Gå til innhold

Ektemann med turnus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber turnus, dette skulle kun være midlertidig- Men nå har det gått 3-4 år 

Han jobber 19-07 annenhver uke. 
Dvs at han ikke hjelper til med legging eller aktiviteter i helgene. Han må sove til kl 15. Annenhver uke har han fri. 

Denne ordningen går meg på nervene. Jeg synes det er helt grusomt å være «låst» Annenhver helg må jeg underholde ungene alene frem til kl 15 siden han må sove. Vi har to små barn og jeg synes dette er veldig krevende og jeg ønsker jo at vi som familie skal finne på aktiviteter sammen i helgene. 

I friuken får jeg mye hjelp, men jeg føler meg likevel som en «skilt mor» pga ordningen vår. I hans friuke må ta igjen trening etc som jeg mister den andre uken. 

Mannen min forstår ikke problemet, men jeg er så drittlei at jeg snart ber fyren om å reise for godt. 

Er jeg helt urimelig?? Han tjener forresten mindre enn meg, men grunnet utdanning har han ikke mye å velge mellom. 

Anonymkode: 611fb...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han gå ned i stilling? Eventuelt prate med sjefen om det finnes en annen turnus han kan gå?

Jeg forstår han om han har en jobb han trives i, men går det ut over familielivet så må han nesten velge hva han skal prioritere. Min samboer fikk valget, jobbe vanlige arbeidsdager eller  bo alene. Han har begynt å jobbe 7-15 isteden for 7-16.30. 

Anonymkode: a55d6...436

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg, gubben her jobber alle helger. Er alene med barna. Han trives i jobben så ser ikke problemet men jeg føler meg ganske ensom som eneste foreldrene når vi er ute på lekeland osv. 

Vi finner ingen løsning da han trives og tjener godt på helgejobbing. 

Skrevet

Sutrekjerringer.... Her har dere menn som jobber for å bidra til familien, og de hjelper til når de har fri. 

Hilsen en mamma som gjør alt selv, hele tiden og hvor far ikke betaler barnebidrag... 

Anonymkode: 72737...1fe

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sutrekjerringer.... Her har dere menn som jobber for å bidra til familien, og de hjelper til når de har fri. 

Hilsen en mamma som gjør alt selv, hele tiden og hvor far ikke betaler barnebidrag... 

Anonymkode: 72737...1fe

Jobber 100% stilling i tillegg til å oppdra barn! Så inntekten er ganske lik på begge sider!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen her er borte to uker og hjemme to uker. Kunne like gjerne vært skilt med 50/50 ordning, sånn med tanke på hjelp..

Anonymkode: 532a2...9db

Skrevet

Du er ikke er urimelig hvis det ikke går greit for deg, men han må få tid og mulighet til å finne seg en annen jobb. 

Anonymkode: d28bf...90d

• Liker 1
Skrevet

Han må finne seg en jobb som er forenelig med familieliv.

Anonymkode: 37a77...aed

• Nyttig 1
Skrevet

Min mann er borte fra mand- torsd hver uke. Jeg er alene alle ukedagene bortsett fra fredag. Slik har jeg hatt det siden de ble født. Nå er de ungdommer og det er null stress. Jeg jobber fullt i tillegg. 
Det er travelt når det står på, men du blir mer sliten av å irritere deg enn å faktisk bidra. Det hadde vært lettere hvis han var borte på jobb, enn at han ligger å sover i samme hus når du selv kanskje er trøtt. 

Anonymkode: ae0cc...76a

• Liker 1
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din, samtidig vet jeg turnus er krevende. Jeg gikk min mann på nervene da jeg måtte sove etter sen-tidlig vakter hvor jeg fikk 4-5 t søvn på en god natt, og ofte måtte ha en powernap på sofaen da jeg kom hjem for å kunne fungere resten av dagen. Han skjønte at jeg hadde behov for søvn, men vi mistet mye tid sammen og vi hadde jo ikke barn en gang. Han savnet meg rett og slett.

Men om det kun var ment midlertidig så bør han kanskje se seg om etter noe annet? Bare si det som det er, du klandrer ham ikke for å ha et behov for hvile og søvn, men at det er slitsomt å være så mye alene med barna. Si du savner å tilbringe tid med ham, gjør det til noe positivt:) 

Anonymkode: 86dbb...2d2

Skrevet

Å finne en 8-16-kind of man, er ikke enkelt. Eksen min hadde egen business, og jeg ble insane av det. Ingen faste arbeidstider, måtte plutselig ut å fikse noe, ved sykdom måtte han steppe inn selv og jobbe sent, alltid tilgjengelig på tlf. Vi hadde liksom aldri tid sammen. På helgetur, mens vi var ute å gikk på fjellet, sto han å snakket jobb på tlf! Følte meg alltid tilsidesatt. Skulle vi ut å spise lunsj, satt han i tlf, og skulle vi ut å kjøre, "måtte" han bare en kjapp tur innom jobb, mens jeg satt å ventet i 30min.. Så når han begynte å snakke om å få barn sammen, sa jeg rett ut at "det kommer ikke til å skje". Jeg er allerede alene med et barn fra tidligere forhold, jeg vet hva det innebærer, og skulle jeg fått flere barn, må det være med en mann som HAR TID! 

Nå jobber jeg selv i helse; både dag, kveld og natt, så en mann med fast turnus, er hvertfall bedre enn én som aldri vet når han jobber..😅

Anonymkode: c9620...aca

• Liker 1
Skrevet

Prøv å ha tre små med mann i turnus arbeid. Der han ikke bidrog i friukene engang. 

Anonymkode: 96bb0...920

Skrevet

Hvis du ikke synes det fungerer, må du jo ta det opp med ham på en ordentlig måte. Hvor realistisk/vanskelig vil det være for ham å få en annen jobb? 

Men du bør også forsøke å finne det positive ordningen dere har. Du sier at du får mye hjelp/avlastning i den uka han har fri, og han kan jo ta alle avtaler med ungene, gjøre mye/alt husarbeid etc i de ukene. Jeg har en mann som jobber turnus, han jobber lett 60 timer i uka. I tre år så han bare barna i én time daglig i ukedagene (fra 18-19, når de la seg), og han jobbet også mange helger. Deres turnusordning er en drøm i forhold… 

Du sier at du vurderer å gå, men det vil ikke akkurat gjøre ting enklere for deg, for å si det pent. Dere må kommunisere, men du må ikke gå i skyttergraven. 

Anonymkode: 85cb9...059

Skrevet

Burde det ikke være en selvfølge for menn som har blitt fedre og jobber slik, å tenke: "Oi, mor står alene med barn og hjem nesten hele tiden på grunn av MIN jobb. Dette går ikke, da vi BEGGE er foreldre, og må fordele belastningen og oppgavene, slik at ikke alt faller på ÉN part? Jeg må vurdere å skifte jobb, slik at ikke partneren min blir utslitt, eller går i fra meg på grunn av mitt manglende bidrag."

Er ikke det en jævla selvfølge at både mor OG far må justere livet sitt når de får barn? Hvordan går det an å i det hele tatt tenke at en selv IKKE skal rammes på denne måten, når en velger å få barn? 

Anonymkode: 8e49c...d16

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burde det ikke være en selvfølge for menn som har blitt fedre og jobber slik, å tenke: "Oi, mor står alene med barn og hjem nesten hele tiden på grunn av MIN jobb. Dette går ikke, da vi BEGGE er foreldre, og må fordele belastningen og oppgavene, slik at ikke alt faller på ÉN part? Jeg må vurdere å skifte jobb, slik at ikke partneren min blir utslitt, eller går i fra meg på grunn av mitt manglende bidrag."

Er ikke det en jævla selvfølge at både mor OG far må justere livet sitt når de får barn? Hvordan går det an å i det hele tatt tenke at en selv IKKE skal rammes på denne måten, når en velger å få barn? 

I dette tilfellet står faktisk mor ikke ALENE om barna. Han bidrar jo hver ettermiddag. Det er først og fremst snakk om annenhver helg fram til kl 15. Det er mange som er mye mer alene med ungene pga partners jobb enn dette, for å si det sånn. I tillegg bidrar han jo åpenbart med penger. 
Men når jobben ikke fungerer for partner, må de jo sette seg ned sammen og diskutere det, og finne en løsning. Å bare sitte og være sinna i stillhet og vurdere brudd er ikke en konstruktiv løsning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I dette tilfellet står faktisk mor ikke ALENE om barna. Han bidrar jo hver ettermiddag. Det er først og fremst snakk om annenhver helg fram til kl 15. Det er mange som er mye mer alene med ungene pga partners jobb enn dette, for å si det sånn. I tillegg bidrar han jo åpenbart med penger. 
Men når jobben ikke fungerer for partner, må de jo sette seg ned sammen og diskutere det, og finne en løsning. Å bare sitte og være sinna i stillhet og vurdere brudd er ikke en konstruktiv 

Bidrar med penger? Stort sett alle foreldre jobber fulltid i dag, og bidrar med penger. Ikke relevant.

Jeg har partner offshore og vet ALT om å være alene. 

Det er et gjennomgående problem at menn durer på som før, etter at de er blitt fedre. Og årsak til de fleste brudd.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bidrar med penger? Stort sett alle foreldre jobber fulltid i dag, og bidrar med penger. Ikke relevant.

Det er et gjennomgående problem at menn durer på som før, etter at de er blitt fedre. Og årsak til de fleste brudd.

Klart det er relevant at partner bidrar med penger, det er absolutt ikke alle fedre som bidrar økonomisk for å forsørge barna sine!
Forøvrig vet jeg også ALT om å være alene, offshore er en DRØM i forhold til den jobben min sykehuslege-mann hadde i flere år da barna var små. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du har en mann i olja, har du ikke peiling. Han har fire uker fri imellom hver jobbeperiode! 

Skrevet

Det er jo mange som jobber turnus. Sånn er det jo bare

Anonymkode: f1581...094

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du har en mann i olja, har du ikke peiling. Han har fire uker fri imellom hver jobbeperiode! 

Nope, det har han ikke. Du snakker som du har vett til.

Det var før de fleste hadde 2-4, gullordningen. Og bare i operatørselskap. Sånn er det ikke for flesteparten i dag. Offshorelivet er noe helt annet enn hva det en gang var, gullalderen er over.

Har ikke peiling? Jaggu frekk som faen, du 🤮

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...