AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #21 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): havregrynsgrøt med skummetmelk og kanel Anonymkode: 23e4c...d4b AnonymBruker skrev (1 time siden): Egg! Eggerøre, omelett. Anonymkode: 75268...2c4 Ghostface skrev (1 time siden): Vet ikke om stekt egg er så slankende, men veldig raskt å lage tidlig på dagen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lager røre til proteinvafler dagen i forveien (putter alle ingrdiensene i blenderen min) og steker et par stk i belgisk vaffel-jernet mitt om morgenen. Tar på litt fjellhonning. Det smaker veldig godt, metter veldig lenge og består av veldig sunne ingredienser. Tror det er 80 kalorier per vaffel og 10 gram proteiner i hver. Havregrøt er også bra, men selv er jeg rett og slett ikke SÅ begeistret for det. I proteinvaflene jeg bruker (oppskrift fra Treningsfrue) er det 2 dl havregryn da 😄 Anonymkode: cea4b...388 Jeg må være eksepsjonelt lat om morgenen, for jeg kjenner at jeg gidder ikke å bruke tid på å skitne ut panner og blendere, lage mat, vaske opp, og så spise, før jeg drar på jobb. Da sover jeg heller en halvtime ekstra 🙈 Finnes det ikke noe slankemat som er «fiks ferdig» i slik som knekkebrød og barer? Anonymkode: 52623...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #22 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg må være eksepsjonelt lat om morgenen, for jeg kjenner at jeg gidder ikke å bruke tid på å skitne ut panner og blendere, lage mat, vaske opp, og så spise, før jeg drar på jobb. Da sover jeg heller en halvtime ekstra 🙈 Finnes det ikke noe slankemat som er «fiks ferdig» i slik som knekkebrød og barer? Anonymkode: 52623...a83 Jo, knekkebrød og barer. Men havregrøt tar fem minutter å lage. Og du kan spise det kaldt også. Er bare å bygge vanen med å koke grøt. Du har fem minutter ledig tid til det. Anonymkode: d0cff...70f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #23 Del Skrevet 14. februar 2022 Har du forsøkt skippe frokost? Heller spise en stor lunsj? Det tar litt tid å vant med, men tror mange kan bli det. Merker hvertfall selv at de få gangene jeg spiser frokost, uansett hva, så blir jeg sulten etter kort tid. Hvertfall lenge før lunsj. Sånn ubehagelig sulten. Men jeg spiser så og si aldri frokost. Da er det heller ingen problem å holde seg til lunsj. Kjenner jeg er sulten, men ikke på samme måte som med frokost i magen. Det er heller ikke farlig at man kjenner på litt sult om man vet man får i seg det man skal ha. Anonymkode: 2ef93...b49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #24 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg må være eksepsjonelt lat om morgenen, for jeg kjenner at jeg gidder ikke å bruke tid på å skitne ut panner og blendere, lage mat, vaske opp, og så spise, før jeg drar på jobb. Da sover jeg heller en halvtime ekstra 🙈 Finnes det ikke noe slankemat som er «fiks ferdig» i slik som knekkebrød og barer? Anonymkode: 52623...a83 En banan i hånda i bilen? …eller… Et egg du kokte dagen før, som du deler opp og putter på knekkebrødet? …eller… Havregryn i en skål med litt melk på? …eller.. Noen epler liggende på kontoret du kan knaske på mellom måltider Føler folk som er på slankeren later som dette her er så komplisert og vanskelig. Det er vanlig å kjenne sult mellom måltidene, det er jo helt naturlig for oss normalvektige. Anonymkode: 59412...b8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #25 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har du forsøkt skippe frokost? Heller spise en stor lunsj? Det tar litt tid å vant med, men tror mange kan bli det. Merker hvertfall selv at de få gangene jeg spiser frokost, uansett hva, så blir jeg sulten etter kort tid. Hvertfall lenge før lunsj. Sånn ubehagelig sulten. Men jeg spiser så og si aldri frokost. Da er det heller ingen problem å holde seg til lunsj. Kjenner jeg er sulten, men ikke på samme måte som med frokost i magen. Det er heller ikke farlig at man kjenner på litt sult om man vet man får i seg det man skal ha. Anonymkode: 2ef93...b49 Samme her, sparer masse tid og sult på å droppe frokost. Venter til lunsj 11.30 Anonymkode: 338c6...e5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #26 Del Skrevet 14. februar 2022 2 grove (75-100%) brødskiver med kalkunpålegg holder frem til middag for meg. Anonymkode: 2eddf...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #27 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må være eksepsjonelt lat om morgenen, for jeg kjenner at jeg gidder ikke å bruke tid på å skitne ut panner og blendere, lage mat, vaske opp, og så spise, før jeg drar på jobb. Da sover jeg heller en halvtime ekstra 🙈 Finnes det ikke noe slankemat som er «fiks ferdig» i slik som knekkebrød og barer? Anonymkode: 52623...a83 Hvis du ikke gidder det på morgenen kan du lage det klart kvelden før. Kokt egg på knekkebrød, eller kjøleskapsgrøt? Anonymkode: 4375f...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #28 Del Skrevet 14. februar 2022 Stek bacon i ovnen mens du dusjer Anonymkode: 8ccbd...bf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #29 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg må være eksepsjonelt lat om morgenen, for jeg kjenner at jeg gidder ikke å bruke tid på å skitne ut panner og blendere, lage mat, vaske opp, og så spise, før jeg drar på jobb. Da sover jeg heller en halvtime ekstra 🙈 Finnes det ikke noe slankemat som er «fiks ferdig» i slik som knekkebrød og barer? Anonymkode: 52623...a83 Disse vaflene funker veldig bra om man lager dem dagen i forveien også, da er det bare å spise dem på vei til jobben, liksom. Man kan sikkert finne alternativer i barer og knekkebrød, men for meg metter ikke dette så mye 😕 Men jeg håper du finner ut hva som passer deg, man skal helst synes det er enkelt, smaker godt, metter, ikke for mye kalorier, så er mye som skal stemme og så er vi forskjellige også 😄 Anonymkode: cea4b...