AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #21 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobber i bhg, vi har måtte stengt imorgen og omsdag. Grunnet stort fravær blant ansatte og vikarer. Kommunen lar ikke barnehagene ha redusert åpningstid pga man er på grønt nivå. Og da må vi stenge. Anonymkode: e09f6...049 Dette er jo helt merkelig! Her kunne kommunen gitt et bedre tilbud til brukere av barnehagen PLUSS fått mer inntekt, så velger de å stenge istedet for å tilby litt redusert åpningstid?? (Jeg antar foreldre ikke faktureres fullt ut for barnehage når tilbudet stenger noen dager). Det har vært og vil nok være harde tider litt framover for både barnehageansatte og småbarnsforeldre. Skjønner godt det er hardt å stå i det. Selv har jeg store barn, men har arbeidskollega med to barnehagebarn, og hun mottok nylig ei lang liste fra barnehagen over sykdommer som 'går' nå så jeg har full forståelse for slitasjen. Anonymkode: aa01a...960
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #22 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg jobber i bhg, vi har måtte stengt imorgen og omsdag. Grunnet stort fravær blant ansatte og vikarer. Kommunen lar ikke barnehagene ha redusert åpningstid pga man er på grønt nivå. Og da må vi stenge. Anonymkode: e09f6...049 Vår bhg er på grønt nivå men kjører redusert åpningstid hver uke.. Anonymkode: 6885a...13c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #23 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Slutt. Å. Klage!!!! Eller kanskje jeg bare må slutte å lese her. Jeg er en norsk arbeidende småbarnsmor bosatt i et annet vesteuropeisk land. Er dere klar over hvor godt dere har det? Dere har verdens beste barnehager med verdens beste bemanning ! (her: 2 voksne på 25 3-6åringer er standardbemanning). I forhold til andre land har dere knapt hatt koronatiltak. Jeg må teste barna HVER DAG før de får gå i bhg/på skole. De må være hjemme støtt og stadig pga karantene etc, er nesten blitt unntaket at de er i bhg/ på skolen. Skolebarna har ikke vært en dag uten maske på skolen siden 2020. Vi må selvsagt jobbe likevel, ungene må gjøre skolearbeid ( uten nettoppfølging, vi snakker bøker, penn og papir) på egenhånd og leke på egenhånd. Nesten ingen fritidsaktiviteter har funnet sted de siste to åra. Ja, jeg vet jeg kan flytte hjem igjen...men de aller fleste i verden kan ikke det, og alle i Norge bør begynne å forstå hvor godt de har det og SLUTTE Å KLAGE! Anonymkode: 5c87d...c04 Selvfølgelig er vi superheldige, men sykdom og isolasjon/ karantene har vel heller vært mer regel enn unntak her også. Samme med sosiale aktiviteter. Så jeg skjønner deg, men det er ingen dans på roser her heller. Jo da. Jeg kan sikkert bruke omsorgsdagene, men da kommer jeg absolutt ikke i mål med jobb. Kundene mine har nøyaktig samme forventninger til leveranser. De bryr seg ikke om syke barn når de har kjøpt en tjeneste. ts Anonymkode: aec67...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #24 Skrevet 14. februar 2022 Dette er bare et spørsmål: I de barnehagene hvor det er så mye syke barn og fravær, hvor mye fokus er det på hygiene der? Virker jo som at alt av tiltak som faktisk var positive, er kastet ut av vinduet en del steder. I vår barnehage er det mye fokus på hygiene, og vi har hatt lite sykdom generelt. Anonymkode: 17a57...fbb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #25 Skrevet 14. februar 2022 I dag sto styreren i begynnelsen jeg jobber i og grein da hun snakket med FAU-representanten.... Det er nesten ikke folk på jobb, vi som er der pluss vikarer gjør så godt vi kan, men det er klart ungene ikke har det optimalt. I tillegg er vi pålagt av kjeden bhg tilhører å ikke redusere åpningstiden. Jeg vet snart ikke fram og bak på meg selv, og i dag tidlig kom en 4-åring lysende stolt i bhg og fortalte at hun hadde fått positiv test i dag tidlig men at hun ikke var syk, noe pappa bekreftet. Jeg har enda ikke hatt korona, men hvor lenge varer det nå? Jeg vil ikke at vi skal stenge, men det er f.... meg ikke lett å ha åpent heller.... Anonymkode: 3da13...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #26 Skrevet 14. februar 2022 I barnehagen jeg jobber i, ikke I begynnelsen.... Anonymkode: 3da13...ddc
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #27 Skrevet 14. februar 2022 Føler med dere. Jeg har ikke barn. Har hjemmekontor. Sover gjerne til 7 min før første møte. Evt trener før jobb. Rolig frokost ved PC’en etter en god dusj. Tar liten spaser i lunsjen. Jobber dagen ferdig. Ingen stress etter jobb. Rydder litt, shopper kanskje, middag hjemme eller ute med venner. 8,5 timers søvn hver natt. Kan ikke forestille meg å måtte ha deres hverdag. Håper det blir en løsning på BHG problemene deres Anonymkode: 27f5c...756 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #28 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): For det var et problem å finne på ting med munnbind? 🤔 Anonymkode: 9f09f...28f Det er forferdelig ubehagelig å gå med munnbind. Så ja, det er diverse aktiviteter og steder jeg har unngått fordi jeg ikke orker gå med munnbind lenge om gangen. Så fint for deg at du synes munnbind er toppers, da.. Anonymkode: 6b034...9ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå