Gå til innhold

Stengt barnehage igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele høsten har vært sykdom, isolasjon og alle barnesykdommer som finnes. Nå stenger barnehagen grunnet sykdom hos ansatte og barn  igjen og igjen. Min jobb er den samme. Det vil si den hoper seg opp. Flere som er lei av å holde motivasjonen oppe? Det er kaving med møter på Teams og barn som skulle fått mye mer oppmerksomhet. I dag fikk jeg bare lyst til å dra dynen over hodet og ikke forholde meg til livet😅

hva er dine beste triks? 

Anonymkode: aec67...7b9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare å glemme å jobbe om ungen må være hjemme... Prøver ikke engang, det blir omsorgsdag.. Sliter om de ikke gir ekstra dager av det i år 😕

Her har også barnehagen vært stengt pga stort sykefravær hos de ansatte. Kjempegøy... Spesielt når beskjeden kommer rett før vi skal legge oss om kvelden, så vi har omtrent null tid å forberede oss på. 

Men, greiere nå når man kan gå ut og gjøre ting uten munnbind, da.. 

Anonymkode: 6b034...9ab

• Liker 1
Skrevet

Skjønner det er frustrerende, men ønsker du som foreldre å sende barnet til barnehagen med viten om at det ikke er forvalg nok ansatte på jobb for å gi dit barn den tryggheten og oppmerksomheten som det fortjener? Synes det er bra barnehagen stenger, isteden for å late som om alt er ok for å tilfredsstille foreldrene.. mange barnehager er mer opptatt av å opprettholde foreldrenes behov for barnehagen enn å tenke på barnas best. 

hvis beskjeder om sykdom kommer sent er det fordi barnehagen har jobbet på hele kvelden for å finne løsninger og få tak i vikarer uten hell. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er det bare å glemme å jobbe om ungen må være hjemme... Prøver ikke engang, det blir omsorgsdag.. Sliter om de ikke gir ekstra dager av det i år 😕

Her har også barnehagen vært stengt pga stort sykefravær hos de ansatte. Kjempegøy... Spesielt når beskjeden kommer rett før vi skal legge oss om kvelden, så vi har omtrent null tid å forberede oss på. 

For det var et problem å finne på ting med munnbind? 🤔

Anonymkode: 9f09f...28f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper jo bare hvis noen tar unna når du ikke er der. Hos meg bare hoper det seg opp. Jeg har ikke sjans til å ta igjen 3-4 fulle dager med arbeid, så jeg MÅ jobbe noe når barna er hjemme.

Anonymkode: a2a87...f42

• Liker 4
Skrevet

Hadde folk brukt hodet og ikke sendt smittsomme unger av gårde, hadde mye vært gjort. Her var avdelingen stengt i to uker da de voksne hadde korona. En uke etter de åpnet, er de stengt igjen fordi ALLE, barn som voksne ligger flate med omgangssyke. 😡😡😡

• Liker 10
Skrevet

Det er viktig å bruke hodet. Men, tror mange er helt desperate nå etter å få jobbet. Da blir det kanskje litt for fort tilbake i barnehagen igjen? 
og samme her. Det er ingen andre som gjør jobben min, så jeg må få unna litt ting uansett om barna er hjemme eller ikke. 

og, viktig å si at dette ikke er kritikk til barnehagen. De er like slitne som oss alle.  Bare et lite sukk:) 

ts

• Liker 3
Skrevet

Jeg har heller ingen som gjør jobben min for meg når jeg eller barna er syke. Jeg jobber hva jeg kan for å ta det inn, men jevnt over må jeg bare melde fra at ting blir forsinka. Sånn er det. Jeg kan ikke jobbe meg i hjel. Hvem tjener på det?

Anonymkode: 39e8c...1a8

• Liker 1
Skrevet

(samme gjelder da ved stengt barnehage eller skole).

Anonymkode: 39e8c...1a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er viktig å bruke hodet. Men, tror mange er helt desperate nå etter å få jobbet. Da blir det kanskje litt for fort tilbake i barnehagen igjen? 
og samme her. Det er ingen andre som gjør jobben min, så jeg må få unna litt ting uansett om barna er hjemme eller ikke. 

og, viktig å si at dette ikke er kritikk til barnehagen. De er like slitne som oss alle.  Bare et lite sukk:) 

ts

Men er det ikke bedre å ha barnet hjemme den ene ekstra dagen, enn å måtte ha det hjemme ei uke i strekk bare få dager etter? Jeg klarer ikke å forstå den logikken! 

• Liker 3
Skrevet
Jadzia skrev (1 time siden):

Men er det ikke bedre å ha barnet hjemme den ene ekstra dagen, enn å måtte ha det hjemme ei uke i strekk bare få dager etter? Jeg klarer ikke å forstå den logikken! 