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #30 Del Skrevet 14. februar 2022 2 kanelknekkebrød, 2 skiver lett-hvitost (eller litt philadelphia light) og et lite eple (eller en gulrot). Det er frokost som bør holde til lunch. Eller spar eplet og spis det til mellommåltid. Anonymkode: 549ac...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #31 Del Skrevet 14. februar 2022 Hvorfor ikke to tjukke brødskiver (veldig grovt brød) med smør og ost, makrell i tomat eller annet pålegg du liker? Hvis du blir sulten for fort, må du jo få i deg mer mat. Trodde ikke man la på seg av det man spiste så tidlig på dagen? Sorry, vet ingenting om slanking, har alltid vært slank og jeg spiser frokost som det. Har alltid tenkt at det er om å gjøre å få i seg så mye som mulig av dagens mat til frokost? Anonymkode: bb4d5...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 14. februar 2022 #32 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg prøver å gå ned i vekt, men sliter med å finne en kalorifattig frokost som holder meg mett helt til lunsj. Jeg har en hektisk hverdag og har ikke tid (eller ork) til å stå opp en halvtime tidligere for å dille og dalle med omeletter eller chiagrøt. Som regel spiser jeg frokost når jeg kommer på kontoret i 7-tiden, og da er det enten 2 knekkebrød med mager skinkeost eller en Nutrilett bar. Problemet er magen begynner å rumle igjen etter knappe 2 timer. Så hva kan jeg spise som er kalorifattig og som holder meg mett litt lenger? Og som ikke tar masse tid å fikse om morgenen? Anonymkode: 52623...a83 Kok opp egg på forhånd og ta med, kan jo ha dem oppå knekkebrødene eller ved siden av. Kjøleskapsgrøt og/eller chiagrøt lager du kvelden før og tar med deg på morgenen, trenger bare en skje for å spise på jobb. Ellers; kesam/skyr/, cottage cheese med frukt, nøtter, bør eller liknende. Proteiner og litt fett vil ha mye å si for metthetsfølelsen. Sleng også med en grønnsak som en gulrot eller snack paprika 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #33 Del Skrevet 14. februar 2022 3 knekkebrød. Og en skrelt gulrot i vesken Anonymkode: 2f357...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #34 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trodde ikke man la på seg av det man spiste så tidlig på dagen? Man legger på seg hvis totalen av inntaket over tid gir for mange kalorier. Anonymkode: 4375f...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 15. februar 2022 #35 Del Skrevet 15. februar 2022 Spis en skyr i tillegg til det du allerede spiser til frokost? Jeg merker i hvertfall at det metter vesentlig lenger enn bare knekkebrødene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 15. februar 2022 #36 Del Skrevet 15. februar 2022 Spiser alltid to skiver med grovt brød og proteinrikt pålegg (akkurat nå for tiden, denne her: http://www.veganmisjonen.com/2017/04/oppskrift-linsepostei-ovnsbakt.html som jeg lager dobbel porsjon av og putter halvparten i fryseren). Pakker med meg brødskivene og spiser de på jobb, holder meg fint mett til lunsj. 2 knekkebrød hadde ikke vært nok for meg, så spiser heller litt mer for å klare meg gjennom arbeidsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 15. februar 2022 #37 Del Skrevet 15. februar 2022 Vært to år på hjemmekontor, så mine vaner har endret seg veldig. Jeg spiser frokost ved 11-12 tiden, så kan kanskje kalle det lunsj og si at jeg skipper frokost? Det går faktisk veldig fint. Jeg spiser en blanding av cottage cheese, kesam og bær. Og spiser ikke igjen før ved 16 tiden. Min frokost, eller lunsj da, tar ikke lang tid - skal bare blandes sammen i en skål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #38 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du kan også lære deg at det ikke er farlig å være litt sulten, og at magen romler. Du får jo i deg nok mat. Folk burde tåle å kjenne litt på sultfølelsen, det er ikke farlig, og det går over... Anonymkode: 01bec...234 Helt enig! Man dør ikke fordi det rumler i magen! Et tips TS, er at du har mer pålegg på de to knekkebrødene! Litt magerost er ikke særlig mettende. Du kan trygt velge pålegg med mer fett i. Anonymkode: f393d...fa2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #39 Del Skrevet 15. februar 2022 Havregrøt med egg i, laget på ekstra lett melk. Havregrøt laget på vann, og uten noe tilsatt protein, metter ikke så lenge av gangen. Tilsetter du proteiner, metter den mye mer. Du kan lage en stor kjele og bare varme opp litt og litt i kjøleskapet. Eller ta med deg i en boks på jobben og varme i mikroen der. Det pleier jeg å gjøre. Anonymkode: 69272...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #40 Del Skrevet 15. februar 2022 Alt som fører til økt blodsukker vil automatisk føre til sult, dvs hold deg unna karbohydrater, selv om det er fullkorn. Proteiner holder deg mett mye lenger. Anonymkode: b00f0...b9e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå