Gå til innhold

Jaydess hormonspiral gir den hodepine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har passert 40 og etter lang tid som singel, er jeg nå i et forhold og prevensjon ble plutselig nødvendig igjen :P 

Jeg hadde hormonspiral for en del år siden og på mange måter fungerte den bra, men jeg fikk mye hodepine av den, så vil ikke ha samme type igjen. Har lest at det er kommet en type med mindre hormoner nå (Jaydess), så vurderer å prøve den. Noen som har prøvd? Fikk dere hodepine eller andre bivirkninger? Hvilke da? Er dere fornøyd med spiralen?

Anonymkode: e5005...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lese om medikamenter i felleskatalogen.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/jaydess-bayer-ab-581310

Noen får hodepine, andre ikke. Vi er alle forskjellige☺️ Jeg var veldig fornøyd med Jaydess, så fikk jeg økt smerter som kjentes ut som veldig kraftige menssmerter da den hadde vært inne i to år. Jeg har alltid vært veldig plaget med alle forskjellige p-piller jeg har prøvd, men opplevde det ikke med Jaydess (sterke humørsvingninger). Har flere venninner med Jaydess som er superfornøyde også.

Anonymkode: de5e1...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du kan lese om medikamenter i felleskatalogen.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/jaydess-bayer-ab-581310

Noen får hodepine, andre ikke. Vi er alle forskjellige☺️ Jeg var veldig fornøyd med Jaydess, så fikk jeg økt smerter som kjentes ut som veldig kraftige menssmerter da den hadde vært inne i to år. Jeg har alltid vært veldig plaget med alle forskjellige p-piller jeg har prøvd, men opplevde det ikke med Jaydess (sterke humørsvingninger). Har flere venninner med Jaydess som er superfornøyde også.

Anonymkode: de5e1...abd

Takk for svar.

Ja, vi er alle forskjellige, men jeg tenkte at om noen har fått hodepine av den "gamle" typen hormonspiral og ikke av Jaydess, så er det håp for meg også :) Har ikke lyst å sette den inn om det er stor sannsynlighet for hodepine av denne også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar.

Ja, vi er alle forskjellige, men jeg tenkte at om noen har fått hodepine av den "gamle" typen hormonspiral og ikke av Jaydess, så er det håp for meg også :) Har ikke lyst å sette den inn om det er stor sannsynlighet for hodepine av denne også.

Har du migrene? 

Anonymkode: 59fde...e58

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du migrene? 

Anonymkode: 59fde...e58

Nei, har aldri blitt diagnostisert med det i alle fall. Da jeg hadde hormonspiral sist, hadde jeg hodepine i over 20 døgn per måned, så det var ikke noe særlig. Jeg koblet det ikke til spiralen før den ble fjernet og hodepinen gikk over til å dukke opp ved eggløsning og mensen i stedet. Jeg er tydeligvis følsom for hormonendringer i alle fall, men om det er en form for migrene vet jeg ikke. Jeg får ikke veldig kraftig hodepipe heldigvis, noe som kanskje er grunnen til at jeg aldri har blitt skikkelig utredet heller. Det var i alle fall utrolig slitsomt med nesten konstant hodepine i flere år, så vil ikke oppleve det igjen :( 

Skrevet

Flere med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...