Fordi dette er noe man ikke vet at kommer til å skje. Kan ikke være hjemme en ekstra dag for sikkerhets skyld når man allerede har vært mye borte pga syke barn/ stengt bhg. Dette er noe bhg ansatte ikke ser ut til å forstå heller. Verden er ikke lagt opp til at man kan dille hjemme « bare fordi» 

Anonymkode: ae51c...dfe

• Liker 4
Skrevet

Hurra fridag ville jeg tenkt, de er små bare en gang

Anonymkode: 01ffc...c18

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hurra fridag ville jeg tenkt, de er små bare en gang

Jeg har konstant vondt i korsrygg og skuldre pga stress som følge av hjemmekontor, syke barn, begrensede åpningstider og arbeidsoppgaver som hoper seg opp. Teamsmøter med kunder med 2 åring på fanget og brå overganger mellom jobbemodus pg mammamodus der hjernen aldri får tid til å koble ut og om. Dårlig samvittighet her og der og overhodet ikke noe hurra for fridager. De vil jeg helst planlegge selv og ta en langhelg på hytten utenom ferier med god samvittighet og mamma med lave skuldre og overskudd til å leke og le. 

Anonymkode: 92edf...711

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Perfekt anledning til å lære barna å leke litt mer selvstendig. Det er absolutt ikke umulig, mtp at barn i "gamle dager" ble med til foreldrenes arbeidsplass og måtte underholde seg selv hele dagen. Nei, jeg mener ikke at det var "bedre før", men det viser hva barn er i stand til hvis det forventes av dem.

Min 3-åring ble sendt på rommet sitt for å leke selv mens jeg hadde møter, med litt mat og drikke på et brett. Hun fikk beskjed om å ikke forstyrre med mindre det er "krise" og at ting som "hjelp meg med å ta på dukkeklærne" måtte vente til etterpå. Passet på å sjekke inn til henne i pausene da. Går helt fint for et par dager, selv om det ikke er ideelt i lengden. 

Anonymkode: 4433e...fd2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har konstant vondt i korsrygg og skuldre pga stress som følge av hjemmekontor, syke barn, begrensede åpningstider og arbeidsoppgaver som hoper seg opp. Teamsmøter med kunder med 2 åring på fanget og brå overganger mellom jobbemodus pg mammamodus der hjernen aldri får tid til å koble ut og om. Dårlig samvittighet her og der og overhodet ikke noe hurra for fridager. De vil jeg helst planlegge selv og ta en langhelg på hytten utenom ferier med god samvittighet og mamma med lave skuldre og overskudd til å leke og le. 

Anonymkode: 92edf...711

… syns ikke synd på deg, vi har alle jobber, om du har det så vondt så får du sykemelde deg

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er så frustrert nå at jeg snart spyr..

Anonymkode: 6885a...13c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber i bhg, vi har måtte stengt imorgen og omsdag. Grunnet stort fravær blant ansatte og vikarer. Kommunen lar ikke barnehagene ha redusert åpningstid pga man er på grønt nivå. Og da må vi stenge. 

Anonymkode: e09f6...049

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg jobber i bhg, vi har måtte stengt imorgen og omsdag. Grunnet stort fravær blant ansatte og vikarer. Kommunen lar ikke barnehagene ha redusert åpningstid pga man er på grønt nivå. Og da må vi stenge. 

Så det er mest logisk å stenge, i stedet for redusert åpningstid? Det høres jo helt idiotisk ut. 

Anonymkode: f50cc...0d7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Grønt nivå nå? Da er det mye smitte i kommunen  eller?

Endret av minister-mio
Skrevet

Slutt. Å. Klage!!!! Eller kanskje jeg bare må slutte å lese her. Jeg er en norsk arbeidende småbarnsmor bosatt i et annet vesteuropeisk land. Er dere klar over hvor godt dere har det? Dere har verdens beste barnehager med verdens beste bemanning ! (her: 2 voksne på 25 3-6åringer er standardbemanning). I forhold til andre land har dere knapt hatt koronatiltak. Jeg må teste barna HVER DAG før de får gå i bhg/på skole. De må være hjemme støtt og stadig pga karantene etc, er nesten blitt unntaket at de er i bhg/ på skolen. Skolebarna har ikke vært en dag uten maske på skolen siden 2020. Vi må selvsagt jobbe likevel, ungene må gjøre skolearbeid ( uten nettoppfølging, vi snakker bøker, penn og papir) på egenhånd og leke på egenhånd.  Nesten ingen fritidsaktiviteter har funnet sted de siste to åra. Ja, jeg vet jeg kan flytte hjem igjen...men de aller fleste i verden kan ikke det, og alle i Norge bør begynne å forstå hvor godt de har det og SLUTTE Å KLAGE! 

Anonymkode: 5c87d...c04

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...