker peeling 1 gang i uken (den er sterk). 

Jeg er enig med brukeren over. Snakk med hupleiere først 😊

Skrevet

Jeg ville ikke begynt på så mange forskjellige produkter på en gang. Da har du ingen peiling på hva som funker og hva som ikke gjør det! Prøv èn og èn og se hvordan huden din reagerer. 

Jeg bruker Niacinamide 10% + Zinc 1% og synes den er bra, men den hall meg nok mer da jeg begynte å bruke den enn den gjør nå som jeg har blitt vandt med den. 

Anonymkode: e8cfa...a09

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette høres ikke bra ut for huden din. Det er altfor mange syrer og tunge kjemikalier.

Gå heller i en hudpleiesalong og be om råd til hvilke produkter huden din trenger, og få dem til å sette sammen en pakke med for eksempel rens, toner, serum, dagkrem, nattkrem og øyekrem 

Anonymkode: dbba1...404

De selger bare den dyre dritten sin, man kan ikke stole på noen. Kanskje hudspesialister, men ikke botox og fillers salonger som selger Dr. Schrammek bla. da tror jeg faktisk spenol som moren min på 70 sverger til gjør samme nytten. Man må dessverre prøve og feile selv, og søke råd for de med samme hudproblemer på nett, og være villig til og kaste bort 1000 lapper i forsøk. Jeg endte på slutt med la roche possay serien på apoteket for rosacea hud. Billiger var den også, men den passer nok ikke for alle.

Anonymkode: be4e0...818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...