Gå til innhold

Moldex sovepropper og ubalanse i ørene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ila siste ukene funnet meg nødt til å våkne og sette på Moldex sovepropper (foam typen fra Clas Ohlson) kl 05.40 da andre i huset begynner å bevege seg bort til kjøkkenet og minitoalettet som er én meter unna rommet mitt. Isteden for å irritere meg over at det blir støy og jeg mister søvnen lett av det, prøver jeg å "leve" med omgivelsene ved å sette på disse proppene og sove med de i 3-4 timer f.eks. Er det da slik at disse soveproppene kan føre til ubalanse i øregangen, eller tar jeg helt feil? 

For når jeg tar de av når jeg våkner føler jeg meg helt jævlig resten av dagen. Kjennes som om øregangene lager en egen lyd i øregangen liksom, ikke susing men no annet. føles som om ørene kjenner at de har hatt noe i øret på en måte.. og blir litt svimmel innimellom selv når jeg bare bøyer meg for å plukke opp noe. Har ikke hatt noe av dette før jeg begynte med disse proppene om morningen. 

Øregangene er forresten frie for voks/de er ikke tette da jeg var hos ØNH spesialist og fikk de renset rett før jeg valgte å begynne med disse. 

Har samtidig også smerter i visdomstanna for tiden så vet ikke om kanskje det er den som står bak hele den "uvel" følelsen. 

Hva er deres erfaringer ?? Evt tips til andre sovepropper som ikke gir no ubehag etter bruk ? 

Anonymkode: bc295...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

I utgangspunktet skal de ikke det. Det kan øke trykket litt i øregangene, så om man har en vestibulær lidelse hadde du kunnet reagere på det og annet som øker trykk.

Men jeg ville prøvd noen andre som påvirker trykket mindre, for eksempel de i silikon. 

• Nyttig 1
Skrevet
Fløff skrev (2 timer siden):

I utgangspunktet skal de ikke det. Det kan øke trykket litt i øregangene, så om man har en vestibulær lidelse hadde du kunnet reagere på det og annet som øker trykk.

Men jeg ville prøvd noen andre som påvirker trykket mindre, for eksempel de i silikon. 

Åh så bra. Lettet for det. Men finnes det i samme typen shape bare i silikon? 

Skrevet

Når de isolerer 35 desibel syns jeg det er kjempebra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Åh så bra. Lettet for det. Men finnes det i samme typen shape bare i silikon? 

Nei.

De fra Clas Ohlson synes jeg er horrible selv, kjøper enten i skum på apotek - eller - silikon du former selv. 

De i silikon trenger du ikke putte like langt inni øret = man slipper like mye press mot balanseorganet. 

Om du fortsatt med silikon føler deg rar i formen bør du slutte med dem, men kanskje også ta en sjekk hos noen som har mørkebriller for å se om du har litt krystaller på avveie. 

Det at du reagerer sånn tyder på at etellerannet ikke er som vanlig.

Regner med du mener en slags form for tinnitus? 

Skrevet

Jeg bruker Moldex, og for meg er det de beste øreproppene. Jeg har prøvd ørten sorter (veldig lydsensitiv), men moldex er de som sitter desidert best i mine ører. 

Men folk har ulike ørefasonger. Det er derfor man får med ørten sett propper når man kjøper hodetelefoner o.l. 

Samboeren digger noen han får gratis på jobben, men de er helt forferdelige, synes jeg. 

Så prøv noen andre typer, og se hvilke du liker. Sånne i voks kan du jo forme til ganske godt selv, men de synes jeg ikke tetter godt nok i det hele tatt. 

Anonymkode: 77b31...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...