AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Er et hav av ulike typer ammeinnlegg. Jeg har kjøpt to fra janus, til å ha med på føden.. men leser at man skal bytte ofte og være nøye m hygienen.. Hvilke opplevde du som best? Anonymkode: f28c0...6f5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Liker godt de fra Normal. God kvalitet til grei pris. Liker også medela sine, men de har en altfor stiv pris. Kiwi(lillego), Rema og Anglamark sine er så og si identiske. Helt ok, men ikke nok kapasitet for min del. Føles våte ut om man lekker mye. Er nøye med hygienen, bytter ved hver amming om det er noe melk på avveie. Anonymkode: 784e9...471
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Medela sine er dårligst i alle fall - så mye emballasje og idiotisk form. Legger heller et par sokker en de greiene der i bhen ass. Liker kanskje Libero sine beste av de andre engangsinnleggene. Anonymkode: 2a464...1a7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Chicco og oops Anonymkode: 8d423...e07
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Sunshineyellow skrev (3 timer siden): Bambus Er de til flergangsbruk ? Anonymkode: f28c0...6f5
Sunshineyellow Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er de til flergangsbruk ? Anonymkode: f28c0...6f5 Ja
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Naturebond flerbruks i bambus holder seg fine i vask etter vask og er rimelige og behagelige https://www.farmasiet.no/catalog/mor-og-barn/amming-og-pumping/naturebond-amme-innlegg-i-bambus-mblonder-5-par,5029699?gclid=Cj0KCQiAmKiQBhClARIsAKtSj-kDXEIRfBQNAgvHT0e608IOX1P5ThJ0mU_BMJue-S7J9JHhko2-xWsaArp_EALw_wcB har også brukt ullinnlegg fra lanacare på de kaldeste dagene, men de er håpløse å holde rene, styr å vaske Anonymkode: 580a7...621
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Mener du for oppsuging av melkelekkasjer, eller som varming av puppene? Jeg brukte nøstebarn ullinnlegg ytterst, med engangs-papirinnlegg innerst. De i ull skal ikke være direkte på puppene, av hygieniske årsaker (bakterievekst i ullen). Anonymkode: 2a3fd...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Jeg brukte flergangsbruk-ammingsinnlegg fra ImseVimse, de var flerlags slik at de ikke lakk gjennom samtidig som de absorberte bra. Skal sies at jeg lakk såpass mye under amming de første månedene at jeg bare brukte melkeoppsamler på den andre puppen, men disse var altså mer enn nok for lekkasjer mellom amming. Av de engangs som jeg prøvde syns jeg ikke det var veldig stor forskjell. Tror jeg brukte noen fra apoteket kjøpt på nett mest, stort sett fordi de var rimelige. Anonymkode: fa9e4...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Ull, som fra janus, ytterst og engangsinnlegg innerst i starten. Änglamark, rema er helt greie. Jeg foretrekker bambus fra naturebond på dagtid, inni ullinnleggene, og engangsinnlegg inni ullinnlegg på natta. De beste innenfor engangs er etter min mening de tynne fra medela. Har også flergangs i bomull fra imsevimse, beste jeg har i bomull, men liker bambus bedre. Anonymkode: 3edb2...797
jaromei Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Jeg brukte ullinnlegg (husker ikke merket, kjøpte på apoteket) med første barnet, opplevde ofte at de lakk gjennom, og at det rant nedover magen. Spesielt i begynnelsen. De syntes også veldig godt gjennom bh. Kjøpte engangsinnlegg fra Rema med barn nr. 2 og det har jeg hatt mer hell med. De er mer diskret, og har hatt lite lekkasjer gjennom. Når det lekker er det også mye enklere å bare bytte innlegg, istedenfor å måtte vaske og vaske. Selv om jeg gjerne skulle spart miljøet ved å bruke gjenbrukbare ammeinnlegg, så syns jeg det ble for mye styr for min del. Trives bedre med engangsinnlegg.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 1 minutt siden, jaromei said: Jeg brukte ullinnlegg (husker ikke merket, kjøpte på apoteket) med første barnet, opplevde ofte at de lakk gjennom, og at det rant nedover magen. Spesielt i begynnelsen. De syntes også veldig godt gjennom bh. Kjøpte engangsinnlegg fra Rema med barn nr. 2 og det har jeg hatt mer hell med. De er mer diskret, og har hatt lite lekkasjer gjennom. Når det lekker er det også mye enklere å bare bytte innlegg, istedenfor å måtte vaske og vaske. Selv om jeg gjerne skulle spart miljøet ved å bruke gjenbrukbare ammeinnlegg, så syns jeg det ble for mye styr for min del. Trives bedre med engangsinnlegg. Men de fleste ullinlegg er vel først og fremst for å holde brystene varme / forebygge brystbetennelse, ikke absorbere lekkasjer? De jeg har hatt var det i alle fall meningen å bruke sammen med engangs (eller flerbruks bomull/bambus som er enkle å vaske på 60 grader). Anonymkode: fa9e4...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Naturebond bambus er supre! Anonymkode: 5f88f...551
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Men de fleste ullinlegg er vel først og fremst for å holde brystene varme / forebygge brystbetennelse, ikke absorbere lekkasjer? De jeg har hatt var det i alle fall meningen å bruke sammen med engangs (eller flerbruks bomull/bambus som er enkle å vaske på 60 grader). Anonymkode: fa9e4...ccf Sånn har jeg skjønt det også, man har engangs eller bomull/bambus for å suge opp melk, ull er kun for å holde varmen og skal ikke være rett mot brystvortene visstnok Anonymkode: 21b58...3da
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 Jeg kjøpte noen på Etsy, rimelige og kunne vaskes, helt tette. Var store og behagelige å ha på. Kjøpte noen andre mindre som satt finere på når jeg skulle ut blandt folk og ha på klær som satg tetter på. Anonymkode: 128fc...565
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 Veldig fornøyd med ammeinnleggene fra Gobamboo.no i bambus 😊 Fikk kjøpt en pakke med mange i husker jeg. Kunne tromles og Anonymkode: c7415...eb5
Gjest Keikolina Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 0.43): Er et hav av ulike typer ammeinnlegg. Jeg har kjøpt to fra janus, til å ha med på føden.. men leser at man skal bytte ofte og være nøye m hygienen.. Hvilke opplevde du som best? Anonymkode: f28c0...6f5 Brukte sokkepar jeg, nok penger og sløse på et hav av andre ting Endret 15. februar 2022 av Keikolina
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 jaromei skrev (13 timer siden): Jeg brukte ullinnlegg (husker ikke merket, kjøpte på apoteket) med første barnet, opplevde ofte at de lakk gjennom, og at det rant nedover magen. Spesielt i begynnelsen. De syntes også veldig godt gjennom bh. Kjøpte engangsinnlegg fra Rema med barn nr. 2 og det har jeg hatt mer hell med. De er mer diskret, og har hatt lite lekkasjer gjennom. Når det lekker er det også mye enklere å bare bytte innlegg, istedenfor å måtte vaske og vaske. Selv om jeg gjerne skulle spart miljøet ved å bruke gjenbrukbare ammeinnlegg, så syns jeg det ble for mye styr for min del. Trives bedre med engangsinnlegg. Som sagt: de i ull skal ikke brukes rett på puppen. De er for varme, for å unngå tette melkeganger og brystbetennelse. Man må ha noe under. Det finnes flergangsinnlegg i bomull og bambus, med PUL e.l. inni. Men jeg liker ikke disse, da må man skifte hele tiden for å ikke bli iskald på puppen.. de suger ikke væsken inn i seg på samme måte som engangs. Så jeg brukte engangs innerst og ull ytterst. Anonymkode: 2a3fd...6f3
LilleMy1989 Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 Elsket de fra Lillegull i bambus. De har sperrelag utenpå så det ikke lekker igjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå