Gå til innhold

Tenner du på transer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei. Det blir den dagen helvete fryser til is. 

Anonymkode: 436c2...590

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig panseksuell, så jeg tenner på folk uavhengig av kropp og kjønn. Har vært sammen med en transkvinne i mange år og det var veldig fint, kunne godt gjort det igjen.

Anonymkode: 3f211...f5e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man trenger ikke å være homofil for å tenne på transpersoner. Det er f.eks noen som tenner på alle kjønn og gjerne har sex uavhengig av kjønn, men samtidig definerer seg som heterofile fordi de kan synes at det å kysse en mann eller få følelser for en mann er helt utenkelig. 

Anonymkode: 0cf99...3a5

Her må det skilles mellom -fil og -seksuell.

Enkelt sagt så brukes -fil om følelser og -seksuell om kun sex. Det går likevel litt over i hverandre.

Anonymkode: 4cc15...107

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, det er et stort problem. Mange er også sexarbeidere, og blir drept pga det.

Anonymkode: 308fb...7e5

Nei, det er ikke et stort problem. 

Anonymkode: 0c72f...d88

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enkelt sagt så brukes -fil om følelser og -seksuell om kun sex. Det går likevel litt over i hverandre.

Det var litt det som var poenget mitt. Man kan tenne seksuelt på transpersoner (eller pikk) selv om man er heterofil. Men det er ikke sikkert at man ville blitt forelsket i en transperson og absolutt ikke i en annen mann. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Krevende? Kler hun seg ut som mann?

Anonymkode: 7a0b6...ce8

Veldig androgyn stil. Kort hår og lite/ingen sminke. Små bryster som ikke vises med klær. Ekstremt veltrent. Typisk manneyrke. Noen tar nok hen for å være en mann, de fleste tenker nok at hen er en "guttejente". For en straight fyr var dette krevende I starten. Måtte gå noen runder med meg selv. Men hen er superkul og en fantastisk kjæreste. Men må nok innrømme at selv om jeg respekterer at hen er transseksuell, tenker jeg nok på hen som dama mi. Bruker alltid navnet for å unngå feil benevnelse eller pronomen. Selv om hen tåler fint at folk bruker hun eller det gamle navnet.

Anonymkode: bd626...51c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var litt det som var poenget mitt. Man kan tenne seksuelt på transpersoner (eller pikk) selv om man er heterofil. Men det er ikke sikkert at man ville blitt forelsket i en transperson og absolutt ikke i en annen mann. 

Nei. Om en mann tenner på pikk så er han enten homoseksuell eller biseksuell. Dvs han tenner og forelsker seg i kvinner, men har lyst på penis (som jo henger på menn).

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Om en mann tenner på pikk så er han enten homoseksuell eller biseksuell. Dvs han tenner og forelsker seg i kvinner, men har lyst på penis (som jo henger på menn).

Ja, biseksuell, men heterofil. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan se forskjellen på kjønn når du innser hva som gjør mann og kvinne forskjellige. Forskjellen mellom mann og kvinne er at én skjelettstruktur er designet for å bære en baby og en ikke.

Rettsantropologer graver opp bein og kan bestemme kjønn basert på skjelettstrukturen, først og fremst bekkenet.

Denne forskjellen er konsekvent over hele verden, og dette er grunnen til at det er en herreavdeling og en dameavdeling for klær uavhengig av etnisitet. Klespassformen er basert på skjelettstrukturen din. Skjelettstrukturen kan ikke endres med hormoner eller kirurgi.  Skjelettstrukturen er den primære funksjonen. Ting som ansikt, kjønnsorganer, kjevelinje, fettinnhold, muskler osv. er sekundære funksjoner og kan endres med kirurgi eller hormoner. Det er det primære som bestemmer det sekundære. Det er skjelettet som skaper timeglassfiguren til kvinnen. 

La meg forklare.

Når du syr klær, måles kvinner over navlen for midjen og menn under navlen ved midjen. Hofter måles under skrittet for kvinner, som er det bredeste punktet på en kvinne og over skrittet for menn. De visuelle forskjellene i skjelettstrukturen skal bare brukes til å bestemme kjønn når man ser på noen. Ansikt, kjevelinjer osv... kan vurderes etter primæren.

Her er de visuelle forskjellene: 

• Kvinner uten ryggproblemer har en "C"-formet bue i ryggen som hjelper dem å bære en baby i 9 måneder. 
• Den største visuelle forskjellen er i hoftene. En kvinne har en bredere kjønnsbue (mellom beina) enn en mann. En kvinne er 130 grader eller mer og en mann er 90 grader eller mindre. Det kvinnelige bekkenet er vendt opp, for å holde babyen i livmoren. En manns bekken er rett. Dette er grunnen til at mange kvinner klager over den lille huden under navlen som de ikke kan miste når de mister magefett. Siden hoftene er bredere, betyr dette at hoftebeina er lavere. På grunn av de bredere hoftene får kvinnene naturlig svaier når de går og beina deres danner en trekant når du ser dem forfra når de går. Trekanten som beina dannes på av en kvinne kalles en "Q"-vinkel, som er avstanden mellom hoftene og knærne. Dette er det som kalles "catwalk". De må legge vekten på den fremadgående foten og bringe den inn for balanse. En mann har rett.

• Rumpa er lengre på en kvinne, starter ved midjen og går gradvis bredere og fyldigere nedover. En manns rumpe starter og slutter raskt.

• De kvinnelige skuldrene er kortere enn en manns skuldre, så du vil se at armene deres følger kroppens kontur og albuene er i midjen og de ser aldri rette ut. (Hvorfor er kvinners underarm mer vridd sammenlignet med menn?) Du kan se dette når du undersøker forskjellen mellom kvinnelige soldater og mannlige soldater når de svinger armene. Kvinnelige soldater svinger armene inntil kroppen, mens mannlige soldater svinger bort fra kroppen. Menn har en tendens til å ha lengre armer og armene er strake. En kvinnes albuer peker også inn mot kroppen mens de går og menns peker ut fra kroppen.

• Energimessig er det en forskjell. Kvinner har en myk energi og tilstedeværelse. Menn har en tung, heftig energi. Kroppen til en mann er tettere og tyngre strukturelt. Når du møter en MTF vil du først føle energien siden den er tung og strukturen er solid. Lytt alltid til magen din, alle ble naturlig født med den for å varsle deg om å være oppmerksom.

Anonymkode: d29a1...b0e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå fikk du meg til å tenke litt over mine egne definisjoner her. Det er mulig jeg har tenkt litt feil.

For meg har det vært slik at om en person er definert som heterofil så har han/hun ikke noe ønske om hverken følelesesmessig eller seksuell forbindelse med det andre kjønn. Ut fra definisjonen som jeg selv skrev lenger opp så ser jeg imidlertid at du kan ha rett! Det er likevel litt forvirrende å bruke begge begrepene da 'biseksuell' er dekkende nok. For om du sier du er biseksuell så er det implisitt at du har sex med begge kjønn, men kun forelsker deg i det motsatte. Og det bør også være nok å si at man er heterofil for å si at man kan kun forelsker seg og vil ha sex med det motsatt kjønn. Men ut fra begrepenes betydning så er det ut til at du har rett.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

🤣

Anonymkode: 6e698...dbe

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg tenner på transer og menn i dameundertøy. Jeg er gift med dame og jeg er biseksuell 😊

• Hjerte 3
Skrevet

Forstår godt at du hadde tent på en transkvinne, fordi det er jo en kvinne.  Men at du tenner på at en kvinne har penis er nok bare en liten feilkoblet fetisj fra din side. Da tenner du på at en kvinne har penis, ikke en kvinnen og det er noe helt annet.

Anonymkode: 639d9...592

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 11.11):

Dette skillet er en ren konstruksjon. Pseudovitenskap.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er kjekt å ha dette skillet. Og nå kommer det engelske språket etter, og skiller på dem de også! 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva mener du egentlig? Det var ikke noe vitenskapelig i det jeg skrev. Der er slik -fil - og -seksuell oppfattes. Var det feil?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du egentlig? Det var ikke noe vitenskapelig i det jeg skrev. Der er slik -fil - og -seksuell oppfattes. Var det feil?

Mange vil dessverre at det skal betyr det sammen. Selv om det ikke gjør det. 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår godt at du hadde tent på en transkvinne, fordi det er jo en kvinne. 

Anonymkode: 639d9...592

En transkvinne er jo ikke en kvinne fordi hen har et mannlig skjelett. Hen har og mannlige kromosomer. Man kan verken operere skjelett eller legge gjøre om kromosomene. Man er det man er. 

Anonymkode: d29a1...b0e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå fikk du meg til å tenke litt over mine egne definisjoner her. Det er mulig jeg har tenkt litt feil.

For meg har det vært slik at om en person er definert som heterofil så har han/hun ikke noe ønske om hverken følelesesmessig eller seksuell forbindelse med det andre kjønn. Ut fra definisjonen som jeg selv skrev lenger opp så ser jeg imidlertid at du kan ha rett! Det er likevel litt forvirrende å bruke begge begrepene da 'biseksuell' er dekkende nok. For om du sier du er biseksuell så er det implisitt at du har sex med begge kjønn, men kun forelsker deg i det motsatte. Og det bør også være nok å si at man er heterofil for å si at man kan kun forelsker seg og vil ha sex med det motsatt kjønn. Men ut fra begrepenes betydning så er det ut til at du har rett.

Jeg har også pleid å definere det som deg. Er godt gift med en typisk mandig mann gjennom alle år. En som ingen ville tenkt at er biseksuell. Ikke jeg heller, selv om vi har vært gift i mange år. Etter ganske lang tid fortalte han det til meg, da vi snakket om fantasier. Han ville aldri kysset en mann, men han ville tent på en mann (som helst var litt androgyn). Jeg syntes det var veldig overraskende og brukte tid på å venne meg til tanken, men han er jo fortsatt min mannemann, superpappa og deilig i sengen, så ingenting har egentlig endret seg annet enn at jeg i etterkant vet om dette og at han liker anal-play. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...