Gå til innhold

Hvor mye ga dere for ringene?


Olse

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg og min samboer forlovet oss kjøpte vi tynne enkle gullringer mye pga. pris.

Siden vi er i en litt annerledes økonomisk situasjon nå har vi vurdert å skaffe oss nye. Men det er jo hundrevis av forskjellige å velge imellom.

Har derfor litt lyst til å høre hva dere velger og hvor mye de kostet.

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi kjøpte ganske kraftige ringer i rødt gull. De kostet ca. 6000. Hans er slipt slik at den er matt, mens min er blank. De er kjepmefine, og litt annerledes fordi de er mer gyllne i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte ca 2700,- for våre ringer.

Nå er de vanlige gullringer med litt tykkelse på,

så derfor kostet de ikke så mye.

Bruker de både som forlovelses ringer og gifteringer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi smeltet om gifteringene fra min mormor og morfar, og mannen min sin farfar og oldefar + en del nytt vi måtte legge til.

De ble derfor litt dyrere, og kostet til sammen 4400,-. Men det er affeksjonverdien som betyr noe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ringer finner du hvis du ser på forlovelse hos Felumb.no. De heter Tofarget gull 24. De kostet 4500,-. Til bryllupet satt vi inn tre diamanter i hver ring. Da ble det litt "nye" ringer selv om vi beholdt de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9.800,-

De er fra Meister, tykke gullringer i gult gull med navnene våre gravert på utsiden. Kjempelekre, og vi er kjempefornøyde!

Jeg hadde gratis kjole (min mors brudekjole med litt forandringer), og vi brukte heller penger på ringer som skal sitte på fingeren resten av livet istedet for 10.000 kr på kjolen min.

Veldig fornøyd med vårt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ringer koster 14 650,00. Vi har hvite enkle gullringer til 4000 kr fra før, men har lyst til å bytte da vi gifter oss i juni. Ringene er jo noe man skal gå med hele livet. Vi har funnet ut at det er kjipt å måtte gå med en simpel ring.

Derfor vil vi investere i en ring som kan være symbolet på vår kjærlighet til hverandre og heller spare inn andre steder :D

http://www.thune.no/thuneshop/ Søk på promise, det er modell nr. 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk flotte enkle gullringer inkludert gravering på innsiden til 1500 kroner. De koster egentlig mer, men stesøsteren til samboeren min driver en gullsmedbutikk......Vi er veldig fornøyde selv om vi betalte "bare" innkjøpspris. Er liksom ikke prisen som betyr noe, men at de er fine......

Lykke til med valget - det er vanskelig..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ringer betalte vi ca 2900kr for.Det er en diamant i ringen min og vi synes de er fine, selv om de kostet "bare" 2900.Enig i at det ikke spiller noen rolle hva ringene koster, for meg kunne de kostet 500kr,det viktigste er at man liker de ringene man har valgt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helt enkle, glatte gullringer og de kostet rundt 3000 kroner for paret. Er kjempefornøyd med de både fordi de er typiske gifteringer og fordi de er flotte i størrelse og fasong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vurdert en type med både hvitt og gult gull. Er selv mer glad i hvitt gull. Men siden jeg har en vanlig alliansering i hvitt gull, blir det antakelig to farget. Det er utrolig mye spennende av de typene, men de er dessverre en god del dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte glatte ringer i gult gull, og de kostet bare 2000,-. Ville ikke ha hvitt gull, fordi det må rhodineres (pusses opp) stadig vekk hvis det skal holde seg pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med sistnevnte. Jeg ville aller helst også hatt hvitt gull, men da må de pusses opp med jevne mellomrom. Og det er litt dumt med en ring du skal bruke hele tiden. Men hadde ikke lyst på gult gull, fordi jeg syns ikke det passer så godt til mine farger. Valgte derfor rødt gull, noe som er kjempefint! Og det er rødt tvers igjennom. Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke holde seg blankt er en ting - det er sikkert det samme hva slags farge det er, men hvitt gull er behandlet på overflaten for å bli hvitt. Med tid og stunder blir det derfor gult. Gult og rødt gull har imdlertidig samme fargen hele veien igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er, er at i litt billigere utgaver blir det hvite gullet lagt oppå det gule gullet for å skape effekten. Dersom man kjøper litt dyrere ringer, kan man få en del som er hvitt gull tvers igjennom. Sånn er ihvertfall våre. Halvparten er hvitt gull tvers igjennom..

Ikke har vi problemer med at vi må fikse på ringene våre til stadighet heller, men nå har vi jo ikke vært forlovet SÅ lenge heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Vi kjøpte lekre, tykke ringer fra Meister i hvitt hull og seks diamanter i min ring. De var dyre (25 000), men vi prioriterte dette fremfor andre ting og har ikke angret en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt gull er en platinalegering, utenpå det legges det rhodium. Det hvite gullet er i seg selv ganske grått, rhodiumet gjør det blankt. Men det er riktig at det varierer hvor tykt dette laget med rhodium er. Jo tykkere lag, jo lengre holder det seg pent (og prisen er deretter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